Nu Online
Momenteel zijn er 308 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe uitstel huwelijk op nieuwe uitnodiging verwoorden?

10-3-2014 8:44:42

Hallo allemaal,

Ik ben hier een hele tijd niet meer op het forum komen lezen. Misschien dat de bruidjes van vorig jaar mijn verhaal nog wel kennen?

3 weken voor ons huwelijk vorig jaar heeft mijn papa een heel ernstig arbeidsongeval gehad. Hij ligt nu nog steeds in coma. Het zijn echt vreselijke tijden voor ons geweest en nu nog steeds... Onze kop stond er toen helemaal niet naar, dus hebben we beslist om onze trouw naar 31 mei 2014 uit te stellen. Toen hadden we nog alle hoop dat papa er tegen dan bovenop zou zijn, maar het blijft nog altijd de vraag of hij aanwezig gaat kunnen zijn. En nu kruipt die trouw maar dichterbij...

Onze uitnodigingen waren toen al verstuurd. We willen niet opnieuw de kosten van een nieuwe uitnodiging maken en voor mij blijft dit de enige echte uitnodiging (ook als vorm van respect naar mijn vader toe), dus we gaan gewoon de oorspronkelijke uitnodiging per e-mail opnieuw doorsturen. Nu moet ik hier natuurlijk een tekst bij typen waarin staat dat de trouw uitgesteld is naar 31 mei, maar ik weet totaal niet hoe ik het moet verwoorden. Ik wil niet dat het te droef klinkt, maar langs de andere kant wil ik ook dat mijn papa er toch ook wel in vermeld wordt, zodat blijkt dat we voortdurend aan hem denken en we ons leven niet zomaar verder zetten zonder hem...

Hebben jullie misschien een goed idee?

Alvast bedankt!

Kim
31-5-2014
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1483

Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik10-3-2014 13:02:43

dat is nogal moeilijk hè . Ik zou iets schrijven in de zin van; na uitstel komt geen afstel! Nu we wat bekomen zijn van het ongeval van mijn papa, willen we van de 21u ste mei onze droomdag maken, en hopen we stiekem dat ons papa tegen dan zal ontwaken .

Allez dat is toch het eerste dat zo bij me opkomt

Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik10-3-2014 13:03:10

sorry de 31 ste mei

joyce
16-8-2014
 Meld misbruik10-3-2014 13:41:03

Oh, vreselijk gewoon!!! Veel sterkte daar!! Kan je hierbij niet helpen, schrijf wat er in je opkomt! Alles zal goed zijn! hetgeen Evelyn zegt vind ik ook goed.
Succes!!

Ina
25-4-2015
 Meld misbruik10-3-2014 14:02:35

goh lastig zeg... Ik vind de suggestie van Evelyn wel goed.. Toch proberen het een beetje luchtig te houden....
Veel sterkte!!

Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik10-3-2014 14:35:39

Ik zou het zo positief mogelijk proberen verwoorden:
Wij wensen onze uitnodiging nieuw leven in te blazen en willen jullie van harte uitnodigen op ons huwelijk op 31 mei 2014. We hopen elke dag dat mijn papa ook nog nieuwe levenskracht krijgt om dit moment met ons mee te maken.

Veel succes en sterkte in elk geval!

krista
9-8-2013
 Meld misbruik10-3-2014 15:32:35

Kim,
kan je mss niet zoiets als begin formulen??
Nu er een klein staaltje licht door de donkere wolken schijnt willen wij onze trouwbeloften uitspreken om samen sterk door het leven te gaan...
Onze ouders zijn in gedachten sterk met ons verbonden.
Dus willen wij Kim en ... als koppel onze verbintenis met elkaar ook verbinden.
Onze zonnige dag gaat door op 31 mei 2014.
Het is maar een gedacht he...
Heel veel goede moed en sterkte bij het doorzetten van een belangrijke beslissing.
Je weet, mijn steun heb je he ;-).
X

abra

Meld misbruik11-3-2014 12:33:33

Een zeer droevig verhaal, dit wens je niemand toe. Ik voel veel liefde uit de tekst. Ik wens jullie alvast heel veel sterkte en ik wens je vader veel beterschap toe.

Ik vermoed ook dat als hij uit de coma ontwaakt, dat hij tijd nodig zal hebben om te recupereren. Dat is een proces dat weken kan duren, hou daar rekening mee.
Stel dat hij ontwaakt uit de coma, dan zal hij tijdens jullie huwelijk nog wat zwakjes zijn.

Als je de trouw niet meer wenst uit te stellen, dan staan hierboven wel enkele goede suggesties. Ik zou wel het proberen positief te verwoorden (de hoop niet opgeven)

Succes

Kim
31-5-2014
 Meld misbruik11-3-2014 14:26:53

Heel erg bedankt voor de voorstellen en de lieve wensen!

We gaan er een combinatie van de bovenstaande suggesties van maken. Ik vind het ook heel belangrijk dat het positief overkomt, maar met alle respect naar ons papa en mama toe. De zin ' We hopen elke dag dat mijn papa ook nog nieuwe levenskracht krijgt om dit moment met ons mee te maken' van Chantal verwoordt perfect wat ik voel en wilde meedelen. Bedankt!

Oorspronkelijk stond op onze uitnodiging 'op de dag van onze dromen'. Dit laat ik er deze keer af, krijg ik niet over mijn hart...

@Abra: Ik weet dat het een heel lang proces is. Medisch gezien is hij al ontwaakt uit zijn coma (is periode dat men ogen gesloten houdt). We blijven hopen, maar soms weten we niet meer op wat precies... de kans dat we hem terugkrijgen zoals hij was is quasi nihil. Ik vind het superlief dat je schrijft dat je de liefde voelt uit de tekst, dat doet me goed.

