Nu Online
Momenteel zijn er 601 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoeveel geef je voor een huwelijksfeest

9-4-2014 10:50:30
Hallo,

Gisteren vertelde mijn broer hoeveel hij van sommige nonkels/tantes/neven/nichten gekregen had voor zijn huwelijksfeest van 3 jaar terug. Dat was even schrikken. De meeste koppels gaven 50 € per koppel. Er was ook een nonkel die 125 € gaf voor een koppel.

Niet dat je moet trouwen om rijk te worden, totaal niet. Maar als wij naar een trouwfeest gaan dan willen wij altijd, bij wie dan ook, dat het koppel achteraf niet moet bijpassen voor ons. Dus wij geven normaal rond de 150 euro voor ons twee, want alleen het eten al op de gewone traditionele feesten bedraagt rond de 70 a 75 € de man.

We dachten dat de meerderheid er zo ook over dacht, blijkbaar niet dus.
Eigenlijk vrij stom dat we dat doen, als je ziet dat er heel veel mensen zijn die 50 euro per koppel geven.

abra

Meld misbruik

Reacties: 49 | Gelezen: 4341

Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik9-4-2014 10:57:08

Hey wij geven ook altijd minstens 125€ per koppel, minder dan dat geven we niet...
Als het koppel dat trouwt dan ook nog eens familie is het minimum budget 200€ per koppel...
ik vind het echt niet kunnen dat je maar 50 euro geeft op een huwelijk, dat is het bedrag dat wij uitgeven voor een verjaardagsfeest...
uiteindelijk is het een huwelijksfeest eet je en drink je de ganse dag/ avond op kosten van het bruidspaar... dus ik vind dat een cadeau navenant mag zijn...

tuurlijk je kan niet de rekening maken over iemand anders zijn portefueille, maar 50 euro per koppel is not done. dat betaal je toch ook niet als je gaat uiteten onder jullie 2...

dus ik ben van jou zelfde mening!

Elien
20-9-2014
 Meld misbruik9-4-2014 11:03:57

Ik hoorde van mijn schoonbroer dat hij zelfs lege enveloppen kreeg! :-)

Femke
27-6-2014
 Meld misbruik9-4-2014 11:05:21

Wij gaven altijd 75 euro per koppel, maar we zijn er onlangs ook achter gekomen dat dat te weinig was. We zullen dat nu ook bijschroeven naar 125 tot 150 per koppel.

Het is wel goed dat dat eens naar voor komt hé, want wij wisten gewoon niet beter :). Ik denk dat je dat niet echt als een belediging moet zien als ze 'maar' 50 euro geven hoor.

Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik9-4-2014 11:05:49

Och Elien, meen je dat ??

Ik zou mij doodschamen.... de mensen tegenwoordig schamen zich echt nergens meer voor... en dat zijn dan ook nog eens diegene die eten en drinken voor 10 man...

kelly
16-8-2014
 Meld misbruik9-4-2014 11:12:13

ik hoorde laatst zelfs iemand die van haar schoonmoeder 50 euro kreeg !
zonder verder ook maar iets bij te leggen voor het feest.
van de getuigen van de man...10 euro ! :s
dat doe je toch niet zoiets!
ik stel mij ook dilwijls de vraag hoeveel de mensen gaan geven, niet om er rijk van te worden, totaal niet, maar het zou toch een beter overzicht geven van het budget vind ik

Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik9-4-2014 11:16:21

Ik snap niet dat de mensen zich dan niet schamen... ik snap hun denkwijze echt niet!
Het is inderdaad niet om er rijk van te worden, en je trouwt niet voor de cadeau's maar dit is er toch echt over!

Als ik zie dat wij nog niet eens met 50 euro op restaurant genoeg hebben, dan moet je euro toch wel vallen dat een bruiloft zoveel meer kost ?
Ben ik nu zo raar dat ik op zo een manier denk?

