Nu Online
Momenteel zijn er 241 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

catering budget

11-3-2014 16:46:10
Hoi iedereen,

ik zoek een deftige catering voor receptie 100 man en avondfeest 150-200 man.
maar ik zit direct al aan een 19.000 euro... is dit normaal??
zijn er onder jullie voor eenzelfde aantal mensen een deftige catering vinden aan een budget onder de 15.000 euro?

help help....

Carolina
5-9-2015
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 975

Tanja
14-8-2014
 Meld misbruik11-3-2014 16:53:20

Lijkt me wel erg veel....
groetjes
Tanja

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik11-3-2014 17:18:25

Mjah, hangt af wat je er voor krijgt natuurlijk.Wij betaalden voor gasten avondfeest (incl 1u receptie) 110 EUR in een feestzaal. Dat was receptie incl champagne en oesters en 5 andere hapjes, voorgerecht, soep, hoofdgerecht, dessertbuffet, koffie en ondertussen dranken à volonté. Als de zaal die je huurt een stevig prijskaartje heeft, kan dat snel gaan oplopen...

Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik11-3-2014 18:18:57

Tja, dat budget ligt ook aan het aantal personen natuurlijk. Ik denk dat je echt moet rekenen aan 85 à 90 euro per persoon als je toch iets wil at deftig is. Dus doe x200 en je hebt een enorm budget...

Severien
18-7-2014
 Meld misbruik11-3-2014 19:00:27

Ook hier kunnen we tussen de 85 en 100€ vallen per persoon voor de catering in de zaal, afhankelijk van of we idd champagne nemen of niet en of er soep bij zit of niet. Wij hebben zo'n 200 gasten op avondfeest en 150 voor de 1e receptie (al kost dat niet zo veel). Dat komt dan inderdaad op een groot bedrag ... natuurlijk zit bij ons daar ook al de zaal en versiering zaal in. Ik weet niet of dit bij jullie het geval is natuurlijk.

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik11-3-2014 21:47:49

Bij ons komt het op 94 euro pp prijs receptie inbegrepen en het volk voor avondfeest is ook volk voor receptie. Zitten momenteel aan 97 personen. Is een echte feestzaal die in prijs inbegrepen zit alsook de versiering en bloemen op tafel.

Wij rekenen op een kleine 10 000 euro met witte stoelhoezen en drank tot 6uur inbegrepen als extra. In die 94 euro zit de wijn en alle dranken tot 4 uur ' s ochtends inbegrepen. Dus jouw budget is echt niet buitensporig, maar navenant het aantal personen. Is echt wel veel volk om eten te geven:-)

Lien
13-9-2014
 Meld misbruik11-3-2014 21:51:41

Als je met een catering werkt via de zaal uit dan loopt het inderdaad snel op. Wij hebben ook prijzen horen passeren waarvan we stom achterover vielen. Zijn nu gaan horen bij een traiteur en hebben een zaal gevonden zonder traiteur en door dit te combineren komt onze zaal op een mooie 350 euro en de catering zou ongeveer 50 euro per persoon zijn (hapjes, hoofdgerecht en dessert inbegrepen). Hangt er gewoon allemaal vanaf voor wat je kiest enzo

Helena
5-7-2014
 Meld misbruik12-3-2014 11:34:05

Het prijskaartje van hapjes, drank en eten loopt snel op. Voor receptie, diner, dessert incl dranken tot in de vroege uurtjes ga je zeker niets onder de 50 euro vinden en eerder aan 75 à 120 euro per persoon zitten.
Voor 200 personen is dat dus een budget tussen 10,000 en 24,000 euro, en daarbovenop dan nog jouw 100 receptiegasten...
Als je het niet zitten om zoveel geld te geven aan enkel het eten, dan zal je moeten snoeien in je gastenlijst of geen avondeten aanbieden en enkel hapjes of zo.

Ik denk dat bijna iedereen verschiet van hoeveel het allemaal kost (incl mezelf). Ik moest lachen toen ik deze zag: zoek eens in Google afbeeldingen "We're starting our lives together" - de rest van de quote is zéér toepasselijk

Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik12-3-2014 15:30:55

Hier zitten we aan 110 personen voor de receptie en 125 voor het avondfeest. Beide in dezelfde zaal, wel verschillend volk (buiten mijn zussen, ouders en getuigen)
Wij komen op een 18.000€ voor alles. Dus ook decoratie... van de feestzaal (wel geen DJ).

Een hele som hé...

Carolina
5-9-2015
 Meld misbruik14-3-2014 21:57:29

Haha helena, das idd zeer toepasselijk :-)
Ik vrees dat we idd minder mensen zullen moeten uitnodigen, en die dan miss vragen voor receptie ipv avondfeest...

We kunnen natuurlijk ook familie houden voor een middagfeest (met uitgebreidere hapjes) en dan een avondfeest houden voor de vrienden (want die zijn ook jonger en willen wij er echt echt bij)...
wat denken jullie? of is dit not done?

Gelukkig begin ik er vroeg aan, zo heb ik nog wat tijd...
:-)

Tim

Meld misbruik14-3-2014 23:02:20

De prijzen beginnen ongeveer vanaf 75 euro per persoon.

Als bruidspaar is het financieel interessanter om een avondfeest (aanvang bv 18.30 u) en een dansfeest (aanvang bv 21.30 ) te houden (enkel nog dessert) voor de iets verdere gasten dan een avondfeest en receptie.
Waarom: gasten die naar een dansfeest komen geven meer cadeau dan mensen die naar een receptie komen en vaak is het prijsverschil tussen receptie en dansfeest beperkt.
Veel succes
Tim

jessica
24-4-2015
 Meld misbruik18-3-2014 21:26:52

Jah wij vallen er anders ook van achter over hadden gehoopt want het is maar 70 man zaal drank receptie en foodie's voor een prijs van ca 5000 euro te kunnen regelen ... niet dus!

Carolina
5-9-2015
 Meld misbruik23-3-2014 11:13:55

Wij hebben besloten om zoals tim had voorgesteld, de gasten die wij zouden uitnodigen voor de receptie naar het dansfeest met dessert te laten komen, dat komt ons inderdaad qua prijs veel beter uit, en dan is er nog meer volk op de dansvloer :-)
goed idee tim! thx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...