Terug naar overzicht
Ohh ik ken het! Heb het zelfde probleem
Als je dit A5 wil printen, kan je gewoon best dit als formaat A4 laten staan.Op afdrukken klikken, daar op eigenschappen, en daar kan je ergens kiezen voor brochurelayout of boekje of folder ofzo (hangt van printer tot printer af), daar duid je dan ook aan 2 per pagina (maar wordt meestal vanzelf gekozen als je brochurelayout neemt. En dan ook nog dubbelzijdig afdrukken kiezen.
Als je dit A5 wil printen, kan je gewoon best dit als formaat A4 laten staan.
Op afdrukken klikken, daar op eigenschappen, en daar kan je ergens kiezen voor brochurelayout of boekje of folder ofzo (hangt van printer tot printer af), daar duid je dan ook aan 2 per pagina (maar wordt meestal vanzelf gekozen als je brochurelayout neemt.
En dan ook nog dubbelzijdig afdrukken kiezen.
Ik kon het met mijn vorige printer en met mijn huidige vind ik het ook maar niet !Vroeger sloeg ik mijn document op in PDF en daar kon je kiezen om als boekje af te drukken, maar werkt hier nu ook niet.Ik denk dat het interessant is om met je document, als A4 formaat, naar een kopiecenter te gaan en te zeggen dat het als boekje moet afgedrukt worden.Goedkoper aan inkt en direct in orde... Zo zie ik het momenteel ;-)
0,40€ bij de drukker laten doen :-)
Ik zit dus ook met dit probleem. Opgemaakt met Openoffice, formaat A4 zoals gewoonlijk. Ik weet dat je dan ergens brochure of zo moet aanklikken, maar die optie zit er niet. Heb het ook op een andere pc geprobeerd en dan brochure aangeklikt en dan zitten de pagina's helemaal door elkaar.Ik dacht ook het gewoon bij de drukker/printshop in A4 te laten printen, maar door af te drukken in A5 verandert ook de lay-out. Ik zou het niet leuk vinden moest er dan bijvoorbeeld alleen nog een titel staan hebben onderaan het blad en de rest een blad verder; dat trekt ook op niks.Dus, als iemand dit weet....
Ik zit dus ook met dit probleem. Opgemaakt met Openoffice, formaat A4 zoals gewoonlijk. Ik weet dat je dan ergens brochure of zo moet aanklikken, maar die optie zit er niet. Heb het ook op een andere pc geprobeerd en dan brochure aangeklikt en dan zitten de pagina's helemaal door elkaar.
Ik dacht ook het gewoon bij de drukker/printshop in A4 te laten printen, maar door af te drukken in A5 verandert ook de lay-out. Ik zou het niet leuk vinden moest er dan bijvoorbeeld alleen nog een titel staan hebben onderaan het blad en de rest een blad verder; dat trekt ook op niks.
Dus, als iemand dit weet....
ik heb in een copycenter gewerkt en heel veel misboekjes moeten doen, ik zou het ook daar laten afprinten. wij maakten altijd een proefdrukje zodat je eerst eens kon kijken of alles idd nog goed stond, het lettertype zeker groot genoeg is enz, en dan kan er niets meer mislopen dus ik zou gewoon een proefje vragen. duurt nog geen minuutje eer dat uit de printer rolt ;) grtjs