Nu Online
Momenteel zijn er 629 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zwaar teleurgesteld en hou het soms kan lopen...

6-3-2014 22:42:36
Mijn schoonvader dreigt ermee om niet meer naar onze trouw te komen en om geen getuige meer te zijn. Dit doordat een zeer goed bevriend koppel van hem niet naar de diner mag komen. We hebben besloten om de diner in kleine familiale kring te doen. Hij wenste eerst 8 vrienden van hem uit te nodigen, waar we uiteindelijk op hebben toegegeven (wat niet helemaal naar onze zin was, maar was eerder om de goede vrede te behouden). Dit altijd enkel voor dessert en dansfeest. Uiteindelijk besloot hij om er nog maar twee uit te nodigen. Hij ging hen de uitnodiging zelf overhandigen en kreeg deze gisteren. Hij vond de uitnodiging niet mooi en vond het helemaal niet ok dat ze enkel s avonds mochten komen. Wij blijven bij ons standpunt, belt hij mij vanavond op om te dreigen dat hij dan maar met die vrienden zal gaan eten (hij werd altijd uitgenodigd op hun familiefeesten en vind het een schande dat zij niet mogen komen mee eten). Dan daarna nog een sms dat ons "geklungel" wel eens nare gevolgen zouden kunnen hebben (dat hij niet ging komen en mijn toekomstige een andere getuige moest zoeken). Wij weigeren principieel, omdat wij het anders willen. Schoonvader is reeds meer dan 25 jaar gescheiden en eiste in het begin ook dat toekomstige zijn moeder niet mocht komen, want anders zou hij er niet zijn. Uiteindelijk heeft hij zijn zin gekregen omdat de band tussen toekomstige en zijn moeder zeer oppervlakkig blijft en zij in Duitsland woont sinds zijn 15 jaar (dus niet echt een band). De moeder verbreekt alle banden en nu is "hij er niet goed van" dat een bevriend koppel van hem niet mag komen eten (maar wel welkom is s avonds). Zijn wij dan onredelijk? Dit gaat echt ons petje te boven en we hebben er ontzettend veel hartzeer van. Het kan soms raar lopen...

evy

Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1008

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik6-3-2014 23:20:17

hey,sorry maar ik vind het niet kunnen van je toekomstige schoonvader.
hij mag al blij zijn dat die vrienden al uitgenodigd zijn,toch?
het is jullie trouw,jullie feest,jullie regels zeg maar.
hij moet er maar mee omgaan vind ik persoonlijk toch.
als jij hem dan nou zegt,wel ja dan kom je maar niet hee,kunnen we ook fun maken zonder jou.
denk wel als hij een goed hart heeft het hem zou kwetsen en mss zal hij dan wel bijdraaien???
alvast succes verder,weet het,het is niet leuk.
mijn ouders hebben er geen interesse in,niet in mij,niet in mijn kinderen.
ach,dat ze dan daar blijven hoor dan.
ik trouw met de vent van mijn leven,jammer dat ze er niet zullen bijzijn maar dat zal mijn dag niet stuk maken hoor.
grtjs sandrine xx

Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik7-3-2014 5:47:58

Hoi,

Wat een toestand zeg...
Helemaal niet leuk !
Nu om te zeggen, bij ons is het ook zo wel een beetje. Mijn moeder en schoonouders nodigen maar uit, zowel voor de receptie als voor het avondfeest. Ook omdat zij overal bij hen uitgenodigd geweest zijn. Ergens begrijp ik dat wel, dat ze iets willen terug geven, maar ten slotte blijft het toch aan het koppel om te beslissen hoe of wat.
Wij hebben er geen punt van gemaakt, ook maar om te vrede te bewaren. 't is nu wel niet dat ik ze echt tegen mijn goesting uitnodig, maar toch..
Maar zo echt gaan dreigen van : ik ga niet komen en ik ga met mijn vrienden eten en ik ga geen getuige meer zijn... sorry, dat vind ik er wat over !!
Je kan een mening hebben, maar breek niet iemand anders zijn mening op die manier af hé !

Het belangrijkste is dat jij en je toekomstige overeen komen in deze beslissing en in feite in alles hé :-)

bieke
4-4-2015
 Meld misbruik7-3-2014 9:39:29

ik zou zeggen: ok, dan kom je niet...
Geen gezever op mijn trouw hoor. En als je schoonvader zo reageerd, is hij het niet waard een getuige te zijn... Dit moet JULLIE dag worden, niet die van hem...

Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik7-3-2014 9:48:50

Ik vind ook dat jullie gelijk hebben. En anders moet hij zelf maar betalen voor iedereen die hij wil uitnodigen.
Het is maar één keer jullie huwelijk, doe gewoon wat jullie vinden.

Severien
18-7-2014
 Meld misbruik7-3-2014 9:49:21

Moeilijke situatie maar emotionele chantage is er inderdaad wel echt over. Ergens is het jammer omdat je schoonvader hiermee aangeeft dat hij liever geen getuige is van zijn eigen zoon dan dat zijn vrienden mogen komen. Dat zou echt niet mogen want zoiets kwets enorm.

