Nu Online
Momenteel zijn er 297 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Op tenen van pastoor trappen?

8-1-2007 18:50:16
Hoi,

wij trouwen op 5 juli 2008. Dat is nog lang, maar ik zit nu al met mijn handen in mijn haar. De pastoor van onze parochie is heel goed in bergrafenissen, hij doet dat echt met veel gevoel en sereniteit. Maar o wee huwelijksmisssen!!! Hij keurt alle moderne liedjes en teksten af, en als het puntje bij paaltje komt lijkt hij de viering niet eens vantevoren hebben gelezen en stottrt hij bij elke tekst die duidelijk "voorLEEST". Ik heb niet echt een voeling met hem en eigenlijk wil ik ECHT niet dat hij mijn huwelijksviering doe. Maar wat zijn de alternatieven zonder dat ik hem op de tenen trap? En dan moet ik waarschijnlijk ook een andere locatie zoeken voor de viering?

Wie helpt mij, aub?

Inge
5-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 694

Veerle
29-10-2005
 Meld misbruik8-1-2007 18:54:19

Hey Inge,

Ben jij Inge van Ronny toevallig? Want jouw pastoor-verhaal (van Merksplas??) komt me heel bekend voor... Hihi!

Wij hebben gewoon een andere priester genomen, en de eigenlijke pastoor deed daar (tegen alle verwachtingen in) helemaal niet moeilijk over! Hij was wel aanwezig tijdens de viering (en op de video zie je hem dan wel eens met zijn hoofd knikkebollen), maar heeft niet gelezen of iets gedaan.

Het geld was uiteraard wel voor hem...

Ga het gewoon vragen: een nee heb je, een ja kan je krijgen!

Ik denk da je zelfs ook in een andere parochie kan trouwen als je da ècht wil...

groetjes
Veerle

Inge
5-7-2008
 Meld misbruik8-1-2007 19:12:07

Jep Veerle, it 's me! Ik bel nog wel es om vanalles te vragen over dat pastoorgedoe. Was al helemaal vergeten dat jullie een andere hadden gehad. Dat was wel een goeie, hé. Want ik heb jullie misboekje vorige week uit de kast opgevist om het nog eens te lezen en dat was echt wel mooi, hé.

allez, tot mails of kijks...

Inge.

Veerle
29-10-2005
 Meld misbruik8-1-2007 19:23:05

Bel me maar op!

Veerle
29-10-2005
 Meld misbruik8-1-2007 19:23:27

Trouwens nog vergeten...: proficiat!!!

Lieke
22-6-2007
 Meld misbruik9-1-2007 16:52:54

Ik zit ook met een vervelende pastoor die totaal geen gevoel kan uiten en die ook enkel voorleest en niets van zichzelf erin legt. Daarom laten wij hem zo min mogelijk zeggen en lezen zodat hij niet te veel ons mis kan verprutsen en voor de rest moeten we er ons maar bij neerleggen...

groetjes,

Lieke
22/06/07

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info