Nu Online
Momenteel zijn er 630 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

De eerste afzeggingen zijn een feit ...

24-2-2014 18:29:53
... en 't is er gelijk één die kan tellen voor mij :(.

Mijn meter - één van de zussen van mijn moeder - en haar man blijken immers net de dag dat wij trouwen op reis te vertrekken. Met een groep, dus niet te verzetten.

Zo jammer, want ik heb er echt wel een goed contact mee. En wou haar er zelfs op de wettelijke trouw - dus niet enkel voor 't feest - héél graag bij.
Ik gun haar haar vakantie - die moet ze voor mij en die ene dag echt niet annuleren - maar het blijft spijtig.

Met mijn peter is 't contact veel minder en dat kan mij echt niet schelen of die er op stadhuis bij is of niet.

(Wij trouwen enkel voor 't stadhuis en doen daarna een barbecue voor 35 à 40 personen.)

Kiekske
14-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 935

Tanja
14-8-2014
 Meld misbruik24-2-2014 18:49:10

Idd spijtig... wij kregen net te horen dat mijn verloofde ijn grootouders niet willen komen. Ze voelen zich te oud en denken dat ze het niet meer aankunnen. Zelfs de wettelijke trouw niet... enkel een hapje mee eten ook niet, ze komen van heel de dag niet...
Niet leuk...
groetjes tanja

Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik24-2-2014 19:17:56

Kiekske das idd heel jammer en echt niet leuk. Maar in gedachte zal ze er zeker bij zijn.
Tanja, das echt wel niet leuk. En zeker ook niet voor Bjorn. Hopelijk kunnen jullie ze nog overtuigen voor het gemeentehuis en de lunch.
Liefs Caroline

kelly
2-5-2014
 Meld misbruik25-2-2014 9:01:33

helemaal niet leuk kiekske ... wist je meter jullie datum dan niet op voorhand?

Hier wisten de meeste onze datum al , maar ik kan begrijpen dat het niet zo leuk is

Hier is het zo dan ondertss normaal iedereen de uitnodigingen zou moeten gekregen hebben , maar niemand laat iets weten ... ok ze hebben tijd tot 5 april maar gewoon even een seintje dat ze de uitnodiging goed ontvangen hebben ( zeker die met de post zijn verstuurd) zodat ik zeker ben dat ze de uitnodiging gekregen hebben

Want ja je kan nooit weten hé dat het niet toe komt en dat zou ik zeer jammer vinden , maar om dan zo is te polsen of ze die gekregen hebben dat vind ik dan maar raar

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik25-2-2014 11:54:22

Bij ons wist iedereen het ook een jaar op voorhand dus wie nu afkomt dat hij niet kan komen daar heb ik mijn bedenkingen bij....Maar ik kan mij voorstellen dat je het echt niet leuk vindt dat je meter er niet bij kan zijn, misschien hebben jullie maar onlangs beslist om te trouwen en was de reis al geboekt?

Ik zou ook teleurgesteld zijn dat er mensen niet komen die het al zo lang op voorhand wisten tenslotte wil je ze er ook echt bij hé

Toch een vraagje voor Kelly; wij trouwen op 7/6 wanneer zouden wij de uitnodigingen versturen? Alles ligt klaar en iedereen is op de hoogte. Moet eerlijk toegeven dat ik me in jou situatie kan vinden; is ook mijn grootste schrik dat er niemand iets gaat laten weten of uitnodigingen goed zijn toegekomen want een vriendin van ons heeft het voorgehad dat ze op de datum van "bevestiging" x-aantal personen nog niks hadden laten weten en dan blijkt dat ze met post niks gekregen hadden!!! Maar uit jezelf gaan bellen is ook iets....

Hou ons op de hoogte van het verdere verloop!!!

kelly
2-5-2014
 Meld misbruik25-2-2014 12:09:46

wel ze zeggen meestal 8 weken op voorhand ... maar aangezien wij met een verlengd weekend trouwen hebben we ze iets vroeger gestuurd

Ik vind het zeer vervelend , mensen waarvan je het niet denkt reageren dadelijk van zodra ze de uitnodiging kregen ... kreeg ik direct berichtje van bedankt voor de uitnodiging wij komen

Familie reageert dan niet , het is niet omdat het familie is dat ze daarom ook effectief komen , op de uitnodiging staan dan ook van hun aan-/afwezigheid te melden ok akkoord ze hebben tot 5 april maar kom

De vrouw van mijn neef had ook een uitnodiging gekregen van de zoon van haar tante , die trouwen een maand na ons en daar zag ik dat ze op facebook tegen zij van bedankt voor de uitnoding wij komen , aan mij heeft ze nog niets laten weten

en zij hebben hun uitnodiging gekregen want die heb ik zelf in de brievenbus gestoken

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik25-2-2014 13:24:10

Dan zullen wij ze misschien ook beter ten laatste binnen 14dagen versturen aangezien wij ook met verlengd weekend trouwen maar iedereen weet het al zodus....ik krijg al stress als ik dit hier allemaal lees want ik vrees (spreek uit ondervinding)bij ons hetzelfde scenario

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik25-2-2014 17:26:06

De uitnodigingen zijn hier nog niet verstuurd. Dat komt nog.

