Terug naar overzicht
Da's wel supervervelend natuurlijk. Maar ik weet niet of het je een wettelijke reden geeft om eronder uit te komen...
Je kan altijd proberen om bezwaar aan te tekenen of anders gewoon de boete betalen hè
Mijn zus was normaal voorzitter van een kiescomité, ze hebben naar de gemeente gebeld en de gemeente heeft alles gedaan om het ongedaan te maken en is gelukt, maar was normaal geen geldige reden.Ik zou zeggen, bel eens, op de gemeente zijn het ook helemaal geen onmensen meestal, ze begrijpen dit wel en als ze willen kunnen ze er wel iets aan doen.
Mijn zus was normaal voorzitter van een kiescomité, ze hebben naar de gemeente gebeld en de gemeente heeft alles gedaan om het ongedaan te maken en is gelukt, maar was normaal geen geldige reden.
Ik zou zeggen, bel eens, op de gemeente zijn het ook helemaal geen onmensen meestal, ze begrijpen dit wel en als ze willen kunnen ze er wel iets aan doen.
In België moeten wij steeds ja knikken en doen wat de overheid ons zegt.Ze verplichten een aantal mensen om gratis te gaan tellen, dat die ministers zelf eens gratis gaan tellen, ze verdienen anders genoeg.
Hier heeft mijn schoonvader vorig jaar ook gezegd dat hij voor z'n kop niet zou gaan... Er zijn nog genoeg jaren waarop ze je weer zullen vragen. Zeker proberen onderuit komen, 't is meer dan normaal dat je niet moet gaan de dag na je huwelijk ! Zou héél erg zijn vind ik.
Ik heb al gebeld naar da hoofdkantoor en ze zeggen dat de vrederechter erover moet beslissen.. Mss moet ik idd nog eens gaan informeren naar het gemeentehuis maar die werken ook wnr ze maar willen he!
Ik ben ook eens moeten gaan zitten, maar dat was natuurlijk niet na mijn huwelijk. Ik was wel komen opdagen op tijd en ze roepen altijd meer kandidaten op dan er nodig zijn. Blijkbaar waren er wel veel mannen bij. Mijn vriendin was opgeroepen en die had nog veel voorbereidingswerk om les te geven en ik haalde aan dat ik 14 weken zwanger was. Maar de verantwoordelijke voor mijn groepje vond dus dat er te weinig vrouwen waren en we zijn alletwee mooi kunnen blijven.Dus, de kans zit erin dat je toch nog mag beschikken, maar dan moet je natuurlijk wel 's morgens vroeg uit je bed.
Ik ben ook eens moeten gaan zitten, maar dat was natuurlijk niet na mijn huwelijk. Ik was wel komen opdagen op tijd en ze roepen altijd meer kandidaten op dan er nodig zijn. Blijkbaar waren er wel veel mannen bij. Mijn vriendin was opgeroepen en die had nog veel voorbereidingswerk om les te geven en ik haalde aan dat ik 14 weken zwanger was. Maar de verantwoordelijke voor mijn groepje vond dus dat er te weinig vrouwen waren en we zijn alletwee mooi kunnen blijven.
Dus, de kans zit erin dat je toch nog mag beschikken, maar dan moet je natuurlijk wel 's morgens vroeg uit je bed.
Normaal kan je hiervoor wel een vrijstelling krijgen hoor...Vorige keer moest mijn vriend gaan zitten, maar het was toen de doop van onze zoon. Hij heeft gewoon een brief geschreven naar de voorzitter van het kieskanton om dit uit te leggen en ze hebben hem vrijgesteld...Ze moeten toch begrijpen dat als je de dag voordien trouwt, dat je de dag erna niet fris als een hoentje om 7u30 aan het stemlokaal kan staan...
Zoals hier al aangehaald: mailtje sturen naar de voorzitter van het kiesbureau met de uitleg. Dat zijn ook maar mensen. Succes!
kzal het eens proberen. Merci!!