Nu Online
Momenteel zijn er 474 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rooskleurige voorbereidingen???

15-5-2014 14:42:41
Hoi getrouwden en bruiden in spé,

Ligt het aan mij of zijn de voorbereidingen niet altijd zo rooskleurig zoals voorgesteld? Ik keek zo uit naar ons huwelijk en alles wat erbij hoort maar met nog maar 29 dagen te gaan begint dit fel te verzwakken. Ik kan er niet zo van genieten zoals gehoopt want er is altijd wel iets die niet loopt zoals gewenst of iemand die roet in het eten gooit. Ervaren jullie dit ook? Ik ben gewoon van organiseren (is mijn job) en heb graag dat het in orde is maar ik ben precies de enige. Als ik mij nerveus aan het maken ben in iets krijg ik enkel te horen "je bent je eigen trouw aan het verpesten of je zal hem de dag zelf verpesten"...

Bieke
14-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1374

Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik15-5-2014 14:47:22

Mensen rondom jou horen je normaal te steunen en niet de put in te boren door zulke uitspraken te doen...

Jij bent net zoals mij perfectionistisch en dat maakt het organiseren niet gemakkelijk. Jij wil dat het allemaal in orde is, maar de rest rondom jou laten het allemaal een beetje 'hangen'.
Als het je teveel wordt, zou ik hier mensen op aanspreken.
Binnen een maand is het zover. Probeer nog te genieten van je leven als ongetrouwde vrouw en geniet binnen 29 dagen van je huwelijk! Laat aan de mensen zien dat ze ongelijk hebben!
Veel succes!!

Bieke
14-6-2014
 Meld misbruik15-5-2014 14:54:50

Hoi Jolien,

Bedankt voor je berichtje. Het heeft niet veel zin. Zaterdag is mijn vrijgezellen en ik heb
nogal een vrij duidelijk beeld hiervan. Ik ben absoluut geen voorstander van vreemde verkleedpartijen en onnozele opdrachten doen. Ik hou meer van gezelligheid en leuke dingen die in lijn liggen van mijn persoonlijkheid. Iedereen in mijn omgeving die mij een beetje kent weet dit. Nu had ik iets horen waaien over een kaasmeisjespakje en mijn mama en getuige aangesproken hierover dat ik dit absoluut niet wil en als ze mij een beetje kennen dat ze dat weten. Als ze iemand willen belachelijk maken moeten ze maar zichzelf nemen maar mogen ze mij thuis laten. Mijn mama was er niet gelukkig mee dat ik het zei maar begrijpt het volledig en heeft me gerustgesteld dat ik met niets moet inzitten maar bij mijn getuige valt het in slechte aarden. Ze negeert mijn bericht en laat zelfs niets van zich horen voor mijn verjaardag. Dusja een mens heeft al geen zin meer in zaterdag ook. Het was misschien niet lief van mij om daarover iets te zeggen want ik weet ook dat ze veel moeite doen (heb ik er ook bijgezegd) maar misschien komt dit door wat zenuwen en komt het er allemaal wat onhandig uit. Maar door al die kleine dingen, soms ligt het aan mij soms aan een ander, valt het allemaal dik tegen. Ik ben nogal iemand die inderdaad perfectionistisch is maar ook emotioneel en trek mij het allemaal nogal aan. Is het dan echt teveel gevraagd dat de laatste weken aangenaam en leuk kunnen verlopen zodat ik opnieuw wat zin krijg in mijn huwelijk waar ik al zo lang van droom?

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik15-5-2014 15:08:04

Bieke,

Dit is spijtig genoeg zo herkenbaar..........Ik zit al 14d te zeggen dat ik er minder om minder begin naar uit te kijken, begin gelijk al de rest"dat de dag maar vlug gepasseerd is" erg hé...........Heb ook al mijn conclusies getrokken en er zal na den trouw veel veranderen spijtig genoeg...Wat de vrijgezellenavond betreft; wij hebben die afgelopen zaterdag zelf georganiseerd + tezamen met familie en vrienden om al die toestanden errond te vermijden. Niet iedereen was er even gelukkig mee, maar wij hebben ons goe geamuseerd. Hebben 3 vaten gegeven, borrelhapjes en belegde sandwiches in het café van onze vrienden. En raar maar waar, geen toestanden:-)Maar ik heb hier dan ook op aangedrongen tot vervelends toe......

Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik15-5-2014 15:08:41

hoi Bieke,

je getuige is normaal iemand die heel dicht bij je staat en je heel goed moet kennen.
Voor mijn vrijgezellen heb ik ook doorgegeven dat ik geen verkleedpartijtjes wou, geen zat gedoe en geen domme opdrachten. Het is aan je getuige om daar respect voor te hebben en iets te doen wat bij je past!
Mijn bruidsmeisje heeft mijn vrijgezellen georganiseerd en ze heeft een theekransje gepland (elke vriendin bracht iets lekkers vers gebakken mee), we zijn een wandeling gaan maken met een gids en daarna nog op restaurant geweest. Helemaal niet de typische vrijgezellenavond, maar ik heb ervan genoten omdat het bij mij past.

Nu je huwelijk dichterbij komt zullen de zenuwen wellicht parten beginnen spelen (is hier ook zo hoor) en dan komen woorden er soms minder fijn uit als bedoeld. Stress kan rare dingen doen met een mens...

Je trouwt maar één keer (daar gaan we toch van uit :-)) en uiteraard wil je dat alles perfect verloopt!
Moet je nog veel zaken regelen?
Kan je hulp vragen bij familie en vrienden? Als je wat taken uit handen kan geven kan je misschien beter tot rust komen?

Hopelijk heb je een fijne vrijgezellen zaterdag en houden ze rekening met je!
Probeer nog te genieten van de laatste weken hoor, het zal snel de Grote Dag zijn!

Bieke
14-6-2014
 Meld misbruik15-5-2014 15:14:46

Dag Elke,

Ik hoop voor jou dat tegen dat het je trouwdag heb weer helemaal ziet zitten. Zo te lezen ben ik niet de enige die een bepaald idee heeft van een vrijgezellen. Leuk dat het voor jullie goed meeviel. Onze schieting is ook een beetje dat concept. Met een trouw leer je in elk geval heel wat bij over de mensen in je omgeving, helaas niet altijd in de positieve zin.

Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik15-5-2014 15:22:19

Dag Bieke

Probeer er zaterdag gewoon het beste van te maken! Het gaat sowieso wel meevallen...
Ik heb mijn beste vriendinnen ook gezegd dat ik geen verkoop-spelletjes wil doen en geen marginale verkleedpartij...
Wie weet valt het allemaal wel een beetje mee? Ik duim!

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik15-5-2014 15:22:35

Schieting, Wij waren daar ook geen voorstander van, aangegeven dat dit voor ons niet hoefde maar toch alles geregeld om schieting te laten doorgaan...Nu zaterdag was het gans de dag regenweer waardoor de schieting niet is kunnen doorgaan.....Heb je er al rekening mee gehouden dat ze op de feest zelf ook nog van alles kunnen "uitvinden"? Daar begin ik nu maar pas aan te denken dat ze 1 of andere act in elkaar gaan steken.......hout vasthouden!!!

Bieke
14-6-2014
 Meld misbruik15-5-2014 15:29:24

Dag Sofie,

Ik ben eigenlijk zo goed als rond, had alles in een mooi draaiboek gezet en een checklist gemaakt. Enkel nog een paar kleine dingen afwerken maar dit kan pas op het laatste en dan heb ik een dag of 3 verlof om dit te doen. Het organisatorische valt heel goed mee ( ben dan ook eventmanager van opleiding), soms denk ik wel dat ik iets vergeten ben maar heb ondertussen alles al een paar keer overlopen en ik denk dat ik er ben. Het is vooral het emotionele die doorweegt en alles zo moeilijk maakt.

Ik ben echt waar heel blij dat er nog zijn die mijn mening rond vrijgezellen delen. Het moet inderdaad iets zijn die in de lijn van je eigen persoon ligt. Misschien ben ik te vroeg beginnen panikeren maar als ik de reactie van mijn mama bekijk zat ik er wel deels op. Het zou een pak aangenamer zijn als ik de dingen wat beter los zou kunnen laten. Nuja, afwachten tot zaterdag en hopen dat alles opnieuw in orde komt zeker.

