Nu Online
Momenteel zijn er 642 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwjurken in Antwerpen

25-2-2014 20:22:22
Hoi Dames!

Wat handig, een website waar alles bij elkaar staat!
Enkele weken geleden vroeg mijn vriend me ten huwelijk, hoera!

Omdat ik in de zomer wil trouwen heb ik de locatie en de gemeente al vastgelegd op 30 Augustus. Tijd om een trouwjurk te kiezen!

Nu vind ik alle info op het internet en van vriendinnen heel tegenstrijdig. De ene zegt dat Rosa Clara goedkoper is dan LeChapeau, De andere zegt dan weer dat La Tiara de goedkoopste is... En omgekeerd.

Ik zou graag rond de duizend euro kunnen blijven. Dat mag IETS meer zijn natuurlijk, maar niet teveel.
Een tweedehands jurk vind ik geen aangenaam idee. Ik heb graag mijn enige echte prinsessenjurk waar ik mezelf binnen 10 jaar nog stiekem in wil proberen proppen ;)

Kunnen jullie mij helpen??

Bedankt dames!

hannah
30-8-2014
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1549

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik25-2-2014 20:34:20

Rosa Clara is toch een serieus hogere prijsklasse dan euro 1.000,- !

Bij Le Chapeau ga je voor dat bedrag ook weinig vinden.

Bij La Tiara zijn er wel jurken rond de duizend euro en ze zijn daar super vriendelijk.

Margot
4-10-2014
 Meld misbruik25-2-2014 22:38:23

Ik zou, als ik jou was, eerst eens naar een paar bruidswinkels bellen. Volgens mij kan je écht wel terecht bij Le Chapeau alsook bij JPC Collection. Ik vond dat mijn trouwjurk qua prijs écht wel mee viel. Als je aan de telefoon reeds je maximumbudget kan zeggen, kan je sowieso aan hun reactie al voelen of ze je iets te bieden hebt. Verder heb je niets te verliezen : een nee heb je, een ja kan je krijgen :-)

stephanie
17-5-2014
 Meld misbruik26-2-2014 13:18:55

Ik raad 'youniek' te Turnhout aan. Is wel even rijden , maar dat is het echt waard!
Ben in Le chapeau niet goed behandeld geweest en mijn beste vriendin is als vuil behandeld geweest daar dus raadt het niet aan! Plus het is dan nog eens duur.

Sanne
22-3-2014
 Meld misbruik26-2-2014 14:27:26

Le Chapeau was inderdaad een ervaring om snel te vergeten ! Zeker geen aanrader.

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik26-2-2014 14:49:10

Ik heb geen klagen van Le Chapeau en ik was ook op zoek naar een jurk van rond de 1200,- en dan had ik toch niet veel keuze. Idem bij JPC.

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik26-2-2014 16:20:36

Ik heb in april afspraak bij youniek in Turnhout. Heb hier al veel goeds over gelezen! De duurste jurk zou daar 900 EUR zijn maar wel mooi en zien er niet goedkoop uit....
Ik ben alvast benieuwd!

kevin
14-6-2014
 Meld misbruik26-2-2014 17:12:26

hey hannah,

weet niet vanwaar je juist bent maar je kan eens horen in het bruidsparadijs in merksem of Jagré in deurne,mijn toekomstige haar kleed komt van die laatste en ze hebben daar ook cocktailjurken en suite-kledij,en je krijgt daar een perfecte service en word er met respect behandeld.

groetjes Kevin en succes verder.

nella
28-5-2014
 Meld misbruik27-2-2014 9:05:40

Ik heb bij Le Chapeau mijn jurk gekocht vorig jaar eind augustus. Het was toen een stockverkoop van al hun oude collectie jurken(geen kat die ziet dat je jurk van de "oude" collectie is) en ze gaven op alle jurken 50% korting! Ik heb toen een jurk gevonden dat oorspronkelijk 1250eur was en nog 625eur betaald. Ik ben toen zeer op tijd vertrokken om nog veel keuze te hebben.(stond stipt om 10u voor de deur) De service en het advies was zeker even goed, heb toch ook 3u-4u uur bezig geweest tot ik de jurk gevonden had.

Succes nog met de zoektocht!
Groetjes, Charlotte.

hannah
30-8-2014
 Meld misbruik27-2-2014 10:07:42

Bedankt voor de tips iedereen!

