TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
abra
|
11-4-2014 13:57:05
300 man is wel heel veel.
Je mag per persoon rekenen voor een receptie en daarna het eten in een zaal tussen de 70 € à 110 €. In uw geval zal je er niet veel goedkoper afkomen dan 21.000 €. Hou er rekening mee dat de geldsommen die je krijgt, dat deze niet voldoende zijn om dit terug te betalen.
Als ik van u was dan zou ik ergens een grens trekken, want 300 man is zeer veel denk ik. Enfin, ik moet niet in uw plaats beslissen ;-)
Je kan ook enkel mensen uitnodigen voor de receptie en anderen voor het avondfeest.
|
|
Marthe
20-9-2014
|
11-4-2014 14:18:30
Dag Abra, bedankt! die 300 personen staan vast, dat is al het uiterste maximum...
We weten al dat we inderdaad niet moeten rekenen op een feest waarbij we break even komen. Maar wou gewoon een idee krijgen van wat anderen betalen. Zo weet ik of onze prijzen te doen zijn of toch heel erg hoog zijn.
Ohja, we trouwen in een tent, dus dat maakt het er ook niet echt goedkoper op. Maar opnieuw, dit is een heel bewuste keuze.
|
|
Evelyn
6-6-2014
|
11-4-2014 14:20:51
300 man is mega veel. 150 vind ik al de limiet, en dan nog. Dinner zou ik enkel met familie doen en de rest receptie of dansfeest met dessert. Reken er ook op dat je voor 300 man gewoonweg geen tijd gaat hebben om even tot rust te komen. Tegen dat je iedereen eens hebt aangesproken is de avond al voorbij. En qua kostprijs is het natuurlijk ook te zien wat je wilt hè. Traditioneel feest, wallking dinner, bbq., ik denk dat je eens alles goed gaat moeten bekijken.
|
|
sanne
6-9-2014
|
11-4-2014 15:26:55
Het moet allemaal niet zo duur zijn hoor.. Ons feest zal zo'n 40-50 euro per persoon kosten, in een feestzaal die catering verzorgt. Goed zoeken en vergelijken! :) Het zal dan natuurlijk nog een grote kost zijn, gewoon omdat je zoveel genodigden hebt.
|
|
wendy
27-6-2014
|
11-4-2014 16:18:30
300 vind ik echt wel heel veel, hier hebben wij ook echt wel de lijn moeten trekken met pijn in mijn hart voor sommige die ik niet vraag, wij zitten nu al aan 110 en dit vind ik al veel, uiteindelijk moet je ook nog tijd hebben om een beetje met je gasten te kunnen praten vind ik, s middags eten we ook enkel met de familie en s avonds een receptie met een dansfeest, broodjes en warme hapjes en dessertenbuffet en taart, tja ergens moet je wel een lijn trekken en zoals ze hierboven al zeggen goed vergelijken
|
|
Karen
14-6-2014
|
11-4-2014 16:28:34
Wij betalen rond de 100 euro per persoon als die bouwt tot zeven. Als ik van jou was zou ik met zoveel volk eerder een trouwfuif geven bv met frietmobiel of standjes met eten van verschillende landen om toch wat de prijs te drukken zo kan iedereen er toch bij zijn en kost het geen fortuin. Veel succes groetjes Karen
|
|
evy
|
11-4-2014 17:24:32
Hallo Marthe, wij zitten toch rond 85EUR pp. Alles inbegrepen. Ik denk dat je zeker goed zal moeten vergelijken om de kosten toch iets of wat doenbaar te houden. Weet niet wat je in gedachten hebt, maar zoals hierboven gezegd, even kijken wat de verschillende formules zijn (bediening aan tafel komt meestal toch het duurst uit). Voor een walking dinner zal je minder betalen, maar zal toch wel al een hele grote zaal moeten zijn om dit te doen voor 300 man. Stel je ook de vraag of iedereen dit wel even leuk vindt, omdat continue recht te staan (vnl. Oudere mensen).
|
|
Kiekske
14-6-2014
|
11-4-2014 17:47:01
Ik zou inderdaad kijken of je geen diner kan doen met de directe familie en daarna een grote trouwparty in een tent. Al dan niet met hapjes of met bijvoorbeeld een frietkraam. En om 11 of 12 uur 's avonds eventueel een groot dessertenbuffet voor iedereen.
Ik zou 300 personen niet direct allemaal een hele menu geven. Bovendien zijn er hier weinig feestzalen echt op berekend (dat zijn 30 tafels van 10 man!). Zeker als een heel deel "vrienden en kennissen" zijn, zullen de meesten er niet mee inzitten dat ze snacks en dessert krijgen.
