Terug naar overzicht
Je bent zeker nog niet te laat om een andere parochie te zoeken! Wij trouwen 25 augustus en ik heb dat pas allemaal vorige week geregeld. Ikzelf trouw ook niet op mijn eigen parochie (vind de kerk te bombastisch). Ik heb een ander kerkje gezocht en moest gewoon eerst toestemming vragen aan de priester van mijn eigen parochie, maar die vond dit geen enkel probleem. Ga gewoon op zoek naar een andere kerk in de buurt en mail dan de priester (das nog handig dat de meeste een emailadres hebben).Veel succes alleszins!Annelies
Hi,Wij trouwen ook in een andere parochie dan degene waar we nu wonen. Dit eigenlijk meer om praktische redenen. We hebben eens rondgereden in de buurt van onze feestzaal en hebben dan gekozen voor een kerk die daar in de buurt ligt. We hebben bij onze pastoor een dossier laten opstellen om in een andere parochie te mogen trouwen en daar maakte hij geen probleem van. Volgende week hebben we onze eerste afspraak bij de pastoor van Zandhoven. Groetjes,Véro
HoiWij trouwen ook niet in onze gemeente waar we wonen, maar in een deelgemeente. Dus wij moesten geen dossier laten opstellen.Het is wel een andere pastoor en een andere kerk.Wij zijn veranderd van kerk omdat de pastoor op onze gemeente geen middengang wou voorzien en dit is iets dat we toch wel willen hoor!Ik heb al gehoord dat sommige mensen een andere pastoor nemen in dezelfde kerk. Misschien is dat ook een optie voor jullie?Veel succes nog!GroetjesVeroniek
Hello Jamaïca,eerst en vooral proficiat!! Het is niet zo'n groot probleem zene!! Je kan gerust zelf een priester uitzoeken die jullie daar wil/kan trouwen en/of in een andere parochie zou ook niet zo'n probleem mogen zijn. Wij trouwen een weekje vroeger en het is dan niet zo'n heel drukke periode!!In ieder geval veel geluk!
Wij trouwen helemaal niet waar we nu wonen! Oorspronkelijk gingen we trouwen in de kerk waar ik gedoopt werd en mijn communies deed, maar ik vond die te groot en niet gezellig. We hebben gewoon een kerk gezocht die we vanbinnen en vanbuiten helemaal ons gedacht vonden (zijn daar eens naar de mis geweest) en hebben de priester van die parochie gecontacteerd. Er is nooit sprake geweest van een dossier of een toestemming van onze eigen parochie. Voor de wet moet je trouwen waar één van beide partners woont, voor de kerk is de keuze volledig vrij. Els22/09/2007
Is er geen diaken op de parochie of kennen jullie er geen? Deze persoon kan heel veel taken van de pastoor overnemen.