Nu Online
Momenteel zijn er 628 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Foto binnenkomst gasten - krijtbord spiegel

23-2-2014 20:18:14
Hallo, ik was met het idee aan het spelen (als alternatief voor de fotokader die vaak gebruikt wordt bij binnenkomst van de gasten) om een oude spiegel om te vormen tot krijtbord, zoals hier https://www.etsy.com/listing/65567745/new-listing-weddi... . Hier kunnen de gasten dan met krijt iets op schrijven waarmee ze dan op de foto gaan. Lijkt dit jullie haalbaar (dat het niet te veel tijd in beslag neemt, dat mensen er iets op zullen weten te schrijven ook als is het bv. Een woord, etc.)? Even aftoetsen voordat ik begin te knutselen :)

evy

Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 856

Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik23-2-2014 20:35:14

Ik vind het op zich wel een heel leuk idee. Alleen denk ik dat het tijdrovend gaat zijn, want de mensen moeten dan eerst ook nog nadenken wat ze er op zouden schrijven, het moet dan ook elke keer afgeveegd worden, ... En je zal ook verschillende keren moeten uitleggen wat de bedoeling is misschien?
Zou ik persoonlijk niet doen.
Het hangt er misschien ook vanaf of er veel volk komt of niet.

Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik23-2-2014 20:50:01

Ik deel de mening van Mieke

Ine
28-6-2014
 Meld misbruik23-2-2014 22:37:44

Oei ik ga dit volgen, heb al een krijtbord (dat ik nog moet verven enz) want ik speelde met het zelfde idee.. Dacht niet iedereen komt op zelfde moment aan , er moet begroet worden dus dacht dat dit wel haalbaar was hmmm.. toch nog even nadenken :)

wouter

Meld misbruik24-2-2014 0:32:33

Ik vind het idee wel leuk.
Misschien kan je dit een beetje laten coördineren door je ceremoniemeester?
In plaats van 1 bord, een 5-tal borden voorzien, en deze steeds laten doorgeven.
Zo kunnen teksten geschreven worden, en tegelijkertijd anderen gefotografeerd.

Ik zou de fotohoek dan ook nog wel 'savonds beschikbaar houden,
de leukste teksten volgen vast als de mesen al wat gedonken hebben.

Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik24-2-2014 6:24:06

Ik heb zo iets gelijkaardigs meegemaakt, was wel niet precies hetzelfde, maar koppels moesten ook een woordje schrijven.
De vader van de bruidegom stond een beetje aan de zijkant en nam die taak op hem om dat te coördineren en het ging wel hoor !!
Geen lange files aan dat bord !
Alleen vond ik het goed dat die vader het deed en dat het koppel rustig iedereen kon verwelkomen en een babbeltje kon doen met de gasten

Nu moet ik wel zeggen : ik weet niet of hij (die vader) daar van in 't begin mee bezig was.
Kan zijn dat hij eerst iedereen mee wellkom heette, wij waren wat aan de late kant. Maar sowieso, als er zoiets gaande is, komt iedereen toch eens piepen uit nieuwschierigheid !

Christ

Meld misbruik24-2-2014 7:04:09

Mijn ervaring als fotograaf is dat dit heeel moeilijk haalbaar is, omdat het te lang duurt bij de meeste eer ze er iets opgeschreven hebben.. Voor oudere mensen is het al helemaal moeilijk dan (in de meeste gevallen) en die gaan dan zo voorbij, geen foto...

Wij werken daarom al sinds we startten in 2007 ook met zo'n antieken fotokader. Soms hebben we wel krijtbordjes bij waarop de mensen iets kunnen noteren, maar dat laten we dan doorgaan tijdens de receptie (niet bij aankomst)... Wie wil kan er dan iets opschrijven... Het aantal foto's hiervan is dan wel beperkt, maar is een mooie aanvulling op de kaderfoto's...

Annelies
24-5-2014
 Meld misbruik24-2-2014 10:31:52

Ik vind het een mooi idee maar vrees moeilijk haalbaar wegens lange wachttijden bij aankomst van de gasten.
Aanvankelijk wilde ik met antieke kaders werken maar ben nu op zoek naar een alternatief. Ideetjes zijn steeds welkom!

evy

Meld misbruik24-2-2014 13:39:16

Bedankt voor jullie input. Vond het een leuk idee, maar voor een ouder publiek misschien iets minder + wachttijd om dan effectief een boodschap op de spiegel te schrijven. Vond het er echt mooi uitzien en zou mooi op de foto's staan.

Een ceremoniemeester hebben we niet en willen ook niemand van de gasten bombarderen met deze taak.

De gouden fotokader heb ik al veel te vaak gezien, dus dat wordt niets. Dus hier ook nog steeds op zoek naar originele en leuke alternatieven.

Ine
28-6-2014
 Meld misbruik25-2-2014 9:07:04

Wij wilden geen gastenboek maar enkel het krijtbord daarom zou iedereen op de foto moeten. De fotograaf blijft niet tot na 12u dus daar is het probleem dat we graag iedereen bij binnenkomst zouden fotograferen. Nooit aan gedacht dat dit wel eens langer zou duren dan gedacht ...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...