Nu Online
Momenteel zijn er 727 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verlovingsring

28-2-2014 12:03:24
Hallo,

Ik had even een vraagje... Mijn vriend vroeg me ten huwelijk 26 december 2013, prachtige ring naar mijn mening.. witgoud, briljantjes... Nu wat gebeurt er, diezelfde dag brengen we die terug naar de juwelier om te laten verkleinen, krijg ik die terug paar 31 december.. alles oké, maar dan enkele dagen daarna, zie ik dat de ring langs de onderkant reeds gelig verkleurt!! Natuurlijk helemaal teleurgesteld, terug naar de juwelier, dit op 10 januari 201, zegt die ja inderdaad witgoud verkleurt... ze rhoderen hem opnieuw, krijg ik een terug perfecte ring terug, nu 2 maand later OPNIEUW van dat!! de de beentjes rond de briljant ook reeds verkleurt, dus helemaal niet meer de ring dat ik gekregen heb en graag zag.. Nu ga ik terug, krijg ik een hele litanie naar mijn hoofd, dat dit normaal is.. dat ze daar niets kunnen aandoen, dat de 1 ook zijn schoenen vlugger verslijt dan de ander.. De wenen stond me nader dan het lachen.. Nu gaat hij die opnieuw rhoderen( gratis) maar binnen een maand heb ik dus weer hetzelfde probleem... Nog mensen die hier mee te maken kregen? of weten van iemand? en wat moet ik hier mee doen?

joyce
16-8-2014
Meld misbruik

Reacties: 22 | Gelezen: 1983

Melissa
27-6-2014
 Meld misbruik28-2-2014 12:10:55

Hier heb ik nog nooit van gehoord, ga dit zelf zeker navragen wanneer onze juwelier de ringen gaat maken, vermits wij gaan voor witgoud

joyce
16-8-2014
 Meld misbruik28-2-2014 12:21:39

Pff is ongelofelijk:s kben er helemaal door ontmoedigd, zoveel geld dat dat kost en dan maak je dat mee.. Had al gezegd tegen mijn vriend dat hij beter een ring uit zilver had gekocht:s

Sanne
22-3-2014
 Meld misbruik28-2-2014 12:22:04

Mijn verlovingsring is ook in het witgoud, maar daar is nog geen enkele verkleuring aan te zien. Heb die nochtans elke dag aan. Misschien eens ergens anders advies gaan vragen?

sandra
18-7-2014
 Meld misbruik28-2-2014 12:26:33

Ik vrees dat dit jammer genoeg zo is... Mijn verlovingsring is ook witgoud en is ook aan het verkleuren. Witgoud is nl niet wit, maar geel-roze en het is dat kleur dat je nu ziet. Ze maken het wit door het te rhodineren... Ik vrees dat als je echt het witte wilt, dat je hem idd af en toe zal moeten laten rhodineren. Wij kiezen als trouwringen ook voor witgoud, maar dan niet gerhodineerd, dan heb je geen kleurverschillen....

Selina

Meld misbruik28-2-2014 12:43:20

Nooit van gehoord. Mijn moeder haar verlovingsring is wit-goud, 26 jaar oud en in perfecte staat !

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik28-2-2014 12:59:04

Ik heb die van mij nu ook 2 jaar en daar is niets aan te zien. Nog steeds wit zonder enige verkleuring.

Lien
5-9-2015
 Meld misbruik28-2-2014 12:59:08

Dag Joyce,

Toen wij mijn verlovingsring gingen ophalen, heeft onze juwelier ons gezegd dat de kans erin zit dat het witte goud na een tijdje wat gelig zal verkleuren. Bij de ene persoon zal dit idd wat sneller verkleuren dan bij de andere. Bij mij is daar na een maand nog nx van te zien.

Zijn verklaring:
Dit komt doordat wit goud idd van nature niet echt zilverkleurig is, maar eerder wat geliger.

Vroeger werd deze verkleuring steeds voorkomen door nikkel aan het goud toe te voegen, maar tegenwoordig zijn er steeds minder juweliers die met deze vorm van wit goud (met nikkel) werken, omwille van allergische reacties door de nikkel bij steeds meer mensen.

