Nu Online
Momenteel zijn er 645 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

helemaal geen bloemen in de kerk?

14-1-2007 11:38:24
Hallo,
van onze pastoor zouden we nu plots geen bloemen meer in de kerk mogen leggen terwijl hij tijdens ons eerste gesprek met hem zei dat het niet te overdadig mocht zijn maar dat sober nog wel ok is...nu waren we sowieso wel van plan om er niet in te overdrijven maar had toch in mijn hoofd om een altaarstuk te voorzien en aan de eerste rijen stoelen een bloemetje te hangen. Hoe zit dit bij jullie?Hebben jullie veel bloemen in de kerk?Is het niet een beetje kaal en triestig als er helemaal niets mag?Ik zou dan mijn bruidsboeket maar op de hoek van het altaar moeten leggen volgens hem zodat er toch iets van bloemen ligt...ben er nu zelfs aan het denken om twee bruidsboeketten te voorzien, één gigantisch zodat het altaar wat gevuld is en één 'normaal' voor de rest van de dag..mijn twee bruidsmeisjes zou ik ook al wat meer bloemen in hun handen proppen dan ;-)
Wat denken jullie hier nu allemaal van?
Groetjes,
Ilse

ilse

Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1065

Dermul
14-7-2007
 Meld misbruik14-1-2007 11:41:49

Jammer! Zou nog eens met de pastoor gaan praten... Wij moeten dit trouwens ook nog doen, maar ik wil echt wel bloemen in de kerk! Dat maakt het koele gebouw toch wel ietske gezelliger... Blijven proberen zou ik zo zegge!

groetjes!

Wendy
5-5-2007
 Meld misbruik14-1-2007 12:00:58

En at geeft hij als reden dat er geen bloemen mogen zijn? Laat hij er dan ook geen toe bij een begrafenis? Dat is wel vreemd! Ik dacht al dat onze pastoor een beetje raar was, aangezien we als er voor onze trouwmis nog een begrafenis zou zijn, onze bloemen al maar voor de begrafenis moeten komen zetten, die mensen zouden dat wel niet erg vinden dan. Alleen de stoelversiering kunnen we dan niet doen. Maar bloemen horen toch bij een 'viering', bij ons in de kerk staan er met pasen ook paasbloemen en met kerstmis een kerststuk. Ik zou toch nog eens de juiste reden vragen. Desnoods zeg je dat je de bloemen meteen na de viering meeneemt?

Groetjes,

Wendy

ilse

Meld misbruik14-1-2007 12:13:12

hebben dit vernomen via de parochiale medewerksters waar we ondertussen zo nog een verplicht gesprek mee gehad hebben. Hebben ons een brief, ondertekend door de pastoor, overhandigd waarin letterlijk staat:
1.Er worden geen extra bloemen, bloemstukken of kaarsen meer meegebracht door het koppel.
2.Het bruidsboeket van het meisje w vooraan op het altaar gelegd.
3.Soberheid is dikwijls veel mooier dan overvloed.
zou zijn omdat de pastoor zijn kerk zo al mooi genoeg vindt én omdat er zogezegd geen tijd zou zijn om de bloemen te komen leggen, wat natuurlijk maar wat flauwekul is, een uur voor de viering kan je binnen voor repetitie voor de muziek dus dan kunnen de bloemen ook wel gelegd w.Weet echt niet wat we moeten doen, vind het echt wel jammer maar wil natuurlijk ook niet te veel dwars liggen; ik heb ondertussen ook al moeilijk gedaan over het feit dat ik er toch opsta om zelf een huwelijkskaars mee te brengen want dat mag eigenlijk ook niet.
Moet toch nog altijd vooral "onze" viering zijn, niet?
groetjes,
Ilse

Kim
16-2-2007
 Meld misbruik14-1-2007 17:44:54

Dag Ilse,
Het is echt jammer dat jullie pastoor bloemen in de kerk verbiedt. Ik zou echt niet anders willen. Bloemen zorgen toch voor meer sfeer en gezelligheid in de kerk. Wij hebben volgende week nog een gesprek met onze pastoor zal dus nog maar eens duidelijk vragen of we wel degelijk bloemen mogen voorzien in de kerk.

groetjes
Kim

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info