Nu Online
Momenteel zijn er 610 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geen familie tijdens bbq, enkel op avondfeest

4-3-2014 15:19:53
hey bruidjes en ~gommen!

na veel keer van gedachten te veranderen, wegens gebrek budjet, drankvoorwaarden,... nu dan toch een betaalbaar idee in men hoofd!!! aangezien wij al 2 jaar verbouwen en nog niemand van onze familie ons is komen bezoeken in ons nieuwe huisje. dacht ik, waarom voelen we ons verplicht om heel onze familie de hele dag uit te nodigen?! hebben echt super grote familie. en bijna geen contact.kiezen gaat ook niet, want dan voelen enkele familieleden hun gepaseerd. dacht eraan enkel onze ouders, broers en zussen en mijn oma en peter van mij aanstaande. dan al de vrienden waar we vaak contact mee hebben.
zou dan maar over max 60 personen gaamd inplv 120 voor eten. vanaf 20u kan de rest van familie en vrienden komen. en voorzien voor hen sandwiche, dacht aan ong 3 per persoon. om 21u kunnen we dan de bruidstaart aansnijden.
wat denken jullie hiervan?
thanks voor jullie mening!!!

tinne
6-8-2016
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 913

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik4-3-2014 15:26:44

Wij wilden ook eerst maar met een 35 eten en dan 65 voor dessertenbuffet en drankformule. Nu verschoot ik toen wel serieus van de prijs voor de late gasten.
In onze zaal kon je ook kiezen voor een vrijdagavond all in formule, wat we dan ook gedaan hebben. Resultaat we laten nu iedereen mee eten en betalen niet veel meer....
Dus zeker goed informeren over prijzen voor de late gasten, ook voor de drank!

tinne
6-8-2016
 Meld misbruik4-3-2014 15:37:51

bedankt voor je reactie,

werken met feestzaal, zonder verplichte drankafname, dus bestellen we via drankenhandel. en overschot brengen we gwn terug, hoeft niet betaald te worden. dan werken we met catering. dj is goede vriend. en iemand die we kennen wil de fotos doen. dus onze kosten zijn vooral zaal, eten en DRANK! dus kan denk ik wel zeker 1000 eu besparen op deze manier! is toch al veel geld!!

wendy
24-5-2014
 Meld misbruik4-3-2014 16:27:31

hey tinne,

Wij gaan na de huwelijks viering ook alleen met de suite eten , en dat zijn mijn mama en zus (papa is overleden) aanstaande zijn papa en vriendin, zijn bomma, en dan alle getuigen en partner+ kids .(we hebben er elk 2) en mijn 2 bruidsmeisjes en partner.

in dit groepje zitten ook onze beste vrienden, en het zijn ook de meter en peters van onze 2 zoontjes.

dus hele intieme kring.

vanaf 19.30u komt de rest van de genodigden voor een dansfeest, alleen bruidstaart en om 24.00u soep en boterhammen t(zo van die driehoekjes met kip kap, kaas , salami, en hesp)

Ik heb heel erg gesnoeid in de gasten/familie lijst, niet echt voor budget maar tantes en neven en nichten die ik de laatste 3 jaar niet meer gezien of gehoord heb, heb ik ook niet uitgenodigd.

mensen die ik elke dag aan de schoolpoort zie staan en waar je al 5 jaar een betere band meehebt dan "familie" die stonden als eerst op de lijst.

Wij doen het echt hoe wij het willen en aanvoelen, en niet "omdat het zo hoort"

vele groetjes en succes met je voorbereidingen

jessy
1-8-2015
 Meld misbruik4-3-2014 18:16:14

Hoi hoi

Wij zitten met net hetzelfde probleem. En we zijn al zooooo vaak van gedacht veranderd...vermoeiend! Hoewel ik hier misschien nog niet teveel moet over nadenken, heb nog 514 dagen te gaan :-)...maar toch!

Ons eerste gedacht was
- de suite mag de hele dag mee, 's middags broodjes na de gemeente, 's avonds menu en dessertenbuffet en dansfeest (ouders en grootouders langs beide kanten, broer en schoonzus+kids, koppel getuigen)
- de rest van de familie + vrienden + collega's komen vanaf 20u voor kleine receptie, dessertenbuffet en dansfeest (en idd wij schrokken ook voor de meerprijs van laatavondgasten!)

Nu twijfelen we dus al terug, aangezien we met onze kleine suite (+-20) geen buffet kunnen nemen en enkel menu...en ik was echt wel gesteld op dat buffet (paste in ons thema) + de meeste van onze familie dan ook niet naar de alternatieve viering zullen komen qua afstand (wat ik op zich eigenlijk wel jammer vind, hoewel we de familie ook niet vaak zien, ik heb ze der wel graag bij),

Nu hebben we dus berekend dat onze dichtste familie (tantes en nonkel, neven en nichten in 1e graad...zo'n 30-40 pers meer) tegen een bepaald uur naar de locatie van de alternatieve viering komt (collega's en vrienden kunnen ook komen) met nadien kleine receptie, nadien doen wij fotoshoot (mensen zijn dan vrij om te doen wat ze willen: even naar huis of op locatie blijven, iets gaan drinken,...), tegen 17u naar de feestzaal voor aperitief, buffet, dessertenbuffet en dansfeest. De vrienden en collega's komen dan om 20u30 voor dessertenbuffet en dansfeest. Dit zou ons een 1200€ meer kosten t.o.v ons eerste idee...welja iets om over na te denken dus, en wss verander ik nog wel eens :-D (veel voorbereidingstijd hebben is dus ook niet altijd goed!)

grtjs

debora
18-7-2014
 Meld misbruik4-3-2014 22:18:35

Heyla,

Wij hebben ook heel lang getwijfeld en hebben eindelijk de knoop doorgehakt! Wij gaan enkel met de naaste familie (ouders, broers en zussen, die hun kinderen en onze getuigen) eten.

Nadien geven we een dansfeest met hapjes, snoepbuffet en dessertenbuffet. Voelen ons hier absoluut niet slecht bij. Een ander betaald ons feest niet en net zoals bij jou, wij hebben een goeie band met de familie, maar zien ze maar 1 a 2 keer per jaar...

Sinds die beslissing genomen is, is die druk helemaal weg gevallen :-)

An
20-6-2015
 Meld misbruik5-3-2014 8:53:24

Wij doen het ook zo.
Na de wet broodjes voor onze suite.
's Avonds doen wij in onze feestzaal met enkel de suite (19 volwassenen en 11 kindjes) een barbecue. We kiezen voor een barbecue, omdat we dat zelf het allerlekkerste vinden en ieder kan eten wat hij wil (ook leuker voor de vele kindjes).
Vanaf 20u komen de andere gasten voor receptie met hapjes, dessertenbuffet en dansfeest. Ook geven wij 's nachts nog frietjes voor wie wil.

Lindy
11-6-2016
 Meld misbruik29-10-2014 9:49:49

Ook hier hetzelfde dilemma.
Wij gaan na de huwelijksviering, waar iedereen overigens welkom is, naar de feestzaal met de suite. Dit zijn de ouders, broer, opa - oma - meter - peter en dan heb ik mijn 3 beste vriendinnen als bridesmaids gevraagd zodat ze er ook de hele dag bij kunnen zijn en mijn toekomstige zijn 3 beste kameraden. Op die manier hebben we er iedereen bij die we er graag bij hebben en die we ook geregeld zien. Want van tantes en nonkels zijn er bij die je maar 1 keer per jaar ziet... Vanaf 20u hebben we dan avondfeest met waarschijnlijk n frietkraam en daarna nog dessertenbuffet.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...