Severien
18-7-2014
 Meld misbruik9-4-2014 11:33:05

Wij komen ook al gauw op 125 à 150 € voor een trouwfeest samen als koppel. Maar toen ik er onlangs eens met mijn ouders over sprak, dan vielen ze uit de lucht dat je het best zoveel geeft. Zij zijn 35 jaar geleden getrouwd en toen was 50 per persoon of 100€ per koppel al heel veel. Mijn ouders kregen toen ook van familieleden soms maar 50€ per koppel.
Ik kan mij inbeelden dat, als mensen toen 50€ per koppel gaven, ze dat nu nog altijd zullen doen want die mensen zijn ondertussen verouderd en hebben geen idee meer hoeveel een trouwfeest kost.

Ik vermoed dus ook dat wij met dergelijke bedragen zullen zitten en dan anderen die veel meer zullen geven. Zo kom je een beetje tot een evenwicht vermoed ik? Al vind ik natuurlijk ook wel dat je daarom geen trouwfeest geeft, maar goed, achteraf is het wel leuk om te zien dat een deel van je kosten zo wat vergoed worden.

abra

Meld misbruik9-4-2014 11:51:52

Om rijk te worden moet je het inderdaad niet doen ;-). Maar daarom trouw je ook niet uiteraard.

Een nonkel en tante van ons hebben het financieel niet gemakkelijk en die zouden dan toch ons een mooie kado willen geven (dat hebben ze ons gezegd). Maar dat willen we niet, want we stellen hun aanwezigheid meer op prijs dan een geldsom. We weten dat ze het moeilijk hebben dus voor ons is dat geen probleem dat ze bv 50 € geven of zelfs niets. Maar toch hebben ze het moeilijk en willen ze iets doen omdat we een goede band hebben.

Maar 't is toch even schrikken als je zelf altijd toch zelf ongeveer 75 euro per persoon geeft (omdat het eten alleen al zoveel kost) en dat vele andere mensen in totaal 50 euro geven.

Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik9-4-2014 12:03:39

ik schrik daar niet van. Mijn ouders hebben een klein pensioen en mijn ma stond erop om mijn trouwjurk te betalen, nu wil ze nog een enveloppe met 500 euro geven wat ik veel te veel vind. Mijn schoonma wist mij vlak af te zeggen dat ze enkel de prijs heeft van de menu, 76 euro.
Op zich heb ik daar geen probleem mee, maar weten dat zij het heel breed heeft en maar niets moet omzien, en mijn ouders die maandelijks budgeteren... Dat vind ik straf . Enfin ik trouw niet voor het geld, maar van sommige mensen kan je schrikken.

Wendy
23-8-2014
 Meld misbruik9-4-2014 12:22:57

Ik schrik ook wel wat van jullie prijzen voor een menu. Wij geven een 130 € per persoon uit. Dit voor receptie met diner en avondfeest. Wij hebben een 5-tal zalen bezocht en dit was toch overal diezelfde prijs. Prijzen van rond de 70 à 80 euro hebben wij niet gezien.
Wij denken dat de meeste mensen 50€ per persoon zullen geven. Dit zal dus bijlange niet zijn wat wij aan hun geven. Maar dat hoeft ook niet. We nodigen de mensen niet uit met de verwachting dat ze hun eten terugbetalen.

Wendy
23-8-2014
 Meld misbruik9-4-2014 12:26:41

even kleine aanpassing: we geven 115€ uit per persoon. Even verward tussen 2 prijzen.

Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik9-4-2014 12:30:21

Amaai wendy wat voor een locatie hebben jullie dan? hebben jullie niet zitten onderhandelen over de prijs?
Wij hebben een zeer chique luxueuze locatie die veeel duurder was dan alle anderen feestzalen hier in de buurt. maar dit was dan ook de enige die qua locatie magnifique is en het feest tot in de puntjes verzorgd.
wij zitten voor een 2uur aperitieven met 6 hapjes cava,fruitstap en frisdrank, een 3 gangen menu geserveerd aan tafel en erna een dessertenbuffet op 72.5 euro per persoon
drank is nog eens apart we kwamen uit voor een dranken arrangement op 45 euro per persoon gedurende 6 uur. dus totaal prijs eten en drinken is voor ons 117.5€ per persoon.

wij hebben zodanig onderhandeld dat we op 100€ per persoon zitten eten en drinken.
maar moet wel toegeven dat we echt serieus hebben moeten onderhandelen...

Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik9-4-2014 12:39:39

wendy ik denk dat 115€ wel een normale prijs is dan!

Emmy
4-7-2014
 Meld misbruik9-4-2014 12:46:06

Wij zitten aan €108 per persoon voor receptie, menu, dranken tot 3 h 's nachts. Wij gaven vroeger €150 als we naar een trouwfeest moesten , nu gaan we zeker €200 geven , nu we weten wat het allemaal kost!

Karen
23-5-2015
 Meld misbruik9-4-2014 12:52:39

Ik vind het zelf best wel lastig om het bedrag van een cadeau te bepalen. Zeker enkele jaren geleden, toen ik daar zelf compleet nog geen idee van had. Wij laten het wat afhangen van een aantal factoren:
1) Op welk deel van het feest we uitgenodigd zijn: enkel receptie, diner met avondfeest, vanaf het dessertenbuffet/dansfeest,...
2) Hoe goed we het koppel kennen/hoe close we met hen zijn: zijn het familieleden, vrienden, collega's of...?

Eigenlijk komt het er dus ook een beetje op neer dat we proberen een inschatting te maken van hoeveel onze aanwezigheid op het feest zou hebben gekost aan het koppel. Maar dat weet je natuurlijk nooit helemaal...

Wendy
23-8-2014
 Meld misbruik9-4-2014 13:20:43

Lorena, dan komen we inderdaad ongeveer aan dezelfde prijs uit. Drank is bij ons ook inbegrepen tot het einde van het feest. Tof dat je zo hebt kunnen onderhandelen, zou zelf eigenlijk niet weten hoe ik er moet aan beginnen. Tips zijn altijd welkom :)

lien
4-5-2013
 Meld misbruik9-4-2014 13:35:50

Die discussie is hier al eens uitgebreid gevoerd op dit forum.

Ik blijf erbij dat ik niet vind dat je mag kijken: ah ik geef 100 euro aan mijne menu, en moeten mijn gasten ook maar ne cadeau geven navenant.
Het was onze keuze om zo'n duur menu te doen, en 90% van de gasten gaf 50 euro per persoon (dus 100 per koppel).
En voor mij was dit genoeg, ik verwacht niet dat de mensen mijn feest gaan terug betalen, want ik nodig HEN uit, zonder dat zij kunnen kiezen wat ze krijgen.

Er zijn hier sommige die zeggen: ja maar als ze ne avond weggaan komen ze ook niet toe met 100 euro. Awel sorry, maar als ik en mijn man op restaurant gaan hebben wij vaak HEEL GOED gegeten met 100 euro.

bereid je inderdaad erop voor dat sommige bedragen die krijgt schaamrood op je wangen gaan veroorzaken, zowel in positieve als in negatieve zin.

Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik9-4-2014 14:03:23

@lien
ik denk niet dat iemand van ons bedoeld "' ik geef 100 euro aan mijn menu en moet het persè terug hebben van de mensen."
Maar ik vind wel dat de mensen moeten rekening houden dat het een trouw is en dat een trouw handen vol geld kost! heel vaak zie je en hoor je met dat ze komen met 4 man en amper 70 euro cadeau gegeven hebben. terwijl ze met 4 de hele avond gegeten en gedronken hebben als (sta het mij toe) varkens.

ik denk dat niemand van ons trouwt voor het geld wat we krijgen van onze gasten, want wat je in een trouwfeest steekt haal je er NOOIT UIT aan cadeaus.en je moet zowiezo eerst het geld hebben (aantbetaling van alles ) eer dat je kunt trouwen.

hetgeen jij zegt ik heb de mensen uitgenodigd en ik heb beslist wat de mensen eten dat klopt,maar ik vindt niet dat de genodigden daarvan moeten profiteren....

Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik9-4-2014 14:18:43

Ik sluit mij volledig bij Wendy aan. Wij geven €100 pp aan eten/drinken op ons feest, maar wij verwachten €50 pp terug.
We willen de geldsom absoluut niet terugverdienen daar doen we het niet voor...

Karen
23-5-2015
 Meld misbruik9-4-2014 15:02:43

Ik zeg ook niet dat ik verwacht dat mijn gasten hun eten/drinken volledig gaan terugbetalen, want dat is zeker niet zo! Het is mijn keuze om te trouwen, een feest te geven en ik wil hen er gewoon graag bij! Maar zelf probeer ik het bedrag van mijn cadeau wel een beetje naar boven of beneden aan te passen op basis daarvan... Maar dat beslist ieder voor zich en sowieso heeft niet iedereen het even breed. Daar moet je ook respect voor hebben en dat wil niet zeggen dat je die personen er dan niet bij wil op je huwelijk omdat ze geen grote cadeau kunnen geven.

abra

Meld misbruik9-4-2014 15:06:52

Zeer terechte reactie Karen, we zijn het volledig met je eens

evy

Meld misbruik9-4-2014 15:19:53

Hier hebben we totaal geen rekening gehouden met hoeveel we aan cadeau's zullen krijgen. We laten dit voor wat het is, aangezien het zo kan verschillen. Wat ik wel erg zou vinden, zijn lege envelopen. Breng dan gewoon liever niets mee.

jessy
1-8-2015
 Meld misbruik9-4-2014 15:47:10

ik vind ook dat dit afhangt voor wie het is (of je ze goed kent of niet). Als we worden uitgenodigd op heel het feest zullen we ook meer geven, dan als je bv enkel naar receptie gaat.
Onlangs moesten we naar een receptie van een collega van mijn verloofde,wie ik niet goed ken en dan hebben we 50€ gegeven. Voor mijn broer zijn trouw hebben we 150€ gegeven ... meer konden we ook niet, verbouwen kost geld ze !!
Je mag ook niet vergeten, 50€ is ook niet weinig voor sommige mensen!! Wij zouden content zijn met alles wat we krijgen. En bedenk je eens: Als je 50 koppels uitnodigt en die geven allemaal 50€ per koppel...is al wel 2500€ hé!!!

groetjes

abra

Meld misbruik9-4-2014 16:12:37

Tuurlijk moet je content zijn met hetgene je krijgt, zoals aangehaald, je moet niet trouwen om winst te maken ;-)

Maar bedenk ook als je 50 koppels uitnodigt die allemaal 50 € per koppel geven dan is die 2.500 € welgekomen om die 7.500 € aan kosten voor het eten terug te betalen ;-)

Elien
20-9-2014
 Meld misbruik9-4-2014 16:13:06

Mijn vriend (euh verloofde ;-)) en ik gaven aan zijn broer en zus 500€. Aan andere familieleden zouden we 150€ a 200€ geven (maar daar is nog niemand getrouwd). Aan de betere vrienden ook 150€ a 200€ en aan kennissen 100€. Ongeacht hoe chique of casual het trouwfeest is. Ik zal niet meer betalen voor een feest met een 7-gangenmenu (zoals bij mijn schoonzus het geval was) of een feest met een BBQ (schoonbroer).
Uiteindelijk beslist het koppel zelf hoeveel ze willen spenderen aan hun feest.
Ik verwacht zelf ongeveer 100€ per koppel te ontvangen. Maar ik ben er zeker van dat dit vrij onrealistisch is. Wij hebben nog vrienden die nog op de universiteit zitten en met hun studentenbudget is dat alvast niet haalbaar denk ik.

Mijn schoonzus kreeg van 5 tantes en nonkels (koppels, dus 10 personen) nog geen 300€ samen. Terwijl die er niet slecht voorzitten, maar sommige mensen zijn nog een beetje van 'den ouwe stempel' en geven waarschijnlijk al jaren hetzelfde bedrag.