Een getuige is inderdaad iemand die je nauw aan het hart ligt en het kwets dan misschien nog wat meer langs beide zeiden als er iets gezegd of gedaan wordt waar de ander moeite mee heeft. Ik heb dan nog pech dat ik een koppige getuige heb die het graag laat voelen dat je iets verkeerd gedaan hebt. Ik hoop stiekem dat mijn mama haar nog even contacteert zodat het tegen zaterdag allemaal in orde is zodat ik er zonder slapeloze nachten van kan genieten.

Bedankt voor de steunende en begripvolle woorden van jullie allemaal het doet wel deugd. Je voelt je toch eens begrepen en voor één keer geen bridezilla.

Bieke
14-6-2014
 Meld misbruik15-5-2014 15:33:11

Hoi Elke,

Ik denk dat ik heb best charmant zal vinden dat ze een act voor je ons doen. Alles wat ik al gezien heb viel reuze goed mee en waren echt leuke dingen. Het is dan eerder voor de mensen in de zaal minder leuk als ze eruit gepikt worden om bijvoorbeeld je ramen eens te komen poetsen. Meestal zijn het lieve dingen op een trouwfeest. De schieting houden wij heel beperkt en is bedoeld als een samenzijn met iedereen van de suite en de dichtste vrienden. Het is de week voor ons huwelijk om gewoon nog even stoom af te blazen. Het enige waar ik een beetje bang voor ben is ons huis, wij hebben er zoveel werk in gestoken dat ze niet moeten afkomen met versieringen enz... Hopelijk was de boodschap duidelijk want ze weten dat wij dit not done vinden.

Bieke
14-6-2014
 Meld misbruik15-5-2014 15:34:34

Dag Jolien,

Heb jij al een vrijgezellen gehad? Na het gesprek met mijn mama ben ik er wel wat gerust is en ook een vriendin zei dat dat het leuk zal worden en dat mijn mama er veel moeite voor gedaan heeft. Ik zit gewoon met mijn getuige in mijn maag.

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik15-5-2014 15:35:35

Elke, een tip: spreek met de dj af dat je geen acts wil op je trouwfeest! Als er iemand zoiets wil doen, gaan ze altijd naar de dj om de micro te gebruiken of wat dan ook. Ik heb dat op mijn feest met onze dj afgesproken en dat heeft geholpen. Die heeft heel kordaat "nee" gezegd en ik heb geen last gehad van vervelende acts.

Ik heb helaas geen tip voor je vrijgezellen. Ik heb er geen gehad, heel bewust, omdat ik die typische toestanden echt vreselijk vind. Negeer de vervelende opmerkingen (jaja, ik weet het da's gemakkelijk gezegd) en concentreer je op de organisatie. Waar je goed in bent. Op die manier kan je je trouwdag stressloos aan (echt waar!) omdat je wéét dat alles perfect georganiseerd en voorbereid is (en als er een detail zou mislopen, is er niemand die dat weet of ziet). En je zal ontzettend veel complimentjes krijgen dat je 't allemaal zo mooi en goed gedaan hebt :-)

Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik15-5-2014 15:58:49

Ik trouw pas achter een jaar maar mijn getuige zijn nu al bezig met de mensen in te lichten rondom hun plannen rond de vrijgezellen.Ook hier weten ze dat ik er niet voor te vinden ben om stomme spelletjes of verkleedpartijen te doen.
Mijn interesses liggen eerder in een citytrip, sauna, je laten verwennen, gezelligheid met de meiden, lekker gaan eten... En ze waren dan ook onmiddellijk akkoord voor er gene carnaval van te maken!!

Ik moet wel zeggen ik heb 2 fantastische getuige die mij dan ook door en door kennen,dus daar maak ik mij niet te veel zorgen om.
Ik denk dat als je getuige jou kent, zij zou moeten weten hoe je je hierbij voelt en dit dus ook uit de weg zou gaan en er alles aan zou doen om je een super leuke dag te bezorgen.

Probeer toch te genieten van de laatste voorbereidingen en van zaterdag!! Voor je het weet is het zover!!!

