Terug naar overzicht
Het doel van een speech is bedoeld als verwelkoming en bedanking van uw gasten, het mooiste is als je die persoonlijk zelf in elkaar plant, Op vele huwelijken wordt dit gedaan juist na het binnenkomen in de zaal of tijdens de wijn inschenking. Zowel de bruid als de bruidegom kan dit doen, hou het vooral kort, 1 à 2 min is ruim voldoende, in die tijd kan je het hoogst nodige mededelen.Als iedereen zijn glaasje wijn heeft hef je het glas, dat vindt iedereen leuk voor de start van een mooi diner. Maar zoals ik eerder aanhaalde probeer die zelf samen te stellen, desnoods met hulp van google en maak die zo persoonlijk mogelijk, dat is boeiend om naar te luisteren. Ik heb al veel speeches gehoord en er zitten soms ontroerende en heel leuke pareltjes in, dat maakt het allemaal wat losser aan de tafels.Er komen nog wel wat tips van bruidjes denk ik, veel succes.
volledig eens met patrick. Ik weet van mezelf dat ik goed ben in publiek aan te spreken , en nog best zonder iets vooraf te plannen. Dus ik schrijf niks op maar weet bijv wel dat ik onze ouders, en onze zussen extra wil bedanken, iedereen die met ons deze dag wou delen. En vooral aan mijn ventje dat ik blij ben dat we al zo ver staan. En onze dochter, want zonder haar was er bijv nooit sprake geweest van "ons". En gelijk iedereen sluit ik altijd af met een plezante noot, in de trend van: profiteer er allemaal van en geniet, want we doen dit maar 1 keer hè ;)