Terug naar overzicht
Hallo Severien Hier start de receptie om 17.30u-19u 19.15u iedereen aan tafel , wij doen ons intrede , korte speech 19.30u eten --> soep ...u warm en koud buffet dan is het om 22.30u dessertbuffet en dan onze openingsdans vermoedelijk 23.30u afhankelijk een beetje of iedereen al gedaan heeft met hun dessert :-)
Hallo Severien
Hier start de receptie om 17.30u-19u
19.15u iedereen aan tafel , wij doen ons intrede , korte speech
19.30u eten --> soep
...u warm en koud buffet
dan is het om 22.30u dessertbuffet en dan onze openingsdans vermoedelijk 23.30u afhankelijk een beetje of iedereen al gedaan heeft met hun dessert :-)
Hier geen traditioneel avond- en dansfeest, maar een barbecue.Aperitief met hapjes wordt geserveerd vanaf 17u.Barbecue om 18u30Nadien (voorlopig zonder uur - ik vermoed ergens tegen 20u à 21u) een dessertenbuffetWie daarna wil blijven natafelen en nababbelen mag dat (bij mooi weer wordt er buiten een kampvuur aangestoken), maar wij zijn geen dansers.Ik was overigens aan 't denken geweest om maar 1 uur uit te trekken voor 't aperitief, maar dat vond de zaal iets te weinig.
Bij ons ziet het als volgt uit;16u -18u aperitief18u15 intrede bruidspaar met korte speech (aangezien het een multiculti trouw is en niet iedereen de zelfde taal spreekt willen we het kort houden)daarna volgt visgerecht gevolgt door warm buffet en dessertbuffet en aansnijden van de taart21u avond gasten kommen binnen21u30 +/- openningsdans en begin feest22u tapas buffet die tot het einde blijft05u laaste rondje en dan hopelijk naar bed...Hoop dat dit niet te rap zal zijn maar weet niet hoe ik het ander moet doen
Bij ons ziet het als volgt uit;
16u -18u aperitief
18u15 intrede bruidspaar met korte speech (aangezien het een multiculti trouw is en niet iedereen de zelfde taal spreekt willen we het kort houden)
daarna volgt
visgerecht gevolgt door warm buffet en dessertbuffet en aansnijden van de taart
21u avond gasten kommen binnen
21u30 +/- openningsdans en begin feest
22u tapas buffet die tot het einde blijft
05u laaste rondje en dan hopelijk naar bed...
Hoop dat dit niet te rap zal zijn maar weet niet hoe ik het ander moet doen
Wij gaan om 17u met de dichte familie eten en om 20u is het receptie voor iedereenErgens tussen 21u en 21u30 doen we de intrede van de zaal met onze bruidstaart en vanaf dan start ook het dessertbuffet. We rekenen hier een uur voor uit.De openingsdans zou ergens tussen 22u en 22u30 plaats vinden. Wij wouden alles eerst ook wat later opschuiven maar ik kreeg veel reacties dat de openingsdans nog later laten starten niet zo een goed idee was. Zou wat te laat zijn aangezien we later op de avond ook nog soep en minisandwiches geven. Het hangt er natuurlijk vanaf wie je gasten zijn.. veel jong volk? Veel ouder volk? Een mix van beide? Moeten er veel mensen werken de dag nadien? Daar moet je misschien ook wat rekening mee houden bij de tijdsplanning....
Zulke onderwerpen vind ik zo leuk! :-) Bij ons is het allemaal nog wat 'vaag', maar ik heb nog héél veel tijd! :-) Normaal:18u: receptie19u: gasten worden aan tafel geroepen19u20: eretafel + bruidspaar wordt aan tafel geroepen + speech bruidegom ETEN21u: verrassing van onze vrienden / aan onze familie 21u30: dessert22u30: openingsdans... Misschien is dit niet realistisch, maar wil graag om 23u aan het dansen zijn :-)
Afhankelijk van hoeveel volk je hebt, zou ik toch meer tijd uittrekken voor je receptie en je eten, Jolien.Als je met 20 man bent, zal een receptie wel op een uur gedaan zijn en zal iedereen wel gegeten hebben om 21u.Maar als je er 100 hebt die langs het buffet moeten passeren of wiens eten aan tafel moet worden gebracht ... dan gaat het krap worden. En ook 100 mensen verwelkomen op je receptie (de opening van de avond) is toch iets anders dan 20 man. Aan 1 à 2 minuten per koppel ... zit je al snel aan 1 uur en heb je zelf niks gehad aan je receptie.
Bij ons gaat het als volgt: 15u - 20u eten met de naaste familie20.30u aankomst gasten avondfeest20u -21u huwelijksviering 21u - 22u receptie22u openingsdans 23u broodjes en soep03u feest gedaan