@Krista: Bedankt meid! Dat is wederzijds hé, hopelijk gaat het daar een beetje...

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik11-3-2014 14:33:02

Heel veel moed en sterkte, wat een verschrikkelijk drama...
Ik duim voor je!

Lies
26-4-2014
 Meld misbruik12-3-2014 8:45:59

Hey,
Ik heb eens een persoonlijke vraag voor je.
Ik heb immers het zelfde voor. Men huwelijk staat gepland voor 26 april.
Mijn mama ligt bijna twee weken in coma van een hersenbloeding.

Het ziet er ondertussen wel naar uit dat ze er door gaat komen. Ze zijn de verdoving aan het proberen afbouwen om te kijken hoe ze reageert. Dus misschien maak ik me zorgen voor niets. We hebben er al over gediscusieerd met verschillende mensen, wanneer zeg je de trouw af, wanneer laat je hem doorgaan. wat verlies je aan voorschotten, we hebben al heel wat betaald.

Hoe waren de reacties?

Sorry dat ik je daar nu mee lastig val, maar dat moet toch ook spelen... Bij mij in ieder geval. Ik zie men mama graag. Maar voor men trouw is het ook niet fijn en je kan er op niet veel plaatsen over praten, want dan voel je je meteen zo egoistisch...

Kim
31-5-2014
 Meld misbruik12-3-2014 12:02:08

Dag Lies,

Ik vind het echt erg voor je. Ik weet hoe vreselijk het is om het mee te maken. Je mama is nu ongetwijfeld prioritair, maar dat neemt niet weg dat je nog met je trouw in je hoofd zit. Je kijkt er zolang naar uit en droomt van een perfecte dag en dan plots wordt dit je ook nog eens allemaal afgenomen. Er zijn ook nog zoveel andere mensen bij betrokken zoals je toekomstige, je schoonfamilie, ... dus ik vind het zeker niet egoïstisch dat je met die vragen zit ... Het lijkt me perfect normaal, ik had dat ook, dat doet absoluut geen afbreuk aan je verdriet om je mama.

Als ik het juist heb, is je mama nu nog in een geïnduceerde coma. Bij ons papa was het zo dat toen de medicatie om de coma in stand te houden werd afgezet hij niet ontwaakte, dus was hij in een 'echte' coma.

Ik denk dus dat het belangrijk is om even af te wachten. Het zou kunnen dat je mama niet in een 'echte' coma ligt. Dit zou de beste situatie zijn. Ze gaat dan geleidelijk aan ontwaken. Dan is het nog af te wachten wat de hersenletsels zijn ten gevolge van de bloeding. Het kan goed meevallen, dan zal ze er met de trouw zeker kunnen bij zijn. Maar het zou ook kunnen dat ze problemen heeft met praten, bewegen/stappen, informatie verwerken, eten, ... In dit geval volgt er een revalidatie van minstens enkele maanden en moet je zelf uitmaken of je huwelijksdag niet te zwaar gaat zijn voor je moeder. Als je mama niet wakker wordt, zit je ongeveer in onze situatie, wat ik je zeker niet toewens. Nu zijn de kansen hierop minder groot. Papa heeft tijdens het ongeval een hartstilstand gedaan en heeft zo een tijdje zuurstoftekort richting zijn hersenen gehad, dit heeft een slechtere prognose dan een bloeding. Bovendien zeg je dat je mama al goed reageert, wat ook al goed nieuws is.

Sorry, als mijn bovenstaande uitleg een beetje hard overkomt. Dit is puur medisch en staat natuurlijk los van alle emoties die erbij aan te pas komen.

Ik denk dat je op dit moment best nog even afwacht tot de situatie wat duidelijker is. Wij hebben onze trouw een dikke week voordien afgelast. We hebben toen de gasten per sms en per e-mail verwittigd. De meeste mensen zijn heel lief en geven veel steun door hun bemoedigende woorden. Je hebt er altijd bij die heel koel reageren of gewoon niets laten weten, dan stel je je wel de vraag of je die bij je volgende trouw er nog bij wilt, moet ik toegeven...

Dan zijn we de fotograaf, zaal, vervoer, priester, ... beginnen opbellen. De voorschotten hebben wij allemaal terug gekregen. We konden op veel begrip en steun rekenen van iedereen betrokken bij onze trouw. We hebben dan ook iedereen terug geboekt voor ons uitgesteld huwelijk.

Ik wens jullie daar al het beste toe. Het enige wat je kan doen, is er voor je mama en je familie zijn. Zij zal op dit moment voor jou ook wel topprioriteit zijn. Ik weet wel dat het ook pijn doet dat je niet normaal naar je huwelijk kan uitkijken en dat je met veel vragen zit. Daar moet je je niet schuldig om voelen. Als ik je nog met iets kan helpen of je hebt vragen, laat je het maar weten. Veel sterkte!

Lies
26-4-2014
 Meld misbruik14-3-2014 8:04:56

Dag Kim,

Bedankt voor de antwoorden en lieve woorden.
Ik hoop dat je nieuwe feest er toch een heel mooi kan zijn. Het is je zeker heel veel gegund.

Ik denk dat we inderdaad nog wat moeten afwachten. De dokters zijn nog steeds bezig met de verdoving af te bouwen, maar ze blijven positief. Het is inderdaad afwachten welke schade ze er aan over zal houden. Dat kunnen ze nog niet zeggen.

Maar we houden er de hoop in.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info