Terug naar overzicht
Hey allemaal,
Wij hebben gekozen voor een galabal. We vinden dat dit iets extra's geeft aan ons huwelijksfeest. Het zou leuk zijn dat er zoveel mogelijk mannen in kostuum komen, maar we ze verplichten niet. Ook voor de vrouwen verwachten we geen lange kleden. Ze moeten zich goed voelen in wat ze dragen en het bij voorkeur nog kunnen afdragen.
Maar hoe zet je dat nu op de uitnodiging? Ik kom niet verder van het volgende:
dresscode: low-budget-gala
dresscode: gala-your-syle
Hebben jullie een suggestie?
Bedankt!
Evelien
Low-budget-gala vind ik alleszins niet klinken. Gala en low-budget spreken mekaar tegen...
Kan je het niet algemeen "wedding in style" of zo noemen? Dat klinkt niet zo strak als "gala" en geeft toch aan dat je het iet te casual wil?
Ik zou hier zetten: stadskleding of tenue de ville. De mannen worden dan verwacht in kostuum met das, de vrouwen in een feestelijke jurk.
Zeker niet low-budget gala!!!Persoonlijk zou ik ook het woord 'gala' niet gebruiken als je niet verwacht dat vrouwen in een lange jurk komen. Ik ben voorstander van de optie van Chantal 'wedding in style'Of eenvoudig: ' feestelijke kledij' Succes met de keuze!
Gerda heeft de correcte term gebruikt voor de kledij die jij wilt, is de officiële benaming trouwens:-) Gerda was jij niet degene die meer dan 30j gehuwd was? Ervaring te over!!!
Dank je wel voor de reacties. Ik denk dat 'feestelijke kledij' de meest duidelijke is voor iedereen. We hebben wel tegen iedereen gezegd dat het een galabal wordt, dus we moeten er wel iets van zeggen. Maar ik denk dat ik het zo kan oplossen:Bovenaan --> Haal je beste kostuum of mooist jurk maar boven, want ons avondfeest wordt een galabal in walking-diner-style. Onderaan --> Dresscode: feestelijke kledij Wat denken jullie hier van? P.S. Ik vind de voorbeeldteksten veel te stijf. Daarom heb ik voor mijn uitnodiging eigen teksten geschreven.
Dank je wel voor de reacties. Ik denk dat 'feestelijke kledij' de meest duidelijke is voor iedereen. We hebben wel tegen iedereen gezegd dat het een galabal wordt, dus we moeten er wel iets van zeggen. Maar ik denk dat ik het zo kan oplossen:
Bovenaan --> Haal je beste kostuum of mooist jurk maar boven, want ons avondfeest wordt een galabal in walking-diner-style.
Onderaan --> Dresscode: feestelijke kledij
Wat denken jullie hier van?
P.S. Ik vind de voorbeeldteksten veel te stijf. Daarom heb ik voor mijn uitnodiging eigen teksten geschreven.
Je haalt 2 dingen door elkaar :-) Voor een galabal worden mannen defnitief verwacht in een zgn. rokkostuum en vrouwen dragen dan steevast een lange jurk. Met de tekst die jij hierboven aanhaalt wordt het wel verwarrend voor je gasten. Ik zou de term 'galabal' hier niet gebruiken.
Ik vind het ook nogal verwarrend! Waarom gebruik je niet gewoon de term 'avondkledij'. Ik vermoed dat dat voor iedereen duidelijk is.
Gala = smoking en lange jurkenStadskledij = kostuum en chique jurkjes (dus eigenlijk geen lange jurken)Denk ik toch