Ach, gelukkig is dat niet de reden waarom wij gaan trouwen! :-)

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik9-4-2014 17:28:46

Ik nodig de mensen voor mijn trouw uit omdat ik hen erbij wil hebben, niet om de boel terugverdiend te zien.

Hier kan het mij dus echt wel weinig schelen of ze 5, 10, 50 of 100 euro geven. Als ze maar aanwezig zijn! Al onze getuigen hebben bijvoorbeeld geen geld op overschot. Ik ben al blij dat ze er die dag gaan zijn.

Ik verwacht zelf dus echt niks. Ik weet wat ons feest kost en ik weet dat het er bij ons "af kan". Daar hebben we gewoon rekening mee gehouden bij het bepalen van welk feest en hoeveel genodigden. De geldelijke cadeaus die we krijgen dienen voor onze huwelijksreis mee te financieren. En zelfs die kan er zonder cadeaus ook vanaf (we moeten ze immers op voorhand betalen).

Zelf geef ik op een trouw meestal iets van een 75 à 100 euro als koppel (afhankelijk van de band en of het een heel feest betreft of alleen een receptie). Mijn partner vindt dat eigenlijk teveel, die zou het liever bij 50 euro houden.
Een paar jaar geleden trouwden vrienden van hem en we legden met een aantal koppels samen (voor een reischeque) en daar vonden ze het al "vreemd" en véél dat ik voor ons twee 50 euro wou geven - dan had ik mijn maatstaven dus al naar beneden gehaald. Zij zaten eerder rond de 20 à 40 euro per koppel.

Binnenkort trouwt een collega van mijn man. We zijn op het dessert en dansfeest uitgenodigd, maar ik heb die man nog nooit gezien (ik word gewoon uitgenodigd als "partner van ..."). Meer dan 50 euro voor ons twee zal het deze keer dus ook niet worden.

Nele
2-8-2014
 Meld misbruik9-4-2014 17:37:17

Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Lien.
Wat een reacties allemaal, dat is pas schaamtelijk.
Je trouwt toch niet voor het geld? Daar heb ik nog geen seconde aan gedacht.
Op mijn trouwdag vier ik dat ik trouw met de man van mijnn dromen, en wil dit vieren met iedereen die me nauw aan het hart ligt, wat dat ook mag kosten, mensen moeten genieten van ons geluk. Dat wordt gevierd. Hier ga ik niets voor terug eisen.
Vreemde redeneringen hier, die jammer genoeg wel een stempel drukken op de aard van jullie huwelijk.

jessy
1-8-2015
 Meld misbruik9-4-2014 19:53:57

Awel Kiekske goed uitgelegd:-)...helemaal wat wij ook bedoelen!

krista
9-8-2013
 Meld misbruik9-4-2014 22:06:06

Wij zijn vorig jaar in augustus getrouwd...

Wij verwachten ook van niemand niks maar we hebben een gemiddeld van 25 euro pp gekregen...

Van onze ouders hebben we wel een mooie cadeau gekregen, maar we hebben ons trouwfeest wel zelf betaald...

Dus trouw niet om de cadeaus....

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik9-4-2014 22:31:05

Niemand trouwt voor het geld maar uiteindelijk hoort het er wel bij. En eerlijk is eerlijk als ik 100 pp moet betalen voor de feest heb ik van dat geld ook wel graag iets terug. Trouw ik daarom voor het geld?

Jolien
23-8-2014
 Meld misbruik9-4-2014 22:37:02

Natuurlijk trouwt niemand voor de cadeaus. Maar eigenlijk zegt de etiquette dat je inderdaad ongeveer teruggeeft aan een cadeau als wat je zelf aan eten enz. krijgt voorgeschoteld.. Niet alleen bij een trouwfeest, maar ook bij verjaardagen enz..

