Nu Online
Momenteel zijn er 611 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Onverwachtte bruiloft

7-3-2014 15:30:16

Dag allemaal, vrij onverwacht ga ik dit jaar met mijn liefje trouwen. We hebben net samen een woning gekocht en na een bezoekje aan de notaris blijkt dat trouwen voor ons gewoon de veiligste oplossing is (het is een lang verhaal om het helemaal uit te leggen). Niks romantisch, gewoon een heel praktisch iets dus eigenlijk en dat zag ik toch niet helemaal zitten in het begin.

Maar na dat het een paar dagen had kunnen rusten, zei het lief: "Trouwen gingen we toch ooit wel eens doen, dan is het nu gewoon wat vroeger he?". Dus trouwen we deze zomer nog. Sinds gisteren ligt de trouw op het stadhuis vast, we hebben een zaal op het oog, maar er is nog een hele lijst af te werken. Iemand tips hoe we dit het best aanpakken? Of hoe we geen dingen kunnen vergeten?

Lies

Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1076

Katrien
10-10-2015
 Meld misbruik7-3-2014 16:19:13

Wij hadden net hetzelfde probleem. Daarom hebben wij eigelijk eerst gewoon de trouw gedaan voor de gemeente onder ons met de heel dichte familie. Enkel ouders en zussen. En de twee getuigen natuurlijk.
Een jaar later pas het kerklijk trouwfeest georganiseerd met een zaalhuur en alle vrienden. De meeste mensen begrijpen dat wel :-)
Want we hadden het budget niet meer om dat allemaal hetzelfde jaar als ons huis te doen..

Deze zomer trouwen is wel heel snel om nu nog te organiseren..maar anderzijds, vind ik wel dat het allemaal best meevalt ;-) eens je de zaal en de kerk vast hebt liggen is het al veel .. en die ceremonie ineen steken neemt wel veel tijd..maar voor de rest lukt het wel ;) veel succes

kelly
16-8-2014
 Meld misbruik7-3-2014 16:37:04

wij trouwen ook deze zomer nog , augustus, is pas vorige maand beslist ;)
lukt best hoor !
zaal, traiteur, dj, kleding is hier allemaal al in orde na 1 maand , dus komt goed :)

debora
18-7-2014
 Meld misbruik7-3-2014 16:40:36

Als je mij een email stuurt, bezorg ik je een checklist van onze ceremoniemeester!

debora
18-7-2014
 Meld misbruik7-3-2014 16:41:41

Te snel geklikt, zal eerst men emailadres nog geven he ;-)

deborina3@hotmail.com

Ellen

Meld misbruik7-3-2014 18:23:30

Dag Lies,
Als weddingplanner kan ik jullie helpen bij de voorbereidingen van jullie huwelijk en jullie zo heel wat werk uit handen nemen.
Contacteer mij gerust voor een vrijblijvende afspraak.
Groetjes,
Ellen
Boboda Weddings & Events
www.boboda.be

Lies

Meld misbruik7-3-2014 19:48:20

goh dank je wel voor de leuke reacties al.

@ katrien; we trouwen enkel voor de wet dus liefst nu ook een feest.

@debora: dank je wel, heb je net een mailtje gestuurd

We zouden er toch echt wel een leuk feest van willen maken, dus alle hulp is welkom.

Els
2-8-2014
 Meld misbruik8-3-2014 10:04:11

Wij hebben ook pas vorige maand beslist om deze zomer te te trouwen.
En dat lukt idd. Onze zaal ligt al vast, datum en stadhuis dus ook. Gisteren kleedje besteld. Deze week save the date kaartjes gemaakt om dit weekend te versturen per mail. Zo weten de mensen al de datum :)

Davy

Meld misbruik8-3-2014 10:16:35

Beste Lies

Indien je graag professionele hulp wenst neem dan eens een kijkje op www.allegebeure.be
Als weddingplanner kan ik jullie zowel helpen met de voorbereidingen, de coördinatie op de huwelijksdag als ook de aankleding van de feestlocatie.
Vriendelijke groet
Davy Achten

Helena
5-7-2014
 Meld misbruik10-3-2014 11:39:20

De eerste to-do's zijn volgens mij beslissing qua concept (dansfeest met hapjes, zittend diner, veel mensen, weinig mensen,...) en de gemeente, de zaal, de traiteur, jouw jurk en jouw toekomstige zijn kostuum.

Eens dat dat geregeld is weet je dat je kan trouwen :-)

Daarna kan je beginnen kijken voor een DJ, fotograaf, ringen en uitnodigingen (die moeten al 2 maanden à 6 weken op voorhand verstuurd worden). En jullie getuigen vragen.

Hopelijk is er dan nog tijd over om een bloemist te zoeken, kledij suite en bruidskindjes, jouw lingerie en schoenen, jouw kapper (proefkapsel) en make-up, eventueel vervoer of iemand vragen om jullie chauffeur te zijn, eventuele huwelijksreis, eventuele menukaarten ed, gastenboek, openingsdans liedje kiezen, speeches schrijven, ...

Succes!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...