Terug naar overzicht
Het is idd duur, bij ons is het zelfs 310 omdat wij nog 10 euro "rijstwaarborg" moeten betalen, voor als er met rijst gegooid wordt, dat de kerk dit dan nog moet opkuisen.
Meen je dat nu Tessa!! Rijstwaarborg!! Waar halen ze het toch.Gelukkig trouwen wij niet voor de kerk maar ik vind het inderdaad ook heel veel geld. Zeker wanneer ik soms lees van sommige bruidjes dat ze dan nog geen misviering krijgen zoals zij ze graag zouden willen. En dat vind ik wel jammer.
wij moeten bij ons 250 euro betalen, en onze pastoor zei dat dit een vast bedrag voor iedereen is dus zou ik zeker is tegoei verder horen want normaal mogen ze dus maar 250 vragen, zeker voorleggen!
Shari, de prijs hangt jammer genoeg af van bisdom tot bisdom. In het bisdom Gent is het bijvoorbeeld idd 250 euro, maar ergens anders zou het gerust 300 euro kunnen zijn...
schandalig eigenlijk
Bij ons ook 250 euro
Bij ons ook 250. Ik had het al gehoord van vrienden die vorig jaar getrouwd zijn. Vind het ook veel geld.
Amai, dat vind ik toch ook wel schandalig !Ze zouden content moeten zijn dat er nog mensen zijn die voor de kerk willen trouwen.
Tis eigenlijk 400€ waarvan 100€ waarborg, indien de kerk niet proper achtergelaten of rijst gooien mag ook ni dan houden ze de waarborg
En reken daar maar nog eens de kosten voor bloemen, misboekjes, ... bij...
Amaai is duur in bij jullie. Wij betalen 125€.
Bij ons ook 250. Plus 15 € om de rode loper uit te rollen.(En dat is inderdaad nog zonder decoratie, misboekjes, ...)
voor die reden zijn we vooral niet voor de kerk getrouwd,anders hadden we het gedaan,en trouwens kan ik niet want ik heb mijn plechtige communie niet gedaan.
Wij moeten ook zoveel betalen en wij hebben niet eens een communie!
Plechtige communie is niet nodig, enkel gedoopt zijn is een vereiste, of niet gelovig zijn mag zelfs ook dan moet je alleen beloven dat je 'gelovige' partner mag geloven. ik heb ook geen plechtige communie gedaan ben vanaf het 2e lj zedenleer gaan doen en als mijn man niet persé voor de kerk wou gaan dan had ik het ook niet gedaan omdat ik het hypocriet vind maarja water bij de wijn he;)
Wij 450 maar dat is incl 250 euro aan bloemen en rode loper. De ganse kerk is versierd voor deze prijs :-) Dat neem ik er dan graag bij...