Terug naar overzicht
Voor de kerk heb ik eigenlijk geen versiering voorzien. De pastoor legt de rode loper binnen en buiten en dat is het dan.
Maar hier en daar zou ik toch iets willen. Vooraan om de twee rijen aan de binnenkant van de gang of zo een tulen strik met een enkele bloem in een heel klein pipetje of zo. Dan vraag ik me af wanneer dit kan versierd worden (misschien de avond ervoor? De pastoor had me gezegd dat hij die dag toch geen begrafenissen aanneemt). Als je bloemen kiest, komt de bloemist dit dan bevestigen aan de stoelen?
Een altaarstuk heb ik niet echt overwogen, want het kost allemaal zoveel.
Wat doen jullie?
Wie doet dan dan?
Wanneer en hoe?
Ik ben nieuwsgierig.
Wij nemen een altaarstuk dat later meegaat naar de feestzaal en op de eretafel komt.Buiten aan de kerk komen twee boompjes (hiervoor zorgt mijn nonkel).In de kerk zetten we trosjes ballonnen (vooraan gangpad, midden en achteraan, zowel links als rechts).Het altaarstuk zet de bloemist; en dan levert hij ook de bloemen voor de ouders.De boompjes zet mijn nonkel een half uurtje voor de mis begint.De ballonnen zetten we ofwel de vrijdagavond, als er geen begrafenis is, of worden zaterdag na de begrafenis gezet door een tante van mij.Ik wilde ook eerst bloemetjes aan de stoel maar zag dit praktisch niet goed zitten in geval het begrafenis zou zijn. Anders zou ik mijn tante gevraagd hebben om dat kort voor de misviering aan de stoel te bevestigen (en misschien als je water in de pipetje doet dat je dit de avond tevoren al kan hangen? Check anders bij de bloemist?)Groetjes en succes nog!
Ik dacht dat een altaarstuk niet meegenomen mocht worden. Dat is een schenking aan de kerk... Wij laten alles doen door de werkgroep bloemschikken van de kerk. Die doen dan alles voor een prijs naar keuze. Zo heb ik er geen last meer van en hoef ik niemand te mobiliseren :-)
Hoi Kim, bij ons mag het altaarstuk wel meegenomen worden... Misschien afhankelijk van parochie tot parochie?Wel handig als er zo'n werkgroep is en je je hier niets van moet aantrekken.
Ik heb de bloemist alles laten doen.. De ene rij wel een bloemetje aan de stoel, de volgende niet, dan weer wel, dan weer niet,..Dan nog een altaarstuk, mijn bruidsboeket en 4 van die bloemetjes voor op een kostuum te spelden bij de mannen (ken de naam niet meer)Alles samen was dat 250 euro wat ik nog vond meevallen!De bloemist sprak met de diaken af of er een begrafenis was of niet en is alles komen omhoog hangen de dag voordien!Het altaarstuk moest ook in de kerk blijven..
hebben ze in iedere parochie zo'n werkgroep? Moet ik misschien ook eens naar informeren. Ik weet alleen nog niet of ik iets met bloemen wil doen. Ik ben eigenlijk meer aan het denken in de richting van lantaarntjes met kaarsjes en bloemblaadjes of fotokaders ( http://www.pinterest.com/cillebol/pimping-the-church/ ) Wat betalen jullie eigenlijk aan de bloemist? Ik moet daar nog naar beginnen zoeken
Vaak komen bloemisten dit zelf hangen... Alleen is het moeilijk om zulke bloemisten te vinden... Ik heb twee creatieve collega's en ik ga hen vragen om deze taak op 'hun' te nemen. Ik geef ze een budget en carte blanche... Een kleine verrassing dus... :-) Heb je geen creatieve nicht?Toffe buurvrouw? En anders... een bloemiste, maar daar betaal je voor vrees ik!
Mijn buurvrouw heeft indertijd de bloemstukken gemaakt - de dag voordien mochten we binnen van de pastoraal medewerker om de kerk te versieren - er hingen ballonnen aan de stoelen, vooraan bloemstukjes verspreid over het altaar en de plek van de lezing.'s Avonds laat zijn we buiten nog ballonnen gaan hangen in de hoop dat ze de volgende morgen nog niet kapot waren gesprongen, maar alles was perfect in orde.
mijn getuige wil de kerk gaan versieren maar zoals ik al zei weet ik nog niet of ik met bloemen wil werken