Hij stelde ons voor dat wij mijn verlovingsring en later ook onze trouwringen jaarlijks een behandeling zouden geven waardoor deze verkleuring deels wordt tegengegaan. Ik veronderstel dat hij het dan heeft over diezelfde behandeling die jij nu met jou ring ondergaat.

Helaas kan ik jou verder niet echt tips geven om deze verkleuring te voorkomen. Maar mss kan je hier toch rekening mee houden bij het kiezen van jullie trouwringen..

Nathalie
14-8-2014
 Meld misbruik28-2-2014 13:16:45

Hey, jammer genoeg is dit zo, vandaar dat wij ook gekozen hebben geen wit gouden trouwringen te nemen. Nu moet ik wel zeggen, mijn ma heeft ook een wit gouden trouwring en die is tot op heden nog niet verkleurd. De juwelier had dit ook tegen ons gezegd dat dit bij wit goud gebeurt, maar wel niet zo snel zoals bij jou het geval is, want bij jou is het wel heel snel. Jammer wel als je zo een hele mooie ring krijgt .... ik zou zeggen hou het zeker in je hoofd als jullie trouwringen gaan kiezen :-) .

joyce
16-8-2014
 Meld misbruik28-2-2014 13:58:34

pff serieus, stom zeg!! Ja wel, zal het zeker in mijn achterhoofd houden voor de trouwringen, wou natuurlijk de trouwring van hetzelfde..die je erbij draagt dan.. verdorie toch. Nu, inderdaad al veel over gelezen ook en het is zo dat ze verkleuren, maar je zou hem moeten zien.. Precies of ik er jaren mee hard werk gedaan heb:s:s terwijl ik er zo voorzichtig mee ben.. en na 4 dagen volledige verkleuring?? dat kan toch niet?
Als ik hem terugkrijg, en het is weer zo dan zal ik toch eens naar een andere juwelier gaan en zijn mening vragen.. Maar zo te zien zal ik er niet veel kunnen aan doen..:(

Lieve

Meld misbruik28-2-2014 14:06:51

Wel ik twijfel dus ook tussen geel goud en wit goud en eigenlijk om die reden.

Is het misschien de reden dat die juwelier een te dunne laag opzet? Lijkt me wel zo. Misschien gewoon het probleem aan een andere juwelier voorleggen Je moet misschien nog voor trouwringen gaan, dus misschien kan je dit combineren.

Elsie

Meld misbruik28-2-2014 14:17:49

Wij hebben ook wit goud en ja die is een heel klein beetje gelig geworden zal ik maar zeggen, maar dat is echt maar een heel klein beetje. Mijn verlovings ring is ook wit goud en bij die is dat niet. Komt nochtans van dezelfde juwelier. Mij stoort het eigenlijk niet.

Ann
26-5-2014
 Meld misbruik28-2-2014 15:41:40

Inderdaad, vrienden van ons hebben dit ook voor. Het hangt er vooral van af hoe dik het witte laagje op je ring gezet wordt. Wij hebben er daarom ook voor gekozen om geen wit goud te nemen. We zien echter ook niet graag geel goud en dus hebben we een "tussenin" kleur gekozen, champagnekleur. In 't echt mooier dan je op de foto's kan zien op Internet en de diamantjes steken er extra tegen af, altijd leuk ;-).

Femke
27-6-2014
 Meld misbruik28-2-2014 16:59:48

Onze juwelier heeft ons daar direct voor gewaarschuwd eigenlijk. Zij verkopen daar standaard witgoud in de natuurlijke kleur, dus wat gelig. Er waren ook gerodoniseerde, maar hij raadde af om die te nemen, aangezien dat laagje afslijt. Bij een ring gebeurt dat behoorlijk snel.

Veel juwelen in witgoud zijn gerodoniseerd. De kleur die je dan ziet is dus eigenlijk NIET de kleur van witgoud. Wel stom dat de juwelier je daar dan niet voor waarschuwt. Ik ben blij dat die van ons dat wel deed.

Toen ik voor het eerst die natuurlijke kleur zag van witgoud, was ik ook wel even geschrokken hoor. Ik vind zilver eigenlijk ook een mooier kleur hebben dan witgoud. Wij hebben ook 14 karaat genomen in plaats van 18 karaat omdat het dan wat minder gelig is (en goedkoper :)).