Ik ga Zaterdag beginnen bij Jagré. Als ik dan daar niets vind werk ik m'n weg naar boven.
Als ik de website van Jagré bekijk heb ik er wel niet zo'n goed oog op. Lijkt mij allemaal wat aan de kitshe kant...

Ik ben ook als bruidsmeisje ooit mee een jurk gaan kiezen in Le Chapeau. Mijn vriendin werd toen inderdaad nogal grof behandeld met betrekking tot haar figuur. Subtiel was die dame zeker niet...

Ik hou jullie op de hoogte en nog eens bedankt!

Hannah

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik27-2-2014 12:01:58

Denk eraan dat Jagré 2 verschillende winkels heeft. Eén in Deurne (Bisschoppenhoflaan) en één in de Quellinstraat (bij het centraal station).
Die in Deurne is de "hoofdwinkel", die in de Quellinstraat de outletstore. Geen tweedehands, wel oudere collecties.
Ik vond het geen kitch, geen van beide locaties, eerlijk gezegd. En ben telkens heel goed geholpen. Ik ben er geweest voor suitekledij voor de trouw van m'n broer, en had er m'n trouwjurk ook gekocht. Ons huwelijk moest helaas uitgesteld worden, en ik geraakte niet meer in m'n kleed (was een suitekleed, geen gewoon trouwkleed, en het kon niet meer verbreed worden).
Ik vond bij Jagré m'n keuze niet meer binnen mijn budget, en heb dan in Sint-Niklaas m'n jurk gekocht bij Boutique Couture.

Veva
28-9-2013
 Meld misbruik28-2-2014 18:53:39

Ik ben bij Jagré en La Tiara geweest.

Jagré: heel erg goed ontvangen geweest. We kregen ringetjes die we rond de jurken mochten hangen die ik wou passen. Je mocht dus echt zelf door de rekken gaan. Heel veel keuze! Echt niet kitsh, de winkel is een beetje ouwbollig maar de service maakt alles goed!

La Tiara: aanrader!!! Hier heb ik mijn kleed gevonden (900 €). Ik gaf aan dat mijn budget 1000 € was en ik kon heel veel passen. Ze geven je goed en eerlijk advies en sluiten de winkel voor jou als klant zodanig dat je al hun aandacht hebt. Doen zou ik zo zeggen!

Stefanie
28-6-2014
 Meld misbruik2-3-2014 14:02:55

Tip: vraag naar retouchekosten. Mijn zus heeft haar kleed bij JPC collection gekocht en heeft 300 euro retouchekosten betaald. Ik heb mijn kleed bij Lilian Claes gekocht te Herentals en betaal maar 80 euro retouchekosten. Het kan dus serieus verschillen!

Margot
4-10-2014
 Meld misbruik2-3-2014 16:49:40

Hey Stefanie,

Heel vreemd dat de retouches bij JPC Collection zo hoog waren want ik betaal max €175 (vast bedrag omdat ik graag nog het model een beetje wil aanpassen), ongeacht of ze er nu 10, 50 of 100 uren aan bezig zijn.... Vaak hangen de retouchekosten af van het aantal uren dat ze bezig zijn met je kleed. Bij Cermo te Zoersel betaal je hen per uur (€35/u als ik me niet vergis)...

Maar mij hebben ze gezegd dat je bij JPC Collection kon opteren voor een vast pakket van €175 waarin alle kosten zitten. En dit is zeker interessant indien je het model van je kleed wil aanpassen (vb een bustier maken van een kleed met bandjes of andersom).

hannah
30-8-2014
 Meld misbruik14-3-2014 10:49:22

Hallo iedereen!

Ik heb na even nadenken TOCH mijn kleed gevonden in de Jagré. Mijn mama en zus vonden het prachtig!
En ik uiteraard ook.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de meeste kleren niet mijn smaak waren, maar het laatste kleed dat ik aanhad was er 'boenk op'!

Omdat ik het met 70% korting (!!!!!) heb kunnen kopen is de droogkuis en retouche niet inbegrepen. Dus hopelijk valt dat inderdaad dan wel mee.

Bedankt voor alle tips! Heeft mij écht geholpen, ik zag door het bos de bomen niet meer.

H.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info