Mijn eerste reactie zou ook zijn: 'ja, dan kan je niet' maar aan de andere kant is het zo'n belangrijke dag dat dit dan misschien in de toekomst een beslissing zou kunnen zijn waar alle partijen spijt van hebben.
Is het een optie om eens samen te praten en de redenen duidelijk te maken waarom je niet wil dat die mensen komen voor het eten? 10 mensen extra kost ook weer extra geld dusja, ik vind dat voor zoiets wel begrip moet opgebracht worden. Een trouwfeest is al duur, zonder dat je mensen moet gaan uitnodigen die je niet of nauwelijks kent.

evy

Meld misbruik7-3-2014 10:45:35

Dag iedereen, bedankt voor jullie steun. Gisteren was het echt de druppel. Principieel blijf ik erbij dat wij ervoor kiezen om enkel dichte familie uit te nodigen voor het eten (ongeveer 40)... het is zeker niet om budgetredenen dat we zijn vrienden er tijdens de diner niet bij willen hebben. Onze keuze is om de diner in beperkte kring te houden en uiteraard zijn ze 's avonds welkom. Ik vind het vooral voor mijn toekomstige zeer moeilijk (ineens geen getuige meer, zijn moeder mocht niet komen omdat hij na al die jaren nog steeds moeilijk heeft met de scheiding, ruzie met de moeder die niet meer tegen mijn toekomstige spreekt en daarbij zijn grootmoeder en tante die enkel naar de burgerlijke trouw komen, uit respect voor hun dochter/zus). Het kan ons wel eens zuur opbreken (schoonvader is niet bepaald vergevingsgezind). Maar deze reactie vind ik echt niet meer kunnen en ergens moet dit een signaal naar hem toe zijn dat wij dit gedrag niet aanvaarden en het uiterst spijtig vinden dat zijn zoon dan blijkbaar minder voor hem betekend. Zoals jullie zeggen, het is onze dag en zeker niet aan een ander om te dicteren wat wij van deze dag moeten maken. Had nooit gedacht dat er zoveel drama zou bij komen. Veel sterkte aan zij die zo'n situatie meemaken, het is inderdaad niet leuk.

abra

Meld misbruik7-3-2014 12:41:58

Ik kan de schoonvader wel begrijpen in de zin dat hij altijd uitgenodigd wordt op familiefeesten van dat koppel. Nu dat koppel zelf niet mag komen naar het eten van jullie huwelijk, zal hem dat als een affront doen aanvoelen. Dus ik snap dat wel.

Anderzijds zit hij al te bepalen dat zijn ex-vrouw niet mag komen, of dat hij anders niet komt. Anderzijds zegt hij dat jullie "geklungel" wel eens nare gevolgen zou hebben. En hij mag getuige zijn?? Als hij het beste met jullie voorheeft (en dat heeft hij zeker), dan moet hij in de eerste plaats al niet zo overreageren. Het is jullie trouw, het is jullie geluk dat vooropstaat die dag. En als iemand die al zo zijn wetten gesteld heeft, nog altijd wild om zich heenslaat en zo'n taal uitspreekt.... dan vind ik het de naam vader en getuige niet waardig. Ik vind het altijd zeer erg om zulke zaken te moeten lezen, maar in dit geval moeit hij zich echt teveel met jullie feest en vooral zijn houding is niet wat je van een vader en getuige verwacht. Ik steun jullie dus volledig. En wil hij die dag met zijn vrienden gaat eten, dan zal hij de schoonste dag van de lezen van zijn zoon missen. Zijn "geklungel" zal hem dus duur te staan komen eigenlijk.
Ik hoop dat het alsnog opgelost geraakt en als hij een goede vader is, dan is hij er die dag. Niet voor zichzelf desnoods, maar wel voor zijn zoon! Dat is wat een goede vader moet doen, zich erover zetten, zijn eigen principes even aan de kant zetten en er altijd zijn voor zijn kinderen, een rots in de branding zijn.

evy

Meld misbruik7-3-2014 13:59:57

Mooi gezegd, abra... wij hopen ook dat hij snel bijdraait.

Evy
28-6-2014
 Meld misbruik7-3-2014 17:22:57

wij hebben ongeveer het tegenovergestelde meegemaakt.
Mijn vriend zijn (ex-ondertussen)getuige en zijn ouders waren ook aan het bepalen wie mocht komen en vooral wie niet...
We hebben daar ons gedacht over gezegd en dat viel niet in goede aarde.
Maar goed,op dat moment niks meer over gezegd, wij zouden toch uitnodigen wie wij willen.
Nu, er is ondertussen al veel te veel gebeurd( andere dingen ook,liegen en bedriegen pakt niet bij ons) en we liggen in ruzie met hem en zijn ouders, dus getuige-af.
Gelukkig heeft mijn vriend 2 prachtige zussen die dit met veel plezier overnamen, dus ik ook blij met de situatie...

En zo komt alles ook wel goed.

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik7-3-2014 17:42:06

Iedereen van de familie is bij ons - ondanks bepaalde slechte banden - welkom en wie komt, die komt en wie niet komt, pech gehad voor hen.

Maar er is geen ene die mij moet gaan opleggen wie ik al dan niet uitnodig.
Da's ook de reden dat ik - ondanks dat mijn ouders aandringen om serieus te mogen bijpassen qua centen - het grootste deel zelf betaal.

Ik zou een tweede getuige aanduiden. Komt je schoonvader niet, dan is 't maar zo.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...