Nu Online
Momenteel zijn er 699 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen ... of misschien toch (nog) niet?

29-3-2014 19:05:11
Ja, hier is de twijfel toegeslagen.

We zijn al 8.5 jaar samen en nu bijna 1.5 jaar verloofd.
Onze relatie heeft al héél wat stormen doorstaan.

En nu komen we dus net uit een nieuwe zware storm.
We gaan samen verder, dat staat vast.

Wat minder vast lijkt te staan is of we nu wel trouwen.
Of we niet eerst gaan zien of onze relatie wel stabiel genoeg blijft en dan volgend jaar ofzo pas trouwen. Stiekem hebben we zelfs al een "reservedatum" in gedachten, namelijk de dag dat we 10 jaar samen zijn volgend jaar eind september.

Maar ja, hoe leg je dat uit naar de omgeving? We houden onze problemen echt wel tussen ons, dus iedereen gaat stomverbaasd zijn - alleen onze ouders zijn op de hoogte en alleen mijn moeder is 't ermee eens van 't eventueel uit te stellen.
En naar de feestzaal en 't stadhuis? Want zij houden die datum wel vrij.

Nog mensen die dit gehad hebben?

Kiekske
14-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 793

krista
9-8-2013
 Meld misbruik29-3-2014 21:28:29

Ik heb het niet meegemaakt, maar ik zou zou zeggen, doe niks overhaast...
Niemand verplicht je van te trouwen..
Volg jou/jullie hartje.. Er zijn genoeg koppels die scheiden en scheiden doet lijden...
Jullie weten het beste wat jullie (kunnen) doen en doe niets omdat de mensen rondom jullie dit verwachten...
Stel jullie huwelijk desnoods uit, volgens mij zijn jullie zelfs niet verplicht om een rede te geven, dit is persoonlijk. De genodigden moeten zich er maar bij neerleggen.
Maar doe niks waar je je niet goed bij voelt...
Veel succes bij het nemen van jullie beslissing Xx

Trouwfuif.com

Meld misbruik30-3-2014 11:29:11

Na 3 jaar, 7 jaar en 15 jaar is altijd een moeilijke periode. Vraag me niet waarom, maar dat is redelijk veel zo.

In mijn nabije familie is een ongetrouwd koppel dat al meer dan 20 jaar samen is en samen een zoon hebben van 18 jaar. Jarenlang hadden ze echt zware ruzie; ze hadden alle redenen om uit elkaar te gaan.
Maar toen ik hen eens vroeg of ze niet beter elk hun eigen weg zouden gaan, zeiden ze: "Zot! We blijven bij elkaar!".
Is dit niet de echte liefde? Bij elkaar blijven in goede en slechte tijden, zonder verplichting, maar gewoon omdat ze het allebei willen?

Plots is er enkele jaren geleden een ommekeer gekomen in hun relatie, en sindsdien is het een héél sterk koppel. En ook heel gelukkig.
Van een jarenlang ruziënd koppel zijn ze geëvolueerd naar een voorbeeldkoppel.

Ik verzorg redelijk veel trouwfeesten van koppels die pas trouwen nadat ze al 10 jaar samen zijn, en zelfs al meerdere kinderen samen hebben.
Ze kiezen ervoor om te trouwen omdat ze het écht willen. Ze hebben samen al zoveel meegemaakt... .
En deze feesten zijn echt féésten waar de hele familie zich betrokken bij voelt, want ook zij kennen elkaar reeds 10 jaar.

Of om het te vertellen met een mopje:
Twee oude jeugdvrienden komen elkaar na tientallen jaren terug tegen.
- "En getrouwd?"
- "Nee, nooit."
- "Allee jong, zo ne knappen gelijk gij! Nooit de ideale vrouw tegen gekomen?"
- "O jawel, ik ben mijn ideale vrouw tegengekomen, maar zij zocht haar ideale man... ."

Groetjes,
Thierry

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...