Maar dus voor de duidelijkheid: witgoud verkleurt NIET!
Het is het gerodoniseerde laagje dat erafslijt, waardoor je net het witgoud ziet!

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik28-2-2014 18:23:47

Hier ook een wit-gouden ring gekregen bij de verloving, maar daar is na meer dan een jaar echt nog niks aan.
Had er zelfs nog nooit van gehoord dat die zou kunnen verkleuren en wij waren aan 't denken om onze trouwringen ook in witgoud te nemen.

Selina

Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik1-3-2014 10:23:36

Ik draag al jaren ringen in 't witgoud en nog nooit heb ik iets gemerkt van kleurveranderingen. Daarentegen heb ik van mijn vriend bij de geboorte van ons dochtertje een witgoude armband gekregen en deze heb ik wel al es laten poetsen en opblinken. Volgens mij ligt het gewoon aan de kwaliteit !
Die armband had hij bij een juwilier gekocht en die ringen kwamen van bij de joden in 't stad (betrouwbare bron, vermits ik er zelf werkte !)

Maar ik moet die armband maar 1x/jaar laten kuisen, en die hou ik dag en nacht aan.
Dat valt dus nog mee vind ik. En hij is geweldig mooi :-)

kathleen
9-8-2014
 Meld misbruik1-3-2014 11:09:55

ik heb dit een keer gehad met een gewone ring die ik van mijn vriend had gekregen was een van swarovski maar die gebruiken dus dure steentjes maar slecht materiaal van ring en ze rhoderen dat en dan ziet dat er mooi en chique uit tot de rhodiumlaag verdwijnt. Wij hebben ons lesje hierin ook geleerd wij willen allee nog maar echt materiaal zonder rhodium.

kathleen
9-8-2014
 Meld misbruik1-3-2014 11:14:24

Voor onze trouwringen hebben we gekozen voor palladiumgoud is geen wit goud (want dat bestaat eigenlijk niet) geen geel goud maar iets dat ertussenin uitziet. Je moet er wel voor zijn denk ik. Is een redelijk nieuw goud
Onze trouwringen ontwerper zei ook meteen als je witgoud wil kan je beter nog zilver nemen dan witgoud. Maar Zilver is niet zo sterk als goud en verslijt na jaren.

Lies

Meld misbruik2-3-2014 10:56:47

Is toch ook het eerste wat ik ervan hoor.

Bij mijn eerste huwelijk 8j geleden had ik ook een witgouden ring. Ondertussen zit die al jaren in het doosje, maar ben net toch even gaan kijken en je ziet er niks van. Ik denk dat het toch ook wel aan de kwaliteit ligt;

Femke
27-6-2014
 Meld misbruik4-3-2014 19:38:13

Deze site legt het echt wel zeer mooi uit! Bedankt Selina om die te posten!
http://www.unieketrouwringen.nl/trouwringen-achtergrond...

joyce
16-8-2014
 Meld misbruik17-6-2014 23:43:19

Dag bruidjes die dit meevolgden! Aangezien ik mijn verlovingsring reeds 4 keer heb laten rhoderen in 4 maand tijd en mijn voorgevoel me nooit in de steek laat zijn we toch naar een andere juwelier gegaan voor de trouwringen! Daar heb ik toch wat uitleg gevraagd over de verkleuring van mijn ring, mar kreeg de boodschap dat witgoud kan verkleuren maar vond de tijdspanne wel bizar. Nu wilden zij mijn ring opnieuw rhoderen zodat hij mooi blinkt op het huwelijk maar belt hij naar mij om mij idd te zeggen dat er idd iets mis is met mijn ring! Het is geen witgoudzn maar een gewoon gouden ring! Met zen gewoon laagje erboven! Daarmee dat hij zo vlug verkleurt! Die hebben da wel verkoccht voor witgoud!!! Enorm kwaad en teleurgesteld! Morgen trek ik mijn stoute schoenen aan en eis ik een andere!!

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik18-6-2014 16:05:54

Amaai Joyce dzt is inderdaad niet leuk he, ze beliegen en bedriegen hun klanten!!
Ben je terug geweest? En?!
Ik duim op een goede afloop!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...