Terug naar overzicht
Hallo beste medebruidjes
Ik vroeg mij af of iemand van jullie ervaring heeft met de deken van Lokeren? Na ons eerste kennismakingsgesprek hebben we er een beetje een raar gevoel bij... Bij onze vraag naar live muziek begon hij vooral zijn koster te promoten die zo mooie kerkelijke liederen kan spelen op zijn orgel. Ieder zijn stijl natuurlijk, maar wij zien het iets moderner...
Groetjes Melissa
Dag Melissa,als je met de deken van Lokeren, de grote kerk in Lokeren bedoelt: dan wens ik je veel succes. Een vriendin is daar getrouwd en ik weet dat het daar niet makkelijk is. Haar huwelijksviering was ook enorm lang. De preek was een serieuze preek en bleef maar duren! Dus euh: succes! ;-)
als je tegen de deken zegt dat je een eigen bandje heb kan die daar niets aan doen hoor;het jullie trouw he. ik ben ook van lokeren trouwens
Inderdaad Chantal, de kerk in het centrum. Ik veronderstelde al zoiets aangezien hij anderhalf uur rekende voor de mis...Leuk dat je ook van Lokeren bent Cindy, trouwen jullie voor de kerk?Groetjes
Inderdaad Chantal, de kerk in het centrum. Ik veronderstelde al zoiets aangezien hij anderhalf uur rekende voor de mis...
Leuk dat je ook van Lokeren bent Cindy, trouwen jullie voor de kerk?
Groetjes
Nee wij trouwen niet voor de kerk enkel voor de wet. Wij zijn niet echt kerk gezind wat niet wegneemt dat onze kindjes gedoopt zijn. Voor ons teld echt alleen de wet.
wij zijn ook van Lokeren, hebben hem niet gehad voor een huwelijk maar wel voor de eerste communie van onze zoon. veel succes zou ik zeggen. je zal het goed kunnen gebruiken
Mijn gevoel wordt hier dus door jullie een beetje bevestigd...Waaraan kan ik mij dan precies verwachten Vicky?
Hey Melissa,Wij hadden een beetje hetzelfde verhaal in kortrijk. (Maar ben ook afkomstig uit lokeren :-) )Daar werden we ook altijd in de richting van orgelmuziek geduwd.We zijn uit beleefdheid naar die koster gegaan en hij heeft wat muziek gespeeld voor ons.Zodoende dat de priester toch zag dat we de moeite gedaan hadden :-)Maar uiteindelijk hebben wij voet bij stuk gehouden en toch met een cd gewerkt, waar hij absoluut niet voor te vinden was.Ik heb hem verteld dat de muziek die wij gekozen hadden echt enorm veel voor ons betekende.Dus laat die priester gerust zijn mening geven. Jij/jullie hebben er ook 1 en zeker op die dag. Doe gewoon wat je zelf wil en zorg ervoor dat het een fantastische dag wordt zonder dat je moet denken dat er iets was wat je eigenlijk niet wilde.Geniet nog van je voorbereiding, het is zo een mooie en leuke periode!!Grtjs
hallo,Sorry voor het late antwoord, zo zei hij dat hij voor hij de misviering startte hij eerst de omhaling ging doen. de mensen zaten nog niet neer of mochten hun portemonnee al bovenhalen. dit vond ik er erg over. (was wel een communie viering he). daarna een preek van ongeveer 15 minuten over het gsm gebruik binnen de kerk.