Nu Online
Momenteel zijn er 621 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Spijtig

26-2-2014 21:52:46
Hey bruidjes,

We komen net van bij pastoor.... Wij trouwen om 12u staat al jaar vast en sinds deze week trouwt er iemand voor ons om 10.30...mis duurt een uur en san nog buiten aan de kerk
Ben wat bang dat de mensen van vorig huwelijk niet optijd gaan weg zijn als zij uitlopen is heel onze planning in de war :(

veronique
28-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1040

Lieve

Meld misbruik26-2-2014 22:07:04

Ik zou dat nu ook jammer vinden, maar misschien hebben ze ook een strak schema en zijn ze op tijd weg daar (hopelijk doen ze dan geen kleine receptie aan de kerk).

Ik zou me dus wel afvragen hoe het zit met de eventuele versiering van de voorgangers, want die zal ook op tijd weg moeten voor jij de jouwe kan gaan hangen.

Bij onze pastoor is het gemakkelijk : hij neemt maar 1 trouw aan per dag. Afin, ik hoop zelf dat ik geen problemen zal krijgen, want wij moeten uitwijken naar een andere dorpskerk (waar een diaken de missen en allerhande verzorgt) door werkzaamheden aan de kerk. Ik ga toch navragen of die daar toevallig niks gepland heeft.

Severien
18-7-2014
 Meld misbruik26-2-2014 22:12:48

Oh daar zou ik echt niet mee kunnen lachen moest dit gebeuren! En weet je wie het koppel is? Eventueel eens polsen hoe hun planning in elkaar zit?

lynn
21-6-2014
 Meld misbruik27-2-2014 7:35:27

PFF wij net hetzelfde probleem!!

Wij hebben wel geluk dat ze met dezelfde ceremoniemeester werken zodat we kunnen afspreken dat we zeker niet in elkaars weg lopen.
Mijn grootste nachtmerrie was dat ik zou moeten wachten om binnen te gaan tot de andere bruid buiten is..
Heb je dan nog tijd genoeg voor je eigen decoratie te plaatsen?

Karen
14-6-2014
 Meld misbruik27-2-2014 7:45:28

Hey,

Best het andere koppel eens contacteren vraag de gegevens aan de pastoor.
Wat miss een idee is, is dat jullie de kosten delen voor de bloemen zodat je niet de decoratie van op nul doent aan te brengen vindt iets wat jullie beiden leuk vinden.
En als jij nog was extra wil toevoegen kan dat altijd.
Dat is Hoe Ik het zou doen het is maar een ideetje
Bespaart Nog is kosten uit ook ;-)
Groetjes

inez
4-10-2014
 Meld misbruik27-2-2014 9:37:41

Dat is inderdaad niet leuk voor jullie..
Ik zou ook proberen contact te hebben met dat koppel om te informeren naar hun planning en ook om de versiering te bespreken.

Vind het eigenlijk wel straf dat ze dan niet gezegd hebben tegen dat koppel dat ze ten laatste 10u mochten kiezen ofzo, zodat er toch wat meer tijd zou tussenzitten.

Melissa
27-6-2014
 Meld misbruik27-2-2014 10:36:42

Ik zou dit inderdaad ook niet leuk vinden. Ik denk dat het inderdaad best is om de gegevens van het andere koppel vragen en naar hun planning horen. Het idee om misschien de versiering voor de kerk te delen lijkt echt een goed plan, als jullie stijl overeen komt natuurlijk. Het lijkt anders krap om hun versiering weg te halen en die van jullie op te hangen. Hopelijk vinden jullie een goede oplossing

veronique
28-6-2014
 Meld misbruik27-2-2014 12:39:37

Geen stress :) het gaat over andere kerk, dat had onze pastoor niet gezegd
Heb het koppel gecontacteerd....

abra

Meld misbruik27-2-2014 13:03:44

Daar moet je toch geen stress voor hebben?

Patrick

Meld misbruik27-2-2014 13:17:09

Gelukkig voor jullie, probleem opgelost, het enige dat nog wat stress kan geven is een begrafenis er net voor, dat is andere koekenbak dan een huwelijk ervoor als het dicht op elkaar gepland is, dat weet je natuurlijk nooit op voorhand als er begrafenissen zijn, maar neem het van mij aan, als ze de wierookpot uitgehaald hebben is er niet veel leuks aan het huwelijk.Dat blijft altijd hangen.

Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik27-2-2014 17:16:33

Wij zitten in hetzelfde schuitje, alleen trouwen wij als eerste (in dezelfde kerk). In de plaats van het andere koppel zou ik ook stress hebben, daarom dat ik het koppel gecontacteerd heb. Ik heb voorgesteld om eens samen te zitten, om eventueel de decoratie samen te doen, wie wat wil. Indien we overeenkomen, zou dit ideaal scenario voor hen geweest zijn. Ze zijn echter nooit ingegaan op ons voorstel, wat hun recht is. Wij trouwen 1,5 uur ervoor, er wordt rekening gehouden met 1 uur kerkelijke viering. Na de kerkelijke viering hebben we wel iets voorzien voor de kindjes. Wij hebben bij de ondertrouw dit ter sprake gebracht en aan de priester gevraagd of wij onze decoratie dienen te verwijderen. De priester heeft gezegd om het te laten hangen. De grote stukken zullen we wel wegnemen en meenemen naar de feestzaal. De kans dat in de voormiddag nog een begrafenis is, is ook bestaande. We zien wel, van onze kant was er in elk geval de wil.

gerda

Meld misbruik27-2-2014 17:26:51

Echt Patrick, heb het vorig jaar meegemaakt met het huwelijk van een collega in de basiliek van Scherpenheuvel. Net tevoren was daar een begrafenis geweest en heel de basiliek is gans de tijd blijven ruiken naar wierook...dan toch liever een huwelijk van een ander koppeltje voorafgaand!

Patrick

Meld misbruik28-2-2014 16:44:32

Kan ik geloven, wij komen het regelmatig tegen, maar ik kan je verzekeren als de voorgaande mensen nog niet allemaal buiten zijn is het toch heel onwennig hoor, en het gebeurt vaker dan je zou denken.Gelukkig komen de trouwkoppels op het laatste moment pas aan zodat de meesten toch al weg zijn dan. Hopelijk gaan de koppeltjes hier niet huiveren als ze dat lezen, maar geen paniek, het is nu ook weer geen dagelijkse kost hé! Succes in ieder geval met de voorbereidingen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...