Ik denk dat het inderdaad voor veel mensen moeilijk in te schatten is wat zoiets kost. Ik had zelf ook totaal geen idee tot ik begon met plannen. Ik viel stijl achterover..

En dat geeft ons dan ook weer stof tot nadenken voor een volgend huwelijk..

sofie
6-6-2014
 Meld misbruik10-4-2014 0:22:56

pppfff amai daar ben ik totaal niet mee bezig hoor, wij verwachten helemaal niet dat we grote bedragen krijgen integendeel! en idd beschamens als mensen "niet genoeg" geven? Ik vind sommige reacties hier eerder beschamend! Wij geven een bedrag naar gelang hoe goed we de mensen kennen en of we op het hele feest uitgenodigd zijn of enkel dansfeest.en dat zijn geen bedragen zoals ik hier lees van 150 euro de man hoor!

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik10-4-2014 8:31:30

Ik denk dat de meeste mensen die alles zelf betalen er wel meer mee bezig zijn dan degene waar de ouders zo goed als alles betalen

evy

Meld misbruik10-4-2014 8:46:54

Elke, zelfs niet. Wij betalen alles zelf en hebben zoiets van: wie wat wilt geven, is leuk. Maar dit zal niet voor iedereen gelden.

Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik10-4-2014 10:41:59

Ik denk dat hier heel veel reacties verkeerd geïnterpreteerd worden.

Er is niemand die trouwt voor de cadeaus die ze krijgen op het feest.
Wij trouwen omdat we elkaar graag zien en dit willen verzegelen met een huwelijk. Bij het vastleggen van onze menu/feestzaal hebben wij op geen enkel moment gedacht aan onze ouders (leggen zij bij?) of aan onze gasten (wat geven zij aan een cadeau?)
Wij hebben gedacht aan: "Wat vinden wij leuk?" - "Wat vinden onze gasten leuk?" - "Hoe kunnen wij er een geslaagd feest van maken voor iedereen?"
Achteraf hebben onze ouders laten verstaan dat ze willen sponsoren en dat vinden we héél lief. MAAR zonder deze sponsoring hadden we op identiek dezelfde manier getrouwd.
Onze ouders hebben ons laten verstaan dat we met de 'cadeautjes' op huwelijksreis mogen gaan. Een huwelijksreis moet je op voorhand boeken EN betalen, dus je moet ongeveer weten wat wil ik hier aan uit geven?
Wij hebben dus kort even nagedacht wat zouden onze gasten ons als cadeau geven. Wij kwamen uit op een bepaald bedrag. Er zijn mensen die véél minder geven, maar er zijn er die meer geven. Dat maakt ons helemaal niet uit. Al geeft iemand €5. De mensen op ons feest zijn ALLEMAAL belangrijk genoeg om 'gratis' te mogen komen eten.
We gaan sowieso op huwelijksreis. Dit is niet afhankelijk van wat de mensen ons geven.
Bij deze verduidelijk ik even mijn post van hier boven.

Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik10-4-2014 10:58:05

Ik ben het volledig eens met de Post hierboven van Jolien, er hebben mensen inderdaad heel veel dingen uit hun context gehaald of verkeerd begrepen!

Ik denk dat niemand van ons in heel de voorbereidingen rekening gehouden heeft met hoeveel centen we aan cadeau's krijgen!
alles wat wij/ jullie op jullie dag georganiseerd hebben is inderdaad vertrokken vanuit wat willen wij, en wat is het beste voor onze gasten... en past dit in ons budget die vooraf opgesteld is geweest!

Bij ons wouden de ouders een deel van de kosten op zich nemen, maar wij hebben bewust gekozen om dit niet te aanvaarden!

Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik10-4-2014 11:04:10

Ik vrees dat dat iets is van alle tijden en allerlei feesten. Zoals hierboven al gezegd; je trouwt omdat je elkaar graag ziet, niet voor de cadeaus. Net zoals je ook niet een kind krijgt owv de cadeaus. En die verschillen... tja, die zullen er altijd zijn. We kunnen andermans rekening niet maken he... De ene heeft het nu eenmaal breder dan de andere... Plus, 't is ook niet gemakkelijk om die "prijs" in te schatten. De ene geeft misschien een bescheidener uitziend feest dan de andere maar kan evenveel kosten... Je geeft een cadeau owv van de vriendschap, om mensen te feliciteren, niet om "je eigen menu te betalen".