Wij nodigen uiteindelijk 80 personen uit en komen met drank erbij uit op iets van een 60 à 75 euro per persoon. Wij doen een receptie met hapjes, daarna een barbecue en dessert.
|
|
Jacky
|
11-4-2014 18:41:18
Frietmobiel met vooraf 6 a 7 hapjes en dan frieten met 2 soorten vlees a volenté heb je al voor 10 euro per man en dat 2 tot 3u lang, altijd een plesante bedoening
Pastabus is ook een optie al opteer ik liever voor een frietmobiel,
Wat ook betaalbaar is voor een grote groep is een BBQ, dat ik heb vorig jaar 2x gehad op een feest en het was heel lekker, veel keuze en hij bleef ook 2 tot 3u staan.
|
|
Severien
18-7-2014
|
11-4-2014 19:12:59
Hoi
wij hebben ook een avondfeest met een 210 genodigden (dus ik reken op zo'n 190 man). Dat zorgt er inderdaad voor dat je ineens aan een heel grote kost komt voor je huwelijk maar goed, ook wij kunnen niet echt schrappen dus ik begrijp het volledig. Voor de receptie komen we aan een 100 man ongeveer dus dat valt dan nog mee want kost niet zo heel veel gelukkig.
Groetjes!
|
|
Lies
|
11-4-2014 20:39:10
Dag Marthe Ben al lang blij te lezen dat wij niet de enige zijn met zo'n grote groep. Nu wij hebben ervoor gekozen om niet voor een traditioneel feest te gaan. We hebben voor onze ceremonie en het eten 160 personen, maar we geven geen diner waarbij mensen uren aan tafel gaan zitten, wat maakt dat de kosten ook wat beperkter zijn natuurlijk. Voor onze party op zich komen daar nog een goeie 200 personen bij.
|
|
sofie
6-6-2014
|
11-4-2014 22:12:36
mijn nicht had ook heel veel volk, zei had enkel voor te eten familie en beste vrienden, en de rest allemaal s'avonds voor het dessertbuffet en broodjes, ik zou het zo doen want 300man is echt veel en ook niet echt gezellig meer. bij ons komt ook een deel pas s'avonds toe bij het dessertbuffet
|
|
Marthe
20-9-2014
|
12-4-2014 7:43:06
300 man is inderdaad veel, maar hebben jullie al eens goed nagedacht over het concept dessertenbuffet? Ik ben al enkele keren naar een trouw geweest waarbij het enkel desertbuffet en dansfeest was. En NERGENS loopt dat heel goed. Het eten loopt altijd uit en de 'laatkomers' moeten dan ergens staan wachten. Ook al van andere mensen gehoord. Wij willen onze gasten geen wachtgevoel geven, daarom hebben we daar niet voor gekozen.
|
|
Jill
17-5-2014
|
12-4-2014 20:02:05
Wij hebben ook een heel groot trouwfeest door de grote families en het grote engagement dat vnml mijn verloofde heeft. Wij hebben het zo opgelost: Feest in 3 verdeeld: Eerst een deel receptie voor 95 genodigden (hier reken ik op veel afval, hebben nog niet veel mensen bevestigd) Zij krijgen 4 hapjes. Dit zijn vnml collega's, vrienden van ouders en nog wat mensen vanuit het engagementnetwerk. Dan is onze ceremonie (wij trouwen niet in de kerk) Daarna start het aperitief voor de familie en dichte vrienden (ook ongeveer 90 personen) waarin het voorgerecht verwerkt zit (een soort van walkin dinner) Dan één hoofdgerecht aan tafel Daarna komen er nog eens 110 genodigden bij voor het dessertenbuffet en dan het dansfeest. Doordat we het echte "eten" beperkt houden is het betaalbaar en geraken we zeker op tijd rond voor de mensen op tijd te ontvangen voor het dessertenbuffet
|
|
Tiny
12-7-2014
|
13-4-2014 17:36:33
Wij hebben ook een 250man om te blijven eten , waarvan er 30receptie zijn denk ik ... wij betalen 63.50/pers. van receptie tot eind feest all-in + forfait enzo... als ik alles bereken zitten wij enkel al voor feest aan : 15 875 euro ... dus al de andere dingen er nog bij... je maakt het jezelf zo duur al jij zelf wilt ... of je nu met veel personen bent of niet ;)
|
|
sofie
6-6-2014
|
13-4-2014 20:58:42
Bij ons zal er ook voldoende tijd voorzien zijn als je met een goede zaal samenwerkt zou dit geen probleem moeten zijn, ieder doet wat hij wil, maar dan moet je idd niet verschiten dat het je heel veel zal kosten als je 300 man wil laten eten :-)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|