Terug naar overzicht
Dit ga ik ff volge. Wij gaan ofwel nr new york ofwel miami. Zijn er nog ni uit...
Dag Claudia,Ik ben drie jaar geleden 10 dagen in New York geweest! De zaken die mij het meest zijn bijgebleven, zijn eigenlijk ook de typische zaken waar je aan denkt bij New York:- Ellis Island: interessant museum, zeker omdat je je echt op de plek bevindt waar het over gaat.- Vrijheidsbeeld: wij zijn er niet in geweest (er worden slechts een beperkt aantal tickets per dag voorzien), maar je kan het eiland combineren met Ellis Island, zo heb je het toch eens van dichtbij gezien en je hebt er een prachtig zicht op de skyline van de stad.- Empire State: prachtig uitzicht (wij waren er in de winter, dus dan was het maar 5 minuutjes aanschuiven)- Guggenheim: heeft altijd andere exposities- Central Park (uiteraard :-))- Times Square: te bezoeken als het al donker is, overdag is het toch anders.- Een echte show "on Broadway": wij zijn toen naar Mary Poppins gaan kijken en het was echt geweldig! Ze doen vaak acties (vb twee voor de prijs van 1) die je denk ik ook kan terugvinden op internet (officiële site van Broadway?). Wij zijn toen voor ongeveer 35 dollar per persoon kunnen gaan ipv 70.- The West Village: zeer leuke buurt, geeft een wat meer karaktervol New York weer (oudere huizen enz)- Brooklyn en Williamsburg: leuke winkeltjes en een alternatievere sfeer dan in Manhattan zelf.- The High Line: hebben wij toen niet gedaan, maar hoor er alleen goede zaken over.Hopelijk ben je er iets mee!Groetjes
Hey wanneer gaan jullie, wij trouwen 28/6 en zijn 30/6 ook opweg naar NY!
Inge weet je nog hoeveel die reis ongeveer gekost heeft?Groetjes
Ik ben toen met twee vriendinnen naar ginder getrokken, dus het was wel low budget (we studeerden nog) :-) Ik denk dat we toen zo'n 300€ aan de vluchten betaald hebben (via Connections) en 250€ aan de jeugdherberg. Kan ook zijn dat het omgekeerd was :-)
Ik vind de new york pass een echte aanrader, zeker als je een tijdje er bent! Wij vonden het volgende fantastisch: ellis island, helikoptervlucht, high line, chelsea market, gewoon door de straten lopen en de sfeer opsnuiven, zondag in central park,... Ik kan nog even doorgaan hoor hihi
Zalig!! Ik krijg er nog meer zin in!! Wij trouwen 14/6 en vertrekken 16/6 :DIk ga jullie tips zeker onthouden!!
Als er nog tips zijn welkom, want zie dit ook reeds zitten. Alleen nog mijn schatje erwarm voor maken.
Op deze website vind je ook wat reisverslagen oa van NY terug: http://www.mattrob.nl/