Nu Online
Momenteel zijn er 468 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verloop avondfeest qua timing

18-4-2014 16:49:14
Dag allen,

we zijn bezig met onze dagplanning aan het opstellen en ik vroeg mij af hoelang de volgende zaken duren:
- aan tafel gaan
- binnenkomen bruidspaar + ouders bruidspaar
- speech bruidspaar
- voorgerecht
- hoofdgerecht
- wss 'iets' die gedaan wordt door de vrienden
- dessertbuffet
- openingsdans en start feest

Ik dacht om graag rond 23u30 te starten met de openingsdans. Is dat 'op tijd' of is dat eigenlijk al laat?
En indien we om 23u30 starten met de openingsdans, hoe laat starten we dan best met het aan tafel gaan?

Alvast bedankt voor de informatie!
Groetjes

Severien
18-7-2014
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1235

kelly
2-5-2014
 Meld misbruik18-4-2014 16:56:42

Hallo Severien

Hier start de receptie om 17.30u-19u

19.15u iedereen aan tafel , wij doen ons intrede , korte speech

19.30u eten --> soep

...u warm en koud buffet

dan is het om 22.30u dessertbuffet en dan onze openingsdans vermoedelijk 23.30u afhankelijk een beetje of iedereen al gedaan heeft met hun dessert :-)

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik18-4-2014 19:26:56

Hier geen traditioneel avond- en dansfeest, maar een barbecue.

Aperitief met hapjes wordt geserveerd vanaf 17u.

Barbecue om 18u30

Nadien (voorlopig zonder uur - ik vermoed ergens tegen 20u à 21u) een dessertenbuffet

Wie daarna wil blijven natafelen en nababbelen mag dat (bij mooi weer wordt er buiten een kampvuur aangestoken), maar wij zijn geen dansers.

Ik was overigens aan 't denken geweest om maar 1 uur uit te trekken voor 't aperitief, maar dat vond de zaal iets te weinig.

Mylene
7-6-2014
 Meld misbruik18-4-2014 23:18:51

Bij ons ziet het als volgt uit;

16u -18u aperitief

18u15 intrede bruidspaar met korte speech (aangezien het een multiculti trouw is en niet iedereen de zelfde taal spreekt willen we het kort houden)

daarna volgt

visgerecht gevolgt door warm buffet en dessertbuffet en aansnijden van de taart

21u avond gasten kommen binnen

21u30 +/- openningsdans en begin feest

22u tapas buffet die tot het einde blijft

05u laaste rondje en dan hopelijk naar bed...

Hoop dat dit niet te rap zal zijn maar weet niet hoe ik het ander moet doen

evelyne
2-5-2014
 Meld misbruik19-4-2014 12:44:42

Wij gaan om 17u met de dichte familie eten en om 20u is het receptie voor iedereen
Ergens tussen 21u en 21u30 doen we de intrede van de zaal met onze bruidstaart en vanaf dan start ook het dessertbuffet. We rekenen hier een uur voor uit.
De openingsdans zou ergens tussen 22u en 22u30 plaats vinden. Wij wouden alles eerst ook wat later opschuiven maar ik kreeg veel reacties dat de openingsdans nog later laten starten niet zo een goed idee was. Zou wat te laat zijn aangezien we later op de avond ook nog soep en minisandwiches geven.
Het hangt er natuurlijk vanaf wie je gasten zijn.. veel jong volk? Veel ouder volk? Een mix van beide? Moeten er veel mensen werken de dag nadien? Daar moet je misschien ook wat rekening mee houden bij de tijdsplanning....

Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik19-4-2014 19:22:01

Zulke onderwerpen vind ik zo leuk! :-)

Bij ons is het allemaal nog wat 'vaag', maar ik heb nog héél veel tijd! :-)

Normaal:

18u: receptie
19u: gasten worden aan tafel geroepen
19u20: eretafel + bruidspaar wordt aan tafel geroepen + speech bruidegom

ETEN

21u: verrassing van onze vrienden / aan onze familie
21u30: dessert
22u30: openingsdans...

Misschien is dit niet realistisch, maar wil graag om 23u aan het dansen zijn :-)

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik19-4-2014 19:38:03

Afhankelijk van hoeveel volk je hebt, zou ik toch meer tijd uittrekken voor je receptie en je eten, Jolien.

Als je met 20 man bent, zal een receptie wel op een uur gedaan zijn en zal iedereen wel gegeten hebben om 21u.
Maar als je er 100 hebt die langs het buffet moeten passeren of wiens eten aan tafel moet worden gebracht ... dan gaat het krap worden. En ook 100 mensen verwelkomen op je receptie (de opening van de avond) is toch iets anders dan 20 man. Aan 1 à 2 minuten per koppel ... zit je al snel aan 1 uur en heb je zelf niks gehad aan je receptie.

Julie
27-9-2014
 Meld misbruik19-4-2014 22:10:00

Bij ons gaat het als volgt:
15u - 20u eten met de naaste familie
20.30u aankomst gasten avondfeest
20u -21u huwelijksviering
21u - 22u receptie
22u openingsdans
23u broodjes en soep
03u feest gedaan

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...