Terug naar overzicht
Wij zitten met exact hetzelfde probleem.De mis is rond 14u30 of 15u dus zullen we maar ten vroegste rond 16u of 16u30 kunnen vertrekken naar de zaal. In andere woorden: ofwel komen we rond 16u45 ofwel rond 17u15 toe in de zaal wat dus betekent dat we 1e receptie pas rond 17u30 kunnen laten starten in dat laatste geval.Maar als die dan 2 uur duurt, vb. tot 19u30 en we laten dan de avondgasten toekomen, dan is dit volgens de mensen van de zaal veel te druk voor ons. Zij vinden dat er zeker een halfuur tussen de 1e receptie en het avondfeest moet zitten. Maar dat is niet zo handig voor onze planning ;-)We kunnen de 2 recepties ook samen doen maar dan komen we aan wss 220 à 270 man (afhankelijk van hoeveel er komen / afzeggen) wat volgens sommigen ook te veel is voor ons (om allemaal handjes te schudden ed.).Ik begrijp je probleem dus ;-)
Wij weten nog niet goed wanneer de mis zal zijn: 14 uur, 14u30 of 15 uur.Zitten wel met een feestzaal die toch wel bijna 3 kwartier rijden is en daar moeten nog foto's genomen worden van ons en met de familie, dus niet iedereen kan of mag rechtstreeks mee naar de feestzaal. (Daarom ook dat wij nog wel wat tijd moeten hebben daar, dus de mis misschien wat vroeger moet...)Ik vind 18 uur voor receptie best oké hoor. Hier is het beetje de traditie dat receptie begint om 18u30, iedereen mag vanaf dan komen (receptie -en avondgasten). Rond 20 uur (wordt normaal afgeroepen) mogen de avondgasten dan naar de zaal waar het diner plaats vindt, de andere gaan dan gewoon naar huis :-))
Ik weet trouwens van niet beter dat de bruid, bruidegom en ouders opgesteld staan ergens aan de 'inkom' zodat iedereen een handje komt schudden die toekomt. ;-) Zou het toch ook zo willen op mijn trouw, vergeet je ook niemand !
Wij trouwen om 13u voor te kerk... Een beetje een verveld uur, maar anders kunnen wij geen foto's meer nemen...Wij zien elkaar pas IN de kerk voor het eerst - dus foto's moet erna...
18 u voor receptie is nogal laat denk ik. als je receptie met hapjes hebt en erna eten, gaan je gasten niet veel meer kunnen eten, afhankelijk van hoelang je receptie duurt natuurlijk...