Nu Online
Momenteel zijn er 266 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Iemand raad? Pff

20-2-2014 12:45:55
Hey mede bruidjes,

Heb toch even raad nodig, want ik weet zelf niet meer wat ik moet doen :s
December 2012 is er een ruzie onstaan tussen mijn schoonmoeder, haar vriend en mij.
Die bewust avond heb ik verteld wat er op mijn lever lag, omdat ik het niet langer kon opkroppen en bepaalde dingen wou uitpraten maar dit is uitgedraaid in een grote ruzie. Volgens hun doen zij niks verkeerd maar zij deden dingen waar wij ons niet goed bij voelde. Sindsdien is mijn vriend nog een paar keer daar geweest voor onze dochter.
Buiten een paar mailtjes met "verwijten", naar mij toe dan, hoort mijn vriend hun amper, enkel met de "speciale dagen" dan sturen ze om de sinterklaas, pasen enz .. te gaan halen. En dan gaat hij nog bijna niet.
Mijn vriend babbelt met hun, als ze elkaar tegen komen maar ik wil niks meer met hun te maken hebben, zij doen zelf ook geen enkele moeite naar ons toe.
Mijn schoonvader en mijn vader kunnen mijn schoonmoeder en haar nieuwe vriend niet luchten door de hele situatie.

Nu wil mij vriend hun uitnodigen op onze trouw want het blijft tenslotte zijn moeder ...ik zie dat absoluut niet zitten want ik heb daar geen goed gevoel bij, ik wil niet dat ONZE dag uitdraaid in ruzie en zelf zal ik dan ook niet op mijn gemak zijn die dag.
Weet niet goed wat ik hier mee moet, hun uitnodigen en de schijn hoog houden dat kan ik echt niet ...

Iemand raad of gelijkaardige situatie?

Dana
30-8-2014
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1290

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik20-2-2014 12:58:17

Geen gelijkaardige situatie maar hopelijk wat goedbedoelde raad:-) Ik zou eerst en vooral zien dat je met je toekomstige man blijft overeenkomen dit wil dus zeggen, toegeven en ze laten komen naar jullie trouw. Hoe je het draait of keert het blijft zijn moeder. Maakt zij op de dag zelf ruzie met jou en /of familie dan kan je je nog altijd wegsteken achter het feit dat jij je 'goed hart' getoond hebt door ze te laten komen maar dat zij het zelf zijn die alles om zeep hebben geholpen. Ondertussen zit je er natuurlijk mee en is dit echt niet de moment maar misschien ziet je man dan in wie er in fout is en dat hij ze toch beter niet gevraagd had. Maar op zo'n manier wordt trouwen geen pretje. Hopelijk komen jullie er zonder al te veel ruzie uit!!!

sanne
6-9-2014
 Meld misbruik20-2-2014 13:36:52

Ik zou ze zeker wel uitnodigen. En ik denk dat jullie (of je vriend) hen dan best persoonlijk gaan uitnodigen en duidelijk maken dat jullie er een fijne dag van willen maken.

Iets in de aard van dat ze niet met jou moeten praten en niet aan dezelfde tafel moeten zitten, maar dat ze zich gewoon een dagje 'koest' houden :)

Want je kan het inderdaad niet maken om haar niet uit te nodigen.
Wanneer ze dan is uitgenodigd, kunnen ze nog zelf beslissen om te komen (onder de voorwaarden van hierboven :)).
Maar jullie hebben je goed hart wel laten zien!

Lies
24-5-2014
 Meld misbruik20-2-2014 13:59:12

Dag Dana,

Ik zit met zo'n schoonzus...
Wij gaan ze uitnodigen; allez, mijn vriend zal de uitnodiging gaan afgeven.En hij zal hen ook duidelijk maken dat het onze dag is en we er een leuke dag van willen maken en dat zij en haar man zich gewoon moeten gedragen en kalm houden.
Komen ze, goed, komen ze niet, beter :-)
Maar dan zal er nooit verwijt moeten zijn dat wij ze er niet bij wilden!

Succes nog!

Dana
30-8-2014
 Meld misbruik20-2-2014 14:22:15

Thx voor de reactie's.

Als we ze uitnodigen zal mijn vriend ook alleen gaan. En hun hopelijk ook duidelijk maakt dat ze die dag niks moeten uitlokken.
Maar een prettig gevoel zal ik er niet bij hebben :s en felicitaties, wetend dat ze niet gemeend zijn, moet al zeker niet, hou niet van dat schijnheilig gedoe.
In priciepe weten ze zelfs niet dat we gaan trouwen, want mijn vriend heeft het hun persoonlijk nog niets gezegd maar van mijn schoonzus zullen ze het wel weten.
Ik wil me op die dag geen zorgen moeten maken, of ze niks verkeerd gaan zeggen, of iets gaan uitlokken, ik wil die dag gewoon genieten !!!
Maar ik kan hun niet bij ons aan tafel zetten, dat is absoluut geen optie, niet voor mij maar ook niet voor (schoon)vader.
Maar idd dan kunnen ze nooit zeggen dat ze niet uitgenodigd waren ...
Ma tis toch een moeilijke beslissing voor mij.

Lies
24-5-2014
 Meld misbruik20-2-2014 14:37:33

Dag Dana,

Dat snap ik maar al te goed dat dat moeilijk is!
Voor mijn part moeten mijn schoonzus en haar man ons zelfs niet komen feliciteren; ik hoop dat ze die dag ver uit mijn buurt blijven!

Ik heb lang gezocht naar een plaatsje bij wie ik hen aan tafel kan zetten en het zijn uiteindelijk de vrienden van mijn schoonouders geworden (zelfs haar eigen familie van nonkels en neven willen haar niet bij hun aan tafel...)

Sterkte meid en hopelijk geraak je hier met je man uit!

abra

Meld misbruik21-2-2014 11:51:44

Als je het goede voorbeeld wil nemen: ga dan samen met uw vriend de uitnodiging afgeven. Als je niet meekomt, dan geef je hen de boodschap dat je hen er niet bij wil.

Als ik van u was, geef hen geen munitie om te schieten. Geef de uitnodiging mee af en hopelijk komt er een einde aan de ruzies. Indien er een einde komt aan de ruzie, des te beter. Indien ze niet willen komen...ook goed, maar dan kunnen ze het niet meer op u steken omdat jij uw goede wil getoond hebt om hen mee uit te nodigen.

Mijn advies, ga als één sterk front, als één eenheid naar hen toe. Vertel hen het met respect en met een goed gesprek. Als ze dit niet aanvaarden, dan is het zeker uw fout niet en dan moet je jezelf niets verwijten later.

Als je niet meegaat om hen mee uit te nodigen, kunnen uw schoonouders het aanzien of jij niet wil dat ze meegaan. Neem hen dit argument uit handen.
Ik hoop dat alles goed komt. Ouders en kinderen horen geen ruzie te hebben, het leven is al veel te kort...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...