Terug naar overzicht
Gewoon alles in a4 maken, daarna het bestand naar pdf omzetten. Als je het bestand dan op een usb stick zet kunnen ze dit in een copiecenter afprinten als een boekje.
Hoe bedoel je dat dit niet werkt?Ik heb mijn misboekje ook op die manier gedaan, mijn papier liggend gezet, de tekst getypt in 2 kolomen (natuurlijk wel opletten dat bv de rechterkolom het voorblad van het misboekje is en de linkerkolom het laatste blad) en zo altijd verderAnders als je een voorbeeld wil wil ik je het mijne gerust doorsturen dat je weet wat ik bedoel.Ik heb eerst een kladboekje gemaakt als volgtAlles afgeprint en van elkaar geknipt (niet recto verso gewoon op 1 kant geprint)Daarna alle geknipte blaadjes in de juiste volgorde op een blanco A4blad gekleefd (wel recto verso)Op die manier wist ik perfect welke kolom waar moest staan in word.Opnieuw afgeprint en recto verso gekopieerd (tenzij je recto verso kan printen natuurlijk)
Hoe bedoel je dat dit niet werkt?
Ik heb mijn misboekje ook op die manier gedaan, mijn papier liggend gezet, de tekst getypt in 2 kolomen (natuurlijk wel opletten dat bv de rechterkolom het voorblad van het misboekje is en de linkerkolom het laatste blad) en zo altijd verder
Anders als je een voorbeeld wil wil ik je het mijne gerust doorsturen dat je weet wat ik bedoel.
Ik heb eerst een kladboekje gemaakt als volgt
Alles afgeprint en van elkaar geknipt (niet recto verso gewoon op 1 kant geprint)
Daarna alle geknipte blaadjes in de juiste volgorde op een blanco A4blad gekleefd (wel recto verso)
Op die manier wist ik perfect welke kolom waar moest staan in word.
Opnieuw afgeprint en recto verso gekopieerd (tenzij je recto verso kan printen natuurlijk)
Ik had dit ook heb de slechte versie afgedrukt en dan zoals evy zegt elke keer kijken p1 met 16 ,2 met 15 enzo verder nummeren. Ik heb daarna gewoon op de computer geknipt en geplakt tot alles op zijn plaats stond en nog eens afgedrukt om te checken. Succes ermee!
Dames, Word is slimmer dan jullie denken! Je kan gewoon de viering in Word typen zoals ze zal doorgaan en de instellingen veranderen naar 'boekje'. Niets knippen en plekken en alles staat zoals het hoort!, zelfs als je nadien nog iets aanpast, toevoegt,... Bezorg me anders even jullie email adressen, dan mail ik het door en hoef je enkel de instellingen nog te kopiëren! Succes!
Hier ook geprutst met onze misboekjes deze week.En het is zoals Silke zegt: veel eenvoudiger dan je zou denken!De opmaak laat je gewoon in A4 staan en bij printerinstellingen kies je voor 'folder' en 'dubbelzijdig'. Normaal komt alles er dan goed uit. Eén A4-pagina wordt dan 'verschaald' naar één A5-pagina, dus wel zien dat je een veelvoud van 4 als aantal bladzijden hebt, en best de lettergrootte ook iets aanpassen.Succes ermee!
Ik heb het op nog een andere manier gedaan.Alles uitgetypt op a4.Dan naar print gaan.Daar kan je zoom vinden, aanduiden 2 per pagina.Dan properties. Duplex. Dubbelzijdig afprinten. Langs korte zijde spiegelen.Op ok drukken. Bij page range, pages aanduiden met volgende combinatie: 13,2,3,12,11,4,5,10,9,6,7,8.Je moet zelf zien hoeveel pagina's je hebt en aanpassen. Dit is enkel onze inhoud. Ons voorblad hebben wij laten afdrukken in ander papier.Succes!
silke: wil je het mijn bezorgen aub, ik ben de gefoefel meer dan beu!Dikke merci!grts Hannehanne.dedrie@telenet.be
silke: wil je het mijn bezorgen aub, ik ben de gefoefel meer dan beu!
Dikke merci!
grts Hanne
hanne.dedrie@telenet.be
@silke bedankt voor het aanbod maar het mijne is klaar!
Instellingen mag je sturen naar keke_joje@outlook.comWant ik begrijp er niets van.Heb nu alles gewoon staan maar als ik dat plooi dan staat pg. 1 en 2 links en rechts en dat klopt niet... Als je weet wat ik bedoel.Pffe...
Ik ben nog steeds aan het klungelen...Ik heb alles al eens afgedrukt maar mijn marges zijn totaal niet mooi...Hier word ik echt wild van.
Sorry voor het lange wachten, maar mijn mail is om de 1 of andere reden gercrashed, en ik had mijn misboekje enkel digitaal in mijn mail staan. Ik kan het jammer genoeg dan ook niet meer doorsturen, ik heb enkel nog een papieren versie. Maar als je de instructies van Sofie volgt, kom je er wel. Zo heb ik het inderdaad ook gedaan!