En sorry, ja, ik vind het wel beschamend om een belachelijk laag bedrag "cadeau" te doen.

Bij ons waren er ook van 3.48 euro voor de receptie (jawel! In de kleinst mogelijke centjes - zgn. "plaagcadeau" maar verder niks), een paar plastic bloemmetjesoorbellen, of 30 euro van een koppel die de hele dag meemaakte, van begin tot avond, tot 400 euro van een koppel die alleen voor de receptie gevraagd was en zelfs niet kon komen. Hier geen lege enveloppen, maar wel anonieme en dat vond ik heel jammer, dat je niet weet wie te bedanken voor een gulle gift...

Zoals eerder gezegd, je zal hoe dan ook verschieten, zowel in positieve als in negatieve zin. 't Ligt gewoon allemaal in hoe je er mee omgaat. Wees blij omdat ze tenminste aan jullie gedacht hebben...

En weet je, 't is inderdaad stof tot nadenken he... Als diezelfde personen dan ook een eens iets te vieren hebben zal je eigen gift waarschijnlijk ook wat lager liggen dan anders.

Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik10-4-2014 11:39:28

Hier was het een gemiddelde van 100 euro per koppel dat we gekregen hebben.. Terwijl ze ons het dubbele gekost hebben als ze op het feest (zonder receptie) aanwezig waren.

Je doet het idd niet voor de cadeau's.. Maar ik ben niet te beschaamd om te zeggen dat een iet of wat fatsoenlijk cadeau wel mag als je naar een trouwfeest gaat..
Ik was blij met die 100 euro per koppel.. Er waren er bij van 50 euro per koppel.. En dan schrik je wel even..
Ga gewoon maar eens iets eten onder je tweetjes.. Dan ben je gemakkelijk 50 euro of meer kwijt en een trouwfeest is net wat meer dan gewoon eens in een restaurantje om de hoek te gaan eten hé..
Wij moeten binnenkort zelf naar een trouwfeest van een collega van mijn man die ik nog nooit gezien heb.. Ik veronderstel dat ik 150 euro in het envelopje zal steken..
Niet genoeg waarschijnlijk om onze maaltijden terug te betalen.. Maar toch een mooi bedrag om te krijgen denk ik!

Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik10-4-2014 11:47:10

Ik sluit me aan bij de reactie van sofie, dat is precies hetgene wat ik eerder ook al gezegd heb! een trouwfeest is iets meer en dan vind ik dat je daar rekening mee moet houden!
want inderdaad als je gewoon gaat eten haal je het ook niet met 50 euro het koppel.

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik10-4-2014 13:28:54

Ik sluit mij ook aan bij Jessie, Sofie én Lorena!!! Het kan hier niet beter gezegd worden

barbara
4-5-2013
 Meld misbruik10-4-2014 15:21:21

De meeste mensen betalen normaal gezien zo'n 50 euro per persoon. Normaal is dat ruim voldoende. Alhoewel ik persoonlijk zelf ook wat meer zou insteken.

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik10-4-2014 15:31:37

Al diegenen die 150 euro hopen te krijgen.

Tel misschien ook es uit wat het voor het gevende koppel kost.
Vaak 2 vrijgezellenfeesten (ook al rap 50 euro per persoon, soms nog nieuwe kleding (want moet in bepaalde kleur of stijl zijn), soms babysit (want niet overal mogen de kinderen mee), ...

Je zit snel aan 4 à 500 euro voor een "gewone trouw" als je zo rekent.
En nee, dat heeft niet iedereen zomaar te veel. Zeker niet als je meer dan 1 trouw per jaar hebt.

muziek-huwelijk

Meld misbruik10-4-2014 17:43:34

Hoi allemaal,

Wat een leuk thema!

