Nu Online
Momenteel zijn er 678 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zilveren trouwringen

8-3-2014 22:43:46
Beste bruidjes, vandaag zijn we gaan kijken voor onze trouwringen naar Ginkgo te Brugge. Daar maken ze de ringen op vraag, dus als resultaat een exclusieve ring. We zouden opteren voor een zilvere trouwring ipv wit goud.
Al heb ik toch ergens schrik dat een ring uit zilver sneller zal verslijten. Al zijn al mijn juwelen die ik heb uit zilver.
Wie heeft ervaring met zilveren trouwringen?
graag jullie advies.

kathleen
1-8-2014
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 963

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik9-3-2014 23:32:24

Geen idee Kathleen, ik volg alvast even mee....
Ik ben zelf ook hard aan het twijfelen welk materiaal best is daar ik hier vorige week las dat witgoud (kan) verkleuren!

mona
27-7-2013
 Meld misbruik10-3-2014 6:56:23

Ik heb voor m'n 15de verjaardag een zilveren ring gekregen. Die heb ik een dikke tien jaar intensief gedragen. Na een vijftal jaar was de inscriptie helemaal weggesleten, en na meer dan tien jaar is de ring aan de binnenzijde (dunste kant, maar nu ook weer niet zo dun) gebroken. Dus ja, zilver slijt. Al gaan dikkere modellen misschien dertig of veertig jaar mee. Voor een trouwring zou ik toch een duurzamer materiaal kiezen. Ik draag mijn witgouden ring nu ongeveer twee jaar, en die is niet verkleurd, of toch niet zichtbaar. (Reden van de verkleuring is dat witgoud meestal een legering is van goud en palladium.)

Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik10-3-2014 12:49:53

wit goud kan idd verkleuren. Zilver reageert op bleekwater. Wij hebben zilveren ringen gekocht omdat ik allergisch ben aan goud. Mijn schoonouders dachten bij het zien van de ringen dat het gouden waren, dus niemand die merkt dat het zilver is. Plus veel goedkoper :-)

Charlot
14-3-2014
 Meld misbruik11-3-2014 21:22:46

zilver komt wel rap lelik is mijn mening ...

Jolien
5-9-2015
 Meld misbruik12-3-2014 12:38:01

Een gouden ring kan evengoed vlug verslijten. Veel hangt af van de legering. De trouwring van mijn schoonzus was in witgoud en de graving van haar vingerprint is al bijna weg door krassen. Het is natuurlijk afhankelijk van het soort werk dat jullie doen ook.
De man van Ginkgo is een juwelier die zijn vak kent, hij zal je met plezier extra informatie geven. Nog niet aan gedacht om bij hen een workshop te volgen? Dan maak je gewoon je eigen trouwring onder begeleiding van hen. Het zijn zeer vriendelijke mensen daar!

kathleen
1-8-2014
 Meld misbruik12-3-2014 14:37:35

Jolien, we hebben inderdaad heel veel uitleg gekregen van de juwelier! Echt een vakman! Kan iedereen hem aanraden. Het hangt inderdaad af van je beroep, mijn man zal zijn ring enkel in het weekend kunnen aandoen omwille van zijn job, ik ben leerkracht dus is nu niet dat we een job hebben waardoor de rong sneller zal kunnen verslijten. Meer en meer ben ik overtuigd om toch de zilveren te nemen. Alvast bedankt iedereen voor de info.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...