Nu Online
Momenteel zijn er 216 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

En toen ... ging alle aandacht waarschijnlijk naar zus

27-4-2014 21:18:53
47 dagen voor de trouw en mijn zus blijkt 7 weken zwanger.

Eerst en vooral ... Ik vind het geweldig dat mijn ouders voor het eerst oma en opa worden!
Ik vind het geweldig dat ik een neefje of nichtje krijg en suikertante word! Vooral omdat wij zelf hoogstwaarschijnlijk geen kinderen krijgen en dit dus echt wel fantastisch is.

Maar ... tegen onze trouw is zuslief 14 weken zwanger en wil / mag / kan ze het de wereld inschreeuwen. Op dit moment heeft ze 't enkel nog maar tegen mijn en zijn ouders vertelt en de zussen en met de rest in te lichten wil ze dus echt nog effe wachten tot de kritieke weken voorbij zijn. En op onze trouw is gelijk heel de (immens grote) familie ...

Hoe in 's hemelsnaam hou ik dus die dag de aandacht voor een stuk bij ons in plaats van alleen maar bij haar fantastisch nieuws?

Ze mag best een deel van de aandacht krijgen, maar hé, ik als egoïstische oudere trouwende zus wil ook wel mijn portie aandacht! Ik trouw ten slotte maar 1 keer normaal gezien.

(Dat mijn zus na een boel medische problemen toch zwanger kan raken is sowieso fantastisch en iedereen gaat dus echt wel dolblij zijn.)

Wel fijn overigens dat we later aan neefje / nichtje kunnen zeggen dat hij / zij er die dag ook bij was ;).

Kiekske
14-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1039

Femke
27-6-2014
 Meld misbruik27-4-2014 22:27:15

Het is jullie trouwdag. De aandacht gaat sowieso naar jullie hoor :). Dat je zus ook nog goed nieuws heeft, zal het feestgevoel alleen maar vergroten. Volgens mij dan toch :).

Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik27-4-2014 22:33:43

Heel wat mensen zullen idd zeggen dat jij de ster van de dag blijft, maar dan kennen ze de zussen niet van sommige bruidjes. Ik ben heeeeeeeeel blij dat mn zus nu toch niet zwanger zal zijn op onze speciale dag. Anders ging zij echt wel de aandacht eisen. Sommige zussen zijn gwn zo, hoe egoistisch dit ook is! Ik begrijp je bezorgdheid Kiekske, maar vrees dat maar weinig dat doen....

Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik28-4-2014 7:27:08

Hey Kiekske,
kan je niet eens praten met je zus over je gevoelens? Ik denk dat ze het wel zal begrijpen. En misschien moet je haar vragen om de familie in te lichten een weekje voor jullie trouw. Je zal er niet rond kunnen dat ze ook haar zullen feliciteren en dit lijk je ook echt wel te willen maar ik versta ook heel goed dat het JOUW dag is.
Wat je ook kan doen is een klein cadeautje voorzien op jullie huwelijk voor het baby'tje. Zo negeer je de zwangerschap niet en zal iedereen het geweldig vinden hoe je ermee om gaat ... en wees gerust dit zullen ze zich lang herinneren :-)
Grtjs
en succes!

Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik28-4-2014 11:08:44

dat is natuurlijk een gevoelige kwestie. De aandacht zal grotendeels wel naar jou gaan hoor. Met je zus praten over je gevoelens zou ik niet meteen doen. Zwangere trouwen en hun emoties en hormonen kunnen nogal raar uit de hoek komen.
Ik zou er mij niet te druk om maken, misschien wat je wel kan doen is bespreken met je zus of jij tijdens de speech mag aankondigen dat ze zwanger is.

Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik28-4-2014 14:07:27

Ik zou me er niet te druk in maken hoor.. Uiteindelijk gaat de aandacht wel naar jullie voor het grootste deel!!

Ik zou zoals Evelyn voorstelt aan je zus vragen of je tijdens je speech niet mag aankondigen dat je tante wordt en je een fantastisch applaus voor je zus wil vragen want dat ze het na al die tijd dubbel en dik verdiend heeft!
Mooi moment voor je zus dat ze even in de kijker wordt gezet en een mooi gebaar naar je zus toe vind ik zelf!
Indien de familie het al wat vroeger weet zullen ze haar sowieso ook feliciteren op jullie dag want veel familieleden zullen haar daar misschien voor het eerst zien..
Maar dan nog.. Ik denk niet dat je daar veel van gaat merken hoor! Je hebt het zelf zo druk om gasten te ontvangen, een praatje te slaan en die zaken dat het je nauwelijks zal opvallen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...