Terug naar overzicht
Ik denk niet dat het de meeste mensen zal opvallen, maar ik zou het met vraagteken doen, achter de eerste en de tweede zin:Wil je ons iets schenken?En zit je nu iets te bedenken?Wij zitten ruimschoots in onze spullen, en hebben liever iets om ons spaarvarkentje te vullen!Groetjes
Ik zou het dan weer zonder vraagteken doen. Mijn eerste reactie (zonder je vraag te lezen) was: 'wat doet die vraagteken daar?'. Ik zou er een komma tussen plaatsen. Ik lees het als 1 zin (mini pauze), niet als twee aparte zinnen (lange pauze tussen de zinnen).
"En" is een voegwoord. Je plaatst dus geen vraagteken aan het eind van de eerste zin maar laat de zin gewoon doorlopen en plaatst een vraagteken aan het einde van de tweede zin. Ook geen komma tussen de twee zinnen.
Inderdaad Gerda, geen komma ertussen als de 'EN' erbij staat. Er is een zinnetje uit mijn reactie. Ik zou die 'EN' er dus uit laten en dan wel een komma zetten.
"Wil je ons iets schenken en zit je nu iets te bedenken? Wij zitten ruimschoots in onze spullenen hebben liever iets om ons spaarvarkentje te vullen."Ik zou het zo doen :) (de eerste zin al dan niet verspreid over twee regeltjes :))
De aanhalingstekens (") aan het begin en einde van de zin mag je weglaten, die horen daar eigenlijk niet. Voor het overige klopt de tekst zoals hij hierboven staat.
bedankt allemaal!Gerda, die aanhalingstekens had ik niet in mn uitnodiging gezet hoor hihi