Wij gaan ook trouwen deze zomer en nu ben ik zo wat alle thema's hier aan het afgaan. Ik dacht interessante tips over de zalen tegen te komen, maar ineens kwam ik dit topic tegen :-)

Ik wil even zeggen dat trouwen in België, wat financiën betreft, al vanaf het begin een verloren zaak is in ieder geval, jullie zien wel allemaal een jaar daarna op jullie belastingsbrief wat ik bedoel ;-)

In vergelijking van wat wij voortaan jaarlijks aan de vaderland gaan moeten afgeven, zullen die 100-200 euros van "gemiste cadeautjes" echt niet veel uitmaken :-)

En toch doen wij dat... :-)

Wat hebben jullie liever, dat de mensen minder geven, of dat ze helemaal niet komen omdat ze weten dat ze geen "cadeau naar verwachting" kunnen geven?

Wees niet kwaad op je familie en vrienden, wees meer kwaad op de staat.

Groetjes
Natalia
www.muziek-huwelijk.be

sofie
6-6-2014
 Meld misbruik10-4-2014 23:38:04

Ik vind het toch ook hoor g elijk kiekske zegt, je moet soms in thema gaan, iedereen in het roos dus nieuw kleedje, babysit,... en wij zijn zeker niet gierig maar sorry ik ga niet een ander zijn trouw betalen hoor, als zei een menu van 150 euro per^soon willen kiezen is dat hun keuze.ik zou keiblij zijn als in elk envelopje 50 euro zit, ik verschiet toch dikwijls van wat er verwacht wordt soms hoor.

sofie
6-6-2014
 Meld misbruik10-4-2014 23:45:48

en wij betalen trouwens ook alles zelf

abra

Meld misbruik11-4-2014 13:11:33

Naar elke trouw dat we gaan geven we als koppel ongeveer 150 €. Het is de bedoeling dat je de mensen die gehuwd zijn een cadeau geeft. Als we met een enveloppe van 50 € afkomen... dan zijn het de gehuwden die ons een cadeau doen en dat is ronduit beschamend dat wij eens goed op hun kosten gaan eten. Maar in de praktijk gebeurt het helaas wel. Misschien dat een koppel in de jaren stillekes nog er nog iets aan overhielden, maar anno 2014 is 25 € de man peanuts. Wij krijgen het niet over ons hart om voor ons twee 50 € aan een pas gehuwd koppel te geven, want dan weten we dat ze voor ons nog zeker 100 € moeten opleggen voor het eten alleen al.

Nele
2-8-2014
 Meld misbruik11-4-2014 15:18:00

Ik ben het helemaal eens met Sofie.
Wat de rest betreft of sommige hun reacties...
Nuja, weer maar eens een mooi bewijs hoe de maarschappij in mekaar zit tegenwoordig, egoisme ten top!

mieke

Meld misbruik23-4-2014 17:07:25

vroeger was dit zo 50€ voor feest en 25€ voor de receptie.wij trouwen omdat we elkaar graag zien.we doen het zeker niet voor de cadeaus!ik krijg mijn trouwkleed van mijn ouders maar dit hoeven ze zeker niet tedoen.denk dat je per koppel rap 100 a 150€ geeft.

flame
20-7-2014
 Meld misbruik11-5-2014 5:51:52

Amai ik verschiet hier van de prijzen 120 euro p.p
Daar zit ik ver van ( gelukkig minder ) .
Ik heb natuurlijk geen 2 uur durende receptie en een 5 gangen menu maar je maakt je trouw toch zo duur als je zelf wil.
Beetje spijtig dat dit topic op een discussie is uitgekomen.
Je zal altijd vrijgevige en gierige mensen hebben op je trouw maar hé je doet het 1 x in je leven.
Ik zal al blij zijn als we 1/4 van de kosten terug hebben :-)
Geniet nog van jullie voorbereidingen :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info