Groetjes

Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik15-5-2014 17:04:05

bij mij niet het geval, hoe dichter het komt hoe meer ik geniet ervan. Het begint nu allemaal vorm te krijgen.

Er zijn bij ons maar 2 dingen die tegengevallen zijn en dat waren dat de auto die we hadden besproken kapot is en dat we een andere moesten zoeken en dat er problemen waren bij de drukker waardoor onze uitnodigingen veel later werden verstuur dan gepland.

Misschien moet je eens iets doen voor te ontspannen samen met je schat, een paar uurtjes welness ofzo om eens je gedachten te verzetten of een weekendje weg om gewoon eens aan iets anders te denken en dan daarna met nieuw gemoed der weer mee te beginnen.
Ik snap je vrees voor de vrijgezellen volledig! Ik had dezelfde vrees maar mijn oudste zus organiseerde het en ze wist dat ik ook niet van verkleed en opdrachten houd en ze had een volledig verwenweekend gepland bij mij! Ik ben wel niet ontsnapt aan de opdrachten want mijn collega's hadden nog een verrassingsvrijgezellen gepland voor mij wel met opdrachten.

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik15-5-2014 18:00:13

We trouwen op dezelfde datum en hier vooral nog héél véél last minute te regelen. Maar tja, ik begin pas echt te draaien onder tijdsdruk ... Altijd geweest, nu dus ook.

Vrijgezellen? Die komt er volgens mij niet of er moest er héél last minute nog één uit de lucht vallen.
Ik heb nochtans mijn 2 getuigen elkaars telefoonnummer gegeven, maar kennelijk geen interesse om iets te organiseren. Hoe hard ze dat vorig jaar allebei ook riepen.
I don't care en ik ga er niet om zitten zeuren. Mijn partner heeft sowieso geen vrijgezellen.
Als ze er één zouden doen, weten ze dat ik van simpel houdt, geen verkleedpartijen midden in 't stad of scouteske opdrachten, geen te zatte toestanden, ...

Mijn moeder is wel vanalles van zin met oude kinderfoto's op onze trouw ... Geen idee wat, maar om één of andere reden moest ze er zelfs van mijn partner hebben. Ik hoop dat mijn zus haar een beetje intoomt dat het niet té erg wordt.
Hier geen DJ op onze trouw overigens, want wij doen geen echt avond- en dansfeest (barbecue). Qua muziek nemen we wat cd's mee - ja, wij kopen en gebruiken die dingen nog. Binnenkort ook nog es gaan uitzoeken welke we meenemen ;).

Karen
14-6-2014
 Meld misbruik15-5-2014 19:02:03

Bij mij ook hetzelfde al heel wat mis gegaan. Opa van verloofde vorige overleden.
Mijn vrijgezellen was 1 grote flop vrouwen deden de moeite niet om overeen te komen.
Ik zag hier zo naar uit omdat het ook maar1 keer in u leven is dat je zoiets kan meemaken.
En mijn allerbeste vriendinnen hebben zelfs de moeite niet gedaan om het mee te organiseren. Dit kwam heel hard bij mij aan ben er nog kwaad om eigelijk zo zie je maar.
Ze wisten allemaal wat ik wou doen hebben het niet gedaan.
Onze feestzaal wordt zwart geverfd ook niet leuk!
En ik weet niet of ik het leuk ga vinden na dit Alles om een hele dag in de belangstelling te staan.
Ik hoop maar dat het het allemaal waart is.
Groetjes
Karen

Ragna
21-6-2014
 Meld misbruik15-5-2014 19:19:22

Hey Bieke uw verhaal is heel herkenbaar. Gelukkig hebben we dit forum om bij elkaar te luchten. Ik krijg juist dezelfde opmerkingen. Ik heb de indruk dat de meeste mensen enkel negatieve feedback geven ... Tot op de dag zelf.Trek het u niet aan. Het is jullie dag. Rond de vrijgezellen denken wij ook zoals jou. Het is jouw feest dus ee moeten rekening houden met wat jij wil. Ze doen het toch voor jou.

Jessica
14-6-2014
 Meld misbruik15-5-2014 19:19:41

Hallo,

Hier is het voorlopig ook niet echt genieten van de voorbereiding. Ik heb in april nog de babyborrel voor ons dochtertje moeten regelen, in mei de doop van ons dochtertje en nu 100% focus op de trouw...
Doordat ik al zoveel aan mijn hoofd heb gehad het afgelopen half jaar (bevalling, al die feestjes, 9 weken na bevalling al terug werken,...) ben ik 3 weken geleden echt in een dip beland... Ik had nergens meer zin in het was gewoon allemaal teveel, na wat rust is dit gelukkig wat beter :)

Maar doordat ik die dip heb gehad begonnen er mensen te zeggen: "oooh amaai gij denkt dat gij een sprookjeshuwelijk moet hebben, maar dat bestaat niet hoor", "een gewoon klein huwelijk en feest is toch ook goed, het moet toch niet ik weet niet wat zijn..."
euhhmm nee da denk ik niet, oké ik wil het zeker in orde (ook perfectionistisch :)) maar een huwelijk vraagt toch gewoon enorm veel voorbereiding, hoe groot of klein het ook is,niet?
Niet echt fijn om allemaal te horen want op de duur denk je inderdaad: Ik ga genieten van mijn huwelijk, maar zal blij zijn als die dag voorbij is... en dat is nu inderdaad eigenlijk niet de bedoeling...

Van vrijgezellen heb ik geen last :) wij waren hier beide niet echt voor te vinden en zeker niet nu met ons kleine meisje. Voor ons moet dit niet :)

Maar, je moet zo denken: het gaat allemaal goed komen! En er kan misschien iets mislopen qua organisatie, maar we weten sowieso dat we 's avonds een gelukkige getrouwde bruid zullen zijn! :) En daar gaat het nu toch eigenlijk om e:)

Groetjes, en geniet van jullie dag!
Hopelijk zijn de weergoden ons op 14 juni goed gezind! :D

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik15-5-2014 21:45:43

Hier gek genoeg wel een houding van "zolang wij op 't stadhuis raken, zijn we getrouwd". Al de rest is bijzaak ;).

Hier 2 weken geleden mijn schoonpapa die overleden is. Op dat moment effe van "aai, gaan we nog doorzetten?" (de uitnodigingen waren net 2 dagen buiten overigens). Maar uiteindelijk dus wel.

Naast dat onze relatie sowieso altijd al "woelig" is en we echt wel op een punt van breken hebben gestaan - en dus ook niet trouwen - een paar maanden geleden. Of nadien aan 't twijfelen waren of we nu wel klaar zijn om te trouwen en niet beter een jaar zouden wachten (maar uiteindelijk zijn we intussen 8.5 jaar samen dus ...).

Maar 't belangrijkste is dus echt wel dat wij trouwen en al de rest is gewoon maar "extra". Draait dat in de soep, dan is 't maar zo ...

Hier overigens gelukkig niet echt droomhuwelijken in de omgeving als voorbeeld, dus ik ben er ook zonder veel verwachtingen in gesprongen. Behalve dan die van stress en "waar zijn we aan begonnen qua organisatie van 't feest" ...
Trouwen is één zaak, het feest een ander ;).

Ik bid alleen inderdaad ook op de weergoden ... want wij hebben een barbecue buiten!
Die van mijn ouders bij hun trouw 34 jaar geleden was volledig verregend eind augustus. Ik hoop niet op 't zelfde scenario. En 10 jaar later hebben ze nog buiten kunnen aperitieven, maar daarna is iedereen ook binnen gevlucht voor 't onweer ...

Bieke
14-6-2014
 Meld misbruik15-5-2014 22:39:05

Hoi dames,

Doet echt heel veel deugd om jullie reacties te lezen. Niettegenstaande de kleine dip en wat frustraties geeft het me toch de zin om er mee door te gaan en het allemaal positief te zien want ik ben blijkbaar niet alleen. Nooit verwacht dat een forum vol onbekenden mij zou helpen en steunen! Dus aan alle bruidjes, we gaan ons niet laten kennen vanavond en morgen mogen de traantjes nog vloeien maar tegen ons huwelijk zijn we er klaar voor. Genieten van de dag waar we zo hard voor gewerkt hebben en hopelijk met droog weer.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...