TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Karen
24-11-2007
|
11-1-2007 15:32:14
Hallo,
Persoonlijk vind ik dat toch wat teveel gevraagd van die pastoor. Alsof zo'n weekend je zekerder maakt van je beslissing...? Ik zou dat ook al helemaal niet moeten vragen van mijn vriend...
Groetjes Karen
|
|
Véronique
16-6-2007
|
11-1-2007 15:56:57
Hi Wendy,
In de parochie waar we nu wonen zouden we een avond of weekend moeten 'bezinnen'. Er werd zelf gezegd dat wanneer we dit niet zouden doen we ook niet voor de kerk mochten trouwen. (weet niet of ze dat zomaar kunnen weigeren om je in de kerk te laten trouwen omdat je bv geen tijd hebt om zo'n bezinning te doen). Vrienden van ons hebben dat ook moeten doen (bij hen was het 1dag) en ze zeiden dat het goed was meegevallen. (ze hebben vooral gepraat of relaties, toekomstplannen, ...) Wij hebben volgende week vrijdag een afspraak bij de pastoor van de parochie waar we binnenkort gaan wonen, en het wordt dus nog afwachten of wij ook op bezinning moeten of niet.
Groetjes, Véro
|
|
Caroline
15-9-2007
|
11-1-2007 16:55:21
Hallo, wij kunnen kiezen uit drie mogelijkheden: twee avonden, een avond of een zondagnamiddag. Verplichten? Bwa, een vriendin van mij is dat zogezegd vergeten en heeft niks gevolgd. een weekend lijkt me wel veel, maar als dat met allemaal mensen die gaan trouwen samen is, kan dat misschien nog tof zijn?
|
|
Linsey
6-7-2007
|
11-1-2007 17:25:00
Hallo, wij trouwen in Italië voor de kerk en daar is zo'n voorbereiding verplicht. Het gaat dan zelfs over een tiental avonden! Aangezien wij in België wonen, mogen we dit hier doen. Bij ons gaat het over een zondagvoormiddag. Nog geen idee wat het zal inhouden eigenlijk... Ik denk persoonlijk dat het wel zinvol kan zijn om eens samen te praten over je relatie enz, zeker als het samen met andere koppels gebeurt.
Groetjes, Linsey 06-07-07
|
|
Lies
7-7-2007
|
11-1-2007 19:37:26
Dag Wendy,
In onze parochie worden alle koppels die in een periode van 6 maanden gaan trouwen allemaal samen uitgenodigd in een zaaltje. Daar wordt vooral gepraat over wat je belangrijk vindt in een relatie, hoe je je toekomst ziet. En er wordt ook gepeild of je ongeveer dezelfde ideeën hebt (lijkt me vrij belangrijk :n) ...) Het lijkt me eigenlijk wel gezellig, zo'n hele hoop koppels bij elkaar voor 1 avond, aangezien er ook vriendinnen van mij bij zijn ...
Groetjes Lies 070707
|
|
Astrid
8-9-2007
|
12-1-2007 10:07:30
Dag Wendy,
wij hebben aan onze priester zelf gevraagd hoe en waar we zo'n weekendje konden volgen. Van vrienden hadden we nl gehoord dat ze er veel aan gehad hebben. Wij gaan dus ook met Encounter Vlaanderen op weekend, naar Vaalbeek. Wel benieuwd hoe het zal verlopen..
groetjes, Astrid 08.09.2007
|
|
catherine
30-6-2007
|
12-1-2007 16:19:20
Ik vind het eigenlijk wel normaal dat dit gedaan wordt. Al trouwen de meeste koppels voor de kerk uit traditie, in het Christelijk geloof is het een heel belangrijk sacrament. De priester wil waarschijnlijk dat je daar toch ook bij stilstaat. Als het teveel is om die tijd te steken in je geloof, dan trouw je toch beter niet voor de kerk?
|
|
Wendy
5-5-2007
|
12-1-2007 20:09:52
Bedankt voor jullie reacties! Hopelijk valt het inderdaad mee. Ik vind het inderdaad ook wel normaal dat je 'iets' moet doen als voorbereiding en samen praten met andere koppels over het huwelijk kan inderdaad wel leuk zijn. Ik ben alleen niet zo te vinden voor rollenspellen. Een vriendin van mij moest bv. een rollenspel doen waarbij haar vriend zogezegd op café ging en zij alleen thuis zat en de was en plas moest doen. Hierover werd dan een uur doorgeboomd, terwijl ze gewoon samen op café gaan en samen de was en de plas doen :) Maar het zal wel meevallen zeker. @ Astrid: wanneer gaan jullie op weekend?
Groetjes,
Wendy 5.5.07
|
|
Marjan
2-6-2007
|
27-3-2007 16:24:40
Wij konden ook kiezen tussen een weekend of verschillende avonden. Als je geen van dit alles kon, waren er ook nog koppels die thuis de huwelijksvoorbereiding deden. We zijn dan een avondje bij een koppel langs geweest. Heel persoonlijk en zij vonden zelf zo'n avond veel nuttiger dan een heel weekend. Maar daar beslist iedereen natuurlijk zelf over.
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu
in Tielt |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires