Nu Online
Momenteel zijn er 647 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

'Litlle Ladies' let me be impressed ... !!! :)

13-5-2014 12:30:30
hier ben ik weer ...
en deze keer met een oproep aan de 'kleine' brides-to-be of aan de getrouwde ladies onder ons :)

1m53,5 meet ik en overal ben ik de kleinste en dit heeft wel soms zijn charmes, maar niet als ik denk aan trouwkleedjes passen....
met nog 457 dagen op mijn teller begin ik te beseffen dat de start van mijn zoektocht altijd dichter bij komt !
Mijn lengte maakt me erg onzeker en ik besef heel goed dat mijn lengte parten zal spelen bij het passen van trouwkleedjes
Ik weet wel dat hakken de perfecte oplossing zijn maar ik ben nu ook niet echt een high heels talent dus hakken van 12cm ofzo is echt niets voor mij ..

tleek me leuk om even te vragen aan de kleinere dames welk model van kleedje jullie gekozen hebben en welke tips jullie kregen en wie weet kunnen jullie ook een foto'tje plaatsen ?
gewoon om mezelf en alle toekomstige little brides to be wat HOOP te geven dat ook kleine ladies een prachtige bruid kunnen zijn ...

ben zoooooo benieuwd naar jullie reacties !

lieve grtjs van mij

stephanie
14-8-2015
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 2064

Marthe
20-9-2014
 Meld misbruik13-5-2014 12:57:57

Klein zijn is echt geen probleem hoor. Tijdens het passen sta je op een trapje en dan lijk je groter :)
Ik heb een lang kleed en met een hakje er onder zie je er al iets groter uit. Maar zo een lang kleed verlengt ook echt. Als het in één kleur is toch. Je zal wel zien eens je gaat passen, het komt wel goed!

Britt

Meld misbruik13-5-2014 13:06:12

Persoonlijk denk ik dat volgende tips zeker kunnen helpen:

- als je een lange jurk zou kiezen, zou ik er één kiezen met eventuele lengtenaden (alle details in de lengte verlengen, details in de breedte verkorten), dus voor jou zou ik voorstellen om voor lengtedetails te gaan, zonder in de breedte te gaan werken)

- wat ook helpt is om iets te kiezen wat hogeraan sluit, dit verlengt je namelijk (moest je dit mooi vinden hè, het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk)

- als je geen hoge hakken gewoon bent, zou ik ze zeker ook niet dragen, al denk ik dat een bescheiden hak (max 7 cm) wel leuk zou zijn voor jou

- ik zou ook niet kiezen voor een hoepelrok (volgens mij verkleint dit ook, omdat je weer in de breedte werkt); een licht uitgaand model bijvoorbeeld of A-lijn kan zeker wel

- ik weet niet of je een opgestoken kapsel wilt of niet, maar ik heb de indruk dat een opgestoken kapsel je visueel kan langer maken

Er is echt heel veel mogelijk. Ik ben benieuwd wat je zal kiezen en wens je alvast veel succes met de zoektocht.

Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik13-5-2014 13:32:43

Ik ben 1m58 :-) en heb 2maanden terug mijn jurk gekocht!
Je moet vooral heeeel veel passen en kijken wat je leuk vindt!
Ik heb bijna alle modellen aan gehad die er bestaan, dus de echte prinsessenjurk, nauwaansluitend,zeemeerminmodel, a lijn... En ga zo maar door! Ik had dezelfde angsten als jou!
Nou wat ik merkten dat sommige jurken idd verkleinen bv het zeemeermin model werkte echt niet bij mij... Omdat de naad zo net onder mijn heupen zat verkleinde dit echt en verzoop ik letterlijk in de jurk.
De nauwaansluitende modellen zaten mij als gegoten omdat ze inderdaad verlengde en mijn model heeeel erg goed deden uitkomen! Ditzelfde was bij de prinsessenjurken waar eigenlijk geen naden inwaren ,of waar er naden in de lengte waren dT werkte weer in mijn voordeel!

Uiteindelijk heb ik een echte prinsessenjurk gekocht! En ben nog steeds enorm verliefd op mijn kleed!!!!
Passen is echt wel de boodschap!!! Geniet ervan je zult zien dat het goed komt!!!!!

caroline
14-6-2014
 Meld misbruik13-5-2014 13:47:29

ik ben ook maar 1m 53 en heb gekozen voor een zeemeerminjurk , hakjes van 8 com

stephanie
14-8-2015
 Meld misbruik13-5-2014 16:25:08

aamaai ik ben nu al onder de indruk van de dingen die ik hier lees en mijn hartje wordt er alleen maar warm van !!
toen ik op een trouwbeurs te horen kreeg dat ik met mijn 'lengte en postuur' weinig kan aandoen zakte de moed me in de schoenen ! en zeker ook omdat ik erg vaak naar foto's kijk en vele bruiden zijn groter dan mij....

super bedankt voor de tips dames ! ben benieuwd welke reacties nog zullen volgen,
en dames die het zien zitten mogen altijd een foto'tje mailen
dit is mijn email : stephanie.deboysere@telenet.be

Stephanie
26-9-2014
 Meld misbruik13-5-2014 16:51:13

Hello,

Ik ben 1m60, had het ook wat moeilijk met een kleed te kiezen,

zo wou de verkoopster in de winkel mij een 'zeemeermin' kleed aanpassen...
Alleen ging het kleed pas open aan mijn voeten ;) Niet de bedoeling natuurlijk!
Ik leek wel een pinguin...

Wel het kleed van mijn dromen gekozen ondertussen,
inderdaad ook geen A-lijn (daar leek ik kleiner mee) maar een recht model.
Ik vind het ook mooier bij mezelf dan in het boekje...

Ik denk dat je veel moet passen en je zou verschieten hoe anders kleden er
kunnen uitzien als je ze zelf aanpast. Sommige kleden vond ik echt prachtig op foto,
maar waren echt niet mooi als ik ze aanpaste en omgekeerd...

Succes! Het lukt je wel...

PS: dit is het mijne, een link met het 'vestje' en één zonder, voor 's avonds... En het is écht mooier bij kleine vrouwen ;)

https://www.google.be/url?sa=i&rct=j&q=&esr...

http://images.pronovias.com/img/35998/LAMBINA_B.jpg

Stephanie
26-9-2014
 Meld misbruik13-5-2014 16:53:01

*Eerste link werkt niet.. :)

http://dandelion-events.com/wp-content/uploads/2013/04/...

Britt

Meld misbruik13-5-2014 17:22:45

Gewoonweg PRACHTIG, Stephanie! Volledig mijn smaak!

caroline
14-6-2014
 Meld misbruik13-5-2014 17:51:21

inderdaad mooi stephanie ; bij mij is het aansluitend van borst tot op de buik en daarna loopt het een klein beetje uit
http://www.craibox.be/korset-zeemeermin-stijl-strapless-sweetheart-applique-kant-bruidsjurken-belgi%C3%AB-p-1203.html
lijkt op deze maar ik vind geen terug die dezelfde is of mij

Katrien
10-10-2015
 Meld misbruik13-5-2014 18:35:23

Ik ben 1m54 en had een kleedje die tamelijk geceintreerd was en strak vanboven en wat breder naar beneden toe..
Had wel geen bustier want dat maakte me kleiner,..de mijne ging toe in de nek.
Indien je nog een hoepel zoekt ik verkoop de mijne,...
Maat 36 met 1 hoepel.
Heb hem 100€ gekocht en verkoop hem voor 50...

Groeten

Britt

Meld misbruik13-5-2014 18:58:44

Eveneens een PRACHTIGE jurk, Caroline! Zeer stijlvol.

Stephanie
26-9-2014
 Meld misbruik13-5-2014 19:11:15

Inderdaad, Caroline, heel mooi kleedje! :) En bedankt Britt!

caroline
14-6-2014
 Meld misbruik14-5-2014 9:06:53

thxs goh nog 30 dagen te gaan nu :-)

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik14-5-2014 12:01:03

https://www.facebook.com/jusa.boumat.3/media_set?set=a....

hey,hier heb je alvast een linkje naar mijn foto's.weet niet of je ze al hebt gezien maar ik ben amper 1M60 en heb mezelf ook kunnen helpen met een hakje van een cm of 5 denk ik,wat ik ook niet gewoon ben om zo te lopen,maar eens je ze aanhebt ben je het zo gewoon hoor ale ik toch.
dus ik denk wel dat je zeker geholpen kan worden met allerhande tips.
en je hoef je zeker geen zorgen te maken ivm je lnegte.kleine vrouwen zijn ook mooi ;)

Kelly
17-5-2014
 Meld misbruik14-5-2014 12:46:46

Hi Stephanie
Ik ben 1m56 dus ook echt klein. Ik wist wel dat ik een echte prinsessenjurk wou. Ik heb een bustiermodel die mooi aansluit en dan breder uitloopt. Het is een model van de Collector collectie van The Sposa group.
Ik ben wel een stiletto fan dus hoge hakken kan ik wel verdragen.
Zoals de andere bruidjes zeggen passen, passen, passen. Ik had echt geen schrik voor een jurk te vinden omdat ik zo klein ben dus dat komt echt wel 100% in orde.
Eens je in zo'n jurk zit denk je er niet meer aan dat je zo klein bent.

Veel succes bij het zoeken.

Groetjes

Jolien
23-8-2014
 Meld misbruik14-5-2014 18:41:17

Hoi, ik ben ook maar 1.60 m en goh,, ik kan alleen maar zeggen, niet stressen. Als je in een goede bruidswinkel komt helpen ze zoeken naar een goede jurk voor jouw lengte. En als er mensen zijn op een trouwbeurs die zeggen dat je qua lengte en postuur weinig kan aandoen, zijn dat ten eerste slechte verkopers en ten tweede kennen ze dan toch niet zo veel van hun stiel ;) Of je nu klein of groot ben als je JOUW trouwkleed hebt gevonden, zal je er stralend uitzien ;)

Veva
28-9-2013
 Meld misbruik17-5-2014 13:41:24

Hoi Stefanie! Ik ben 1m53 en kan je dus volledig begrijpen.
Ik heb mijn trouwfoto's nog eens openbaar gezet, dan kan je zien hoe mijn kleed eruitzag.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1015193119221...

Ik had een kleed dat zeer nauw aansluitend was tot +/- mijn poep en dan licht uitwaaide. Had ook een lang sleep. Ik leek echt niet klein en vond mezelf prachtig! Bij La Tiara in Antwerpen hebben ze me ook heel erg goed geholpen.

Mijn hakken waren +/- 7 cm maar dat ben ik gewoon om te dragen. Niet onzeker zijn! Er zijn genoeg kleedjes die je gaan passen!

stephanie
14-8-2015
 Meld misbruik17-5-2014 22:33:50

dames
ik zal zeggen zoals het is, AMAI !
ik ben wel onder de indruk, zoveel mooie foto's en ervaringen die ik hier lees.
kan jullie alleen maar bedanken voor de vele fijne reacties !
Voel mij er echt duizend keer beter door en moet eerlijk zeggen als ik zo die foto's zie voel ik nu ook zo van die kriebeltjes die me een glimlach op men gezicht toveren !

thaaannkkk youuuu ladieeessss !

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik20-5-2014 16:53:55

is graag gedaan hoor,we zijn er om elkaar te helpen,toch? xx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info