Nu Online
Momenteel zijn er 452 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe namen schrijven op enveloppe?

3-5-2014 17:49:49
Hoi allen,

ik heb wat raad nodig. Hoe schrijf je de namen op een enveloppe volgens de etiquette?
Is dat 'Dhr & Mevr 'achternaam man' - 'achternaam vrouw' of moeten de voornamen er ook nog ergens op?

Alvast bedankt voor de tip?

Groetjes

Severien
18-7-2014
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 2073

Severien
18-7-2014
 Meld misbruik3-5-2014 17:57:06

Oh en schrijf je dan de namen van het bruidspaar achteraan de enveloppe of niet?

Kim
19-7-2014
 Meld misbruik3-5-2014 18:02:49

Hey! Bij mijn ongetrouwde vrienden doe ik telkens Voornaam Achternaam & Voornaam Achternaam. Als het te lang is (wij hebben vierkante enveloppes) dan doe ik V. Achternaam & V. Achternaam. Voor getrouwde mensen doe ik: Dhr. en Mevr. V. Achternaam. Bij de uitnodigingen aan mijn vrienden heb ik ons adres op de achterkant geschreven, maar bij die voor de familie en vrienden van mijn ouders vond mijn moeder dat niet nodig.. :-)

Kim
19-7-2014
 Meld misbruik3-5-2014 18:03:28

En die V bij de getrouwde mensen is het initiaal van de voornaam van de man!

Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik3-5-2014 21:51:56

Ik heb ze gewoon geschreven hoe ik gewone kaartjes verstuur, niks etiquette ;-)
De meeste enveloppen heb ik ook gewoon afgegeven, dan stonden enkel de voornamen er op.

Evy
6-9-2014
 Meld misbruik4-5-2014 10:09:20

Voor een getrouwd koppel schrijf je Dhr & Mevr Voornaam Achternaam - Achternaam Voornaam (bv Willy De Smet-Timmermans Marie)

Wanneer je volledig het gezin vraagt schrijf je Fam. Timmermans

Een ongetrouwd koppel schrijf je Dhr Voornaam Achternaam en Mevr Voornmaam Achternaam (bv Dhr Willy De Smet en Mevr Marie Timmermans)

groetjes

debora
18-7-2014
 Meld misbruik4-5-2014 14:48:55

Wij hebben ook geen etiquette gevolgd hoor!

Gewoon de voornamen erop gezet en zelf gaan afgeven. Als ze niet thuis waren, in de brievenbus gestoken...

Marieke
18-4-2015
 Meld misbruik5-5-2014 21:48:45

Ik vond dit wel duidelijk: www.misboekjemaken.be/p-137779/persoonlijke-huwelijksuitnodigingen

Voorts hangt het er volgens mij wat van af hoe 'formeel' je genodigden zelf zijn ;-)

Helena
5-7-2014
 Meld misbruik6-5-2014 8:25:10

Volledig tegen de etiquette-regels in hebben wij als volgt gedaan: bij de generatie van onze ouders: De Heer & Mevrouw familienaam - familienaam
Bij vrienden, zowel getrouwd als niet getrouwd: voornaam & voornaam familienaam-familienaam
Onze niet-getrouwde vrienden zijn namelijk even "stabiel" samen als de wel getrouwde en hebben al samen een huis gekocht of een kindje, dus vonden wij het niet nodig daar een onderscheid in te maken.
Onze eigen namen en thuisadres hebben we geschreven op alle enveloppen die we gepost hebben, niet op de enveloppen die we zelf in de bus gaan steken zijn. Moest er een adres fout zijn, dan stuurt de post die envelop hopelijk naar ons terug...

cecile
16-8-2014
 Meld misbruik6-5-2014 21:10:35

als ik enveloppen op de post doe schrijf ik altijd ons adres op de achterkant. Zo heb ik onlangs nog 2 geboortekaartjes van mijn dochter terug gekregen omdat er iets niet juist was met het adres. Had ik dat niet gedaan, had ik ook nooit geweten dat ze niet waren aangekomen dus ik zou dat zeker doen tenzij je ze persoonlijk gaat afgeven

Ann
23-8-2014
 Meld misbruik8-5-2014 14:27:02

Ik dacht dat het volgens de etiquette het voor ongetrouwde koppels als volgt was:
De Heer J. Janssens
Mejufrouw A. Engels

En voor getrouwde koppels:
De Heer en Mevrouw J. Janssens
Dus enkel de naam van de man...

Dit is 'officieel', maar wordt volgens mij nog maar zelfden gedaan...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info