Terug naar overzicht
Dag Lien, zijn ze te klein? Zo ja, kan je ze even op de lijst laten zetten bij een schoenmaker om ze te rekken. Ik heb dit ook gedaan, gezien de 41 van mijn Hassall's ook beetje te klein was... Ik was ook bezorgd gezien een schoenatelier (had echt nog een vakman gevonden) niet meteen de meest 'witte' omgeving is. Ik had dus meermaals gevraagd dat hij zou opletten met mijn delicate (idd niet goedkoper) schoenen met kant. Hij heeft dit zeer goed gedaan! Het rekken heeft slechts beetje geholpen (we moesten opletten dat ze niet gingen meerekken in de breedte, want ik heb maar een smalle voet), maar ik kan me niet herinneren dat ik last heb gehad die dag hoor :) Diepvries weet ik niet, zou het precies niet durven met bruidsschoenen.Groetjes,Ruth
Te klein zijn ze niet. En de linker schoen zit wel goed. Het is enkel de rechter die echt knelt. Mijn voeten zijn eerder aan de brede kant en de schoenen zijn wat smaller. Ik zal morgen anders eens langs de schoenmaker gaan. Hopelijk kan hij het oplossen.
Ik maak mij ook serieuze zorgen over mijn voeten die dag. Ik heb de tip gekregen ze in te lopen met vochtige sokken aan!
Heb je misschien last van een opgezwollen voet door vocht ofzo? Ik heb daar regelmatig eens last van. Ik trek dan een steunkous aan en leg mijn been omhoog, dan gaat het de dag erna doorgaans weer beter! Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar het moest maar eens kunnen helpen :)
Nee geen last van vocht.Ik zal mijn reserve schoenen maar heel de dag overal mee nemen. En deze eens bij de schoenmaker binnen brengen. Hopelijk is het dan opgelost.Ik zie het ook niet zo zitten om met vochtige sokken in mijn schoenen te kruipen. Krijg je dan geen plekken?
Hey, ik kan eventueel volgende oplossingen meegeven voor het misschien toch iets comfortabeler te maken :-)- ikzelf heb een spray die je inspuit in de schoen ( dit wordt een soort schuim) dan steek je je voet erin en na een paar keer rond stappen voel je dat de schoen hem wel zet naar je voet- natte vodden in de schoen steken- in de diepvries kan inderdaad, enkel opletten dat dit niet te lang is je kan anders als resultaat krijgen dat ze gaan uitslippen, wat ook niet super zal zijn voor jou- bij de schoenmaker de schoenen laten uittrekken, maar dit zal dan als resultaat kunnen geven dat de schoen mss iets te groot zal zijn ( dit kan je dan wel oplossen met inlegzooltjes of halve zooltjes)Ik hoop dat je mss iets aan deze tips zou hebben, veel chance zou ik zeggen ;-) !groetjes :-)
Hey, ik kan eventueel volgende oplossingen meegeven voor het misschien toch iets comfortabeler te maken :-)
- ikzelf heb een spray die je inspuit in de schoen ( dit wordt een soort schuim) dan steek je je voet erin en na een paar keer rond stappen voel je dat de schoen hem wel zet naar je voet
- natte vodden in de schoen steken
- in de diepvries kan inderdaad, enkel opletten dat dit niet te lang is je kan anders als resultaat krijgen dat ze gaan uitslippen, wat ook niet super zal zijn voor jou
- bij de schoenmaker de schoenen laten uittrekken, maar dit zal dan als resultaat kunnen geven dat de schoen mss iets te groot zal zijn ( dit kan je dan wel oplossen met inlegzooltjes of halve zooltjes)
Ik hoop dat je mss iets aan deze tips zou hebben, veel chance zou ik zeggen ;-) !
groetjes :-)
Waar kan je zo een spray vinden? Dit lijkt mij wel interessant, niet alleen voor mijn trouw schoenen maar voor de andere ook.Ik ga voor zeker te zijn misschien toch eens bij de schoenmaker gaan en zien wat die zegt.Bedankt iedereen. Ik hoop dat het opgelost geraakt.
Lien,Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je je lederen schoenen best bij de schoenmaker op de leest laat zetten. Desnoods enkel de rechte schoen. Als dit lederen zijn gaan die echt niet te groot worden maar comfortabelder aanvoelen. (ik heb het toch nog nooit voorgehad dat ze uitsloffen) Ik zou met alles uit mijn dure schoenen proberen weg te blijven om toch maar geen plekken te krijgen.Ikzelf heb satijnen schoen van Rainbow club( ook dure; 179 euro) en ga ze met een dikke kous inlopen, bij de schoenmaker durf ik niet aangezien het geen leder is maar anders direct.
Lien,
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je je lederen schoenen best bij de schoenmaker op de leest laat zetten. Desnoods enkel de rechte schoen. Als dit lederen zijn gaan die echt niet te groot worden maar comfortabelder aanvoelen. (ik heb het toch nog nooit voorgehad dat ze uitsloffen) Ik zou met alles uit mijn dure schoenen proberen weg te blijven om toch maar geen plekken te krijgen.
Ikzelf heb satijnen schoen van Rainbow club( ook dure; 179 euro) en ga ze met een dikke kous inlopen, bij de schoenmaker durf ik niet aangezien het geen leder is maar anders direct.
Ik heb mijn trouwschoenen warm geblazen met de haardroger. Dan wordt het leer echt soepel. Als ze goed warm zijn, moet je ze meteen aandoen. Dan past het soepele leer zich aan aan je voet. Dit was een tip die ik hier op het forum van iemand had gekregen. Het hielp echt! Ik heb het dan met de schoentjes van onze kindjes ook gedaan. Dit is een oplossing die volgens mij geen kwaad kan, want je gebruikt geen producten, alleen warme lucht.
Het invriezen helpt inderdaad wel goed. Heb dit nog niet zo lang geleden met een paar laarsjes gedaan en dat heeft wel erg geholpen. Ik draag ook sowieso altijd panty's waardoor ik nooit pijnlijke voeten heb, misschien kan je dat eens proberen...