Terug naar overzicht
Een flashmob?
Daar had ik zelf ook al aan gedacht maar het lijkt me moeilijk om alle gasten op één lijn te krijgen zonder medeweten van het koppeltje. Heb je een concreet liedje met bijhorend dansje voor ogen?
Zij zijn beiden heel erge Afrika-fans en hun huwelijksreis gaat ook naar daar. Een onderdeel van hun huwelijksreis is een gorilla-tracking in Oeganda.Ik zou eventueel 2 gorillapakken willen huren en deze 2 verklede gorilla's in de loop van de avond op het liedje van Shakira "Waka Waka" een dansje laten doen. Eén van de gorilla's heeft een oude valies bij waarin een aantal opdrachten zitten die het koppeltje moeten uitvoeren. Maar dan laat mijn fantasie me wat in de steek. Denken jullie eens mee over leuke opdrachtjes, eventueel met een Afrikaanse knipoog?
Zij zijn beiden heel erge Afrika-fans en hun huwelijksreis gaat ook naar daar. Een onderdeel van hun huwelijksreis is een gorilla-tracking in Oeganda.
Ik zou eventueel 2 gorillapakken willen huren en deze 2 verklede gorilla's in de loop van de avond op het liedje van Shakira "Waka Waka" een dansje laten doen. Eén van de gorilla's heeft een oude valies bij waarin een aantal opdrachten zitten die het koppeltje moeten uitvoeren. Maar dan laat mijn fantasie me wat in de steek. Denken jullie eens mee over leuke opdrachtjes, eventueel met een Afrikaanse knipoog?
Dansje is misschien nog leuk, maar ik zou hen niet te veel opdrachten geven op het trouwfeest. Laat hen op hun gemak met alle gasten praten, dansen, eten... dan is de avond al genoeg gevuld! Ik ben zelf niet zo'n grote fan van 'opdrachten' en powerpointpresenaties met oude foto's op trouwfeesten. Die duren vaak te lang en halen de 'schwung' uit het feest.
Beste Gerda, als professioneel ook één advies. Hou het kort!Hou er rekening mee dat wat voor jullie en enkele vrienden leuk lijkt, niet iedereen van de genodigden zal (blijven) boeien. Eén van de belangrijkste zaken op een trouwfeest is: timing. Op tijd de maaltijd geserveerd, op tijd de dans ingezet. Ik heb al vaak opgewonden zaaluitbaters gezien met een pronkstuk dat ergens klaar staat (te smelten) terwijl de dansvloer vol staat met een scherm, met verpakking van een speciaal cadeau, met de vrienden en het koppel die maar niet weg geraken. Denk aan de organisatie. De meeste uitvoerders van een "act" zijn ongelofelijk traag in het zich verkleden, in schermen opstellen en de computer en beamer juist krijgen, en vooral opruimen en plaats maken. Hou rekening dat elke 5 minuten telt, in het belang van het totale welslagen van het feest.