Nu Online
Momenteel zijn er 665 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tijdschema

3-5-2014 10:35:26
Heej mede bruidjes,

Zijn hier mensen die een tijdschema/planning voor hun grote dag hebben en die hier zouden willen delen? Voor de wet zijn we al getrouwd. Onze misviering begint om 13u30 en de receptie in de feestzaal begint om 18 met dan aansluitend diner en dansfeest. Ik kan niet inschatten hoeveel tijd ik voor alles moet voorzien (schmink, inkleden kerk, verplaatsing,...) voorbeelden zijn dus welkom :)

cecile
16-8-2014
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 968

Kim
19-7-2014
 Meld misbruik3-5-2014 10:43:18

Schmink + haar hangt af van uw kapsel. Die van mij zal 2 uur rekenen.
Verplaatsing kan je best ruim nemen, zodat je niet hoeft te stressen. Bijvoorbeeld: voor een verplaatsing die 7 min duurt met de auto rekenen wij 15 min. Tegen dat je in de auto zit met heel de suite is er weer wat tijd voorbij. De rit van de kerk naar de feestzaal duurt bij ons normaal gezien 25 min. We zouden daar normaal 40 min voor rekenen, maar omdat er werken komen onderweg zullen we langer moeten rekenen.

Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik3-5-2014 12:16:30

Ik zie meer en meer dat mensen vroeg trouwen in de kerk. Wij zijn ook al voor de wet getrouwd, maar dachten de kerk om 14u30 of 15 uur te zetten. Mensen moeten dan wel wachten, maar niet superlang. Tussen de kerk en de receptie zouden er nog foto's getrokken worden.
Komt er geen reactie van de genodigden dat ze nog eens langer moeten wachten tegen dat de receptie begint? Anders: zoveel te beter :-))

debora
18-7-2014
 Meld misbruik3-5-2014 12:42:23

hey,
onze indeling zal er ongeveer zo uitzien:

rond 8u opstaan
tot 11u gerekend voor ontbijt, kapper, schmink en aankleden
11u00 komt de suite aan
12u45 komt de bus aan en stappen we gelijk in (dit is ongeveer 15min rijden, maar ceremoniemeester heeft tijd nodig om iedereen al op volgorde in de bus te zetten)
13u30 gemeente + drankje aangeboden door gemeente
14u10 vertrek naar kerk (is ongeveer 5min rijden, maar ook weer tijd genoeg voorzien)
14u30 misviering (deze duurt een uur ongeveer)
16u15 de bus zet ons terug af
17u00 gaan eten met de suite
20u00 dansfeest begint!!

Wij doen geen fotoshoot hier, omdat we ook symbolisch gaan trouwen op het strand in Rimini en doen daar onze fotoshoot dan! Dus moeten we hier geen tijd voor voorzien, waardoor we met de suite veel tijd hebben om rustig te ontspannen :-)

cecile
16-8-2014
 Meld misbruik3-5-2014 15:34:48

@jolien: Ik kon het uur voor onze misviering niet vrij kiezen. Ze houden voormiddagen vrij voor begrafenissen en voor huwelijken werken ze met vaste uren. Het was 13u30 ofwel 15u30 en dat vond ik dan weer redelijk laat. Wij hebben na onze misviering nog een kleine receptie bij mijn papa thuis (is op 10min van de kerk). Enerzijds doen we dat om de tijd tot het avondfeest te overbruggen en anderzijds omdat mijn vader een hele hoop van zijn eigen tantes en nonkel wil uitnodigen op het familiedomein. Die mensen zijn ook allemaal ouder dus komen sowieso niet naar het avondfeest. Tijdens die receptie zouden we dan ook ineens onze foto's nemen.

cecile
16-8-2014
 Meld misbruik3-5-2014 15:36:48

@debora wanneer gaan jullie dan de kerk versieren? Ik heb bij ons a l horen zeggen dat het de avond ervoor kan op voorwaarde dat er geen begrafenis is de volgende dag. Anders kan het pas na de begrafenissen. Of laten jullie dat door andere mensen doen? Pff naarmate het dichterbij komt, komen er ook ineens een hele hoop praktische vragen :)

Lies

Meld misbruik3-5-2014 19:27:18

Hier begint de dag vrij vroeg. Waarschijnlijk tussen 7u en 9u kapper en make-up.

Ik vermoed dat mijn familie er tegen 9u ook gaat zijn, net zoals onze fotograaf. Dus dan iedereen aankleden. En tegen 9u30 de rest van de familie en getuigen bij ons thuis.

10u 30 trouwen we op het stadhuis, das is max 5 min rijden, maar het is wel markt op zaterdag, dus ik voorzie een kwartiertje.

Na het stadhuis gaan we met de suite lunchen, dit is het enige stuk van de dag dat we nog concreet moeten uitwerken. Vermoedelijk van 11u30 tot 13u30 ongeveer.

Dan gaan wij foto's maken samen met onze jongens. Onze fotograaf heeft gevraagd hier toch zeker 2u voor uit te trekken.

Ten laatste tegen 17u willen we op onze feestlocatie zijn, waar ook onze ceremonie doorgaat. Zo kunnen we alles nog eens even doorlopen (traiteur gaat er dan ook zijn, de mensen die de bar verzorgen tijdens het dansfeest, de dames van de ceremonie,...)

18u start ceremonie van ongeveer 45min. Aansluiten receptie met avondfeest.

Ten laatste 22u start dansfeest, omdat we onze jongens ook nog even op het echte feestje willen hebben.

Niki
7-6-2014
 Meld misbruik4-5-2014 12:16:02

Onze dag ziet er als volgt uit:

8u opstaan & ontbijten, mijn vriend vertrekt dan ook naar zijn ouderlijk huis om zich daar om te kleden, mijn getuige is bij mij al, zij blijft slapen
9u-9.30u komt de kapster en shminkster

12u komen mijn ouders en zussen en zijn ouders en broer en zijn getuige, de fotograaf (die ondertusse wel al met mijn vriend mn bruidsboeket is gaan hale) komt met onze auto en mijn vriend mij halen.

12.30u gemeente

13u-14u lunch bij ons thuis met de ouders en zussen/broer en getuigen

14u-15.30u fotoshoot

16u Kerk

18u receptie in de feestzaal

19.30u avondfeest

ik heb wel een beetje een probleem met wat mijn ouders en zijn ouders enz gaan doen tijdens onze fotoshoot... Iemand suggesties?

De kerk wordt door onze bloemist de dag ervoren versierd. Normaal gezien is er geen begrafenis meer. Wel moeten onze ouders de versiering opruimen na de misviering.

debora
18-7-2014
 Meld misbruik4-5-2014 14:45:33

Mijn verloofde zijn nicht is bloemiste!

En zij gaat in de voormiddag of vroege namiddag de kerk voor ons versieren.

Nadien gaat een andere nicht van ons alle bloemstukken verzamelen en bij de mama van de bloemiste afgeven en dan gaat de bloemiste tegen de avond de zaal versieren met dezelfde bloemstukken!

Daar hebben we geluk mee he ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...