Terug naar overzicht
Oh en schrijf je dan de namen van het bruidspaar achteraan de enveloppe of niet?
Hey! Bij mijn ongetrouwde vrienden doe ik telkens Voornaam Achternaam & Voornaam Achternaam. Als het te lang is (wij hebben vierkante enveloppes) dan doe ik V. Achternaam & V. Achternaam. Voor getrouwde mensen doe ik: Dhr. en Mevr. V. Achternaam. Bij de uitnodigingen aan mijn vrienden heb ik ons adres op de achterkant geschreven, maar bij die voor de familie en vrienden van mijn ouders vond mijn moeder dat niet nodig.. :-)
En die V bij de getrouwde mensen is het initiaal van de voornaam van de man!
Ik heb ze gewoon geschreven hoe ik gewone kaartjes verstuur, niks etiquette ;-)De meeste enveloppen heb ik ook gewoon afgegeven, dan stonden enkel de voornamen er op.
Voor een getrouwd koppel schrijf je Dhr & Mevr Voornaam Achternaam - Achternaam Voornaam (bv Willy De Smet-Timmermans Marie)Wanneer je volledig het gezin vraagt schrijf je Fam. TimmermansEen ongetrouwd koppel schrijf je Dhr Voornaam Achternaam en Mevr Voornmaam Achternaam (bv Dhr Willy De Smet en Mevr Marie Timmermans)groetjes
Voor een getrouwd koppel schrijf je Dhr & Mevr Voornaam Achternaam - Achternaam Voornaam (bv Willy De Smet-Timmermans Marie)
Wanneer je volledig het gezin vraagt schrijf je Fam. Timmermans
Een ongetrouwd koppel schrijf je Dhr Voornaam Achternaam en Mevr Voornmaam Achternaam (bv Dhr Willy De Smet en Mevr Marie Timmermans)
groetjes
Wij hebben ook geen etiquette gevolgd hoor!Gewoon de voornamen erop gezet en zelf gaan afgeven. Als ze niet thuis waren, in de brievenbus gestoken...
Wij hebben ook geen etiquette gevolgd hoor!
Gewoon de voornamen erop gezet en zelf gaan afgeven. Als ze niet thuis waren, in de brievenbus gestoken...
Ik vond dit wel duidelijk: www.misboekjemaken.be/p-137779/persoonlijke-huwelijksuitnodigingenVoorts hangt het er volgens mij wat van af hoe 'formeel' je genodigden zelf zijn ;-)
Ik vond dit wel duidelijk: www.misboekjemaken.be/p-137779/persoonlijke-huwelijksuitnodigingen
Voorts hangt het er volgens mij wat van af hoe 'formeel' je genodigden zelf zijn ;-)
Volledig tegen de etiquette-regels in hebben wij als volgt gedaan: bij de generatie van onze ouders: De Heer & Mevrouw familienaam - familienaamBij vrienden, zowel getrouwd als niet getrouwd: voornaam & voornaam familienaam-familienaamOnze niet-getrouwde vrienden zijn namelijk even "stabiel" samen als de wel getrouwde en hebben al samen een huis gekocht of een kindje, dus vonden wij het niet nodig daar een onderscheid in te maken.Onze eigen namen en thuisadres hebben we geschreven op alle enveloppen die we gepost hebben, niet op de enveloppen die we zelf in de bus gaan steken zijn. Moest er een adres fout zijn, dan stuurt de post die envelop hopelijk naar ons terug...
als ik enveloppen op de post doe schrijf ik altijd ons adres op de achterkant. Zo heb ik onlangs nog 2 geboortekaartjes van mijn dochter terug gekregen omdat er iets niet juist was met het adres. Had ik dat niet gedaan, had ik ook nooit geweten dat ze niet waren aangekomen dus ik zou dat zeker doen tenzij je ze persoonlijk gaat afgeven
Ik dacht dat het volgens de etiquette het voor ongetrouwde koppels als volgt was:De Heer J. JanssensMejufrouw A. EngelsEn voor getrouwde koppels:De Heer en Mevrouw J. Janssens Dus enkel de naam van de man...Dit is 'officieel', maar wordt volgens mij nog maar zelfden gedaan...