Maar ik heb in oktober iedereen een mail gestuurd met de definitieve datum (wij zijn al verloofd sinds 9 november '12, maar hebben lang getwijfeld over de exacte datum en feestformule). Waarbij een heel deel tantes de datum eigenlijk al via mijn moeder had gehoord.

Niks aan te doen, ik snap wel dat ze graag reist en er waarschijnlijk niet op heeft gelet bij het boeken.
Het was maar omdat ze gisteren naar mij kwam (jaarlijkse gewoonte) dat ze er kennelijk van 't weekend bij heeft stilgestaan.

Van bepaalde mensen kan het mij ook minder schelen als ze niet zouden komen. Van een andere tante en nonkel ben ik bijna zeker dat ze niet komt (familieruzie en ze sturen de laatste tijd dus quasi altijd hun kat naar familiefeestjes), maar ik nodig haar toch uit zodat ze achteraf niet komt zeuren dat ik haar "vergeten" ben.
Zelfs mijn schoonzus is zo'n "twijfelgeval" of ze wel gaat komen - al jaren nauwelijks een band en als we bellen neemt ze haar telefoon niet op - maar we nodigen haar uit en dan doet ze haar zin. Maar dan kan ze dus ook niet afkomen dat ze niet was uitgenodigd.

We nodigen 37 mensen uit - waarvan 3 kinderen - op onze barbecue, maar er vallen er dus al zeker 2 af en ik gok op uiteindelijk een 30-tal mensen die effectief komen.

(Wij vieren het klein. Alleen onze directe familie, mijn getuige en haar dochter en mijn 25 tantes en nonkels worden uitgenodigd.)

Evy
22-3-2014
 Meld misbruik26-2-2014 15:16:08

Is inderdaad niet zo leuk..
Ik heb enkele weken geleden ook even een mokerslag gekregen toen ik te horen kreeg dat mijn 2 zussen niet gaan komen wegens geen 'goesting'. En mijne nonkel komt ook niet omdat zijn nieuwe scharrel niet uitgenodigd is... Voor alle duidelijkheid is er helemaal geen ruzie met mijn zussen én ik wist nog niet eens dat mijne nonkel (weeral) een nieuw lief had.
Ook de nicht van mijn verloofde komt niet omdat ze op weekend moet met haar schoonfamilie. En ook wij hadden een 'save-the-date' gegeven en dit wel 15 maanden op voorhand!
Ach ja, zoals mijn verloofde zegt: dan weten we wat we voor hen betekenen...

Persoonlijk vind ik het toch wreed stressy dat trouwen! :-D

Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik26-2-2014 16:34:43

Wij hebben er zelfs gehad die op de avond zelf nog afbelden, of via een andere gast lieten weten dat ze "er niet gingen geraken". Eéntje die zelfs vooraf wist dat hij niet zou komen maar het niet nodig vond ons te verwittigen. Toen vrouw en zoon er stonden en we naar de man in kwestie vroegen was het antwoord: "ah, maar onze x gaat nooit naar zo'n feesten". Ja, laat dat dan weten he...
Dik balen want je zit met lege stoelen en een betaald menu en zelfs geen excuses daarvoor... Maar uiteindelijk maak je zelf je dag. Ik had mij voorgenomen "we doen vooraf zoveel mogelijk en loopt er de dag zelf iets mis, tant pis", en ik heb mij geweeeeeeeeeeeldig goed geamuseerd, heb heel de dag genoten.
Ik wens je alvast een stralende dag!!

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik26-2-2014 21:09:32

Als ik dit hier allemaal lees begin ik al te huiveren voor wat ons nog te wachten staat. Ik vrees eerlijk gezegd ook voor zo'n situaties maar zoals hierboven gezegd dan weet je waar je aan toe bent maar je moet wel eerst de mokerslag incasseren hé! Als iemand ons flikt door de avond voordien af te zeggen ben ik in staat om er zelf naar toe te rijden, er zijn altijd gegronde redenen maar er is een grens aan hé. Ik houd mijn hart al vast:-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...