Nu Online
Momenteel zijn er 524 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Goedkope originele ideetjes

17-1-2007 8:34:45
We hebben pas gebouwd en onze spaarpot is gewoon leeg. Toch willen we
trouwen en er iets leuks alternatiefs van maken. T meeste showgedeelte
willen we laten vallen maar iets van feest/drink/receptie willen we toch
doen. Hoe hebben jullie dat opgelost of zijn er mensen met creatieve ideeën?

Alvast bedankt voor jullie ideetjes!

Groetjes
Els

Els
10-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 909

Angie
14-7-2009
 Meld misbruik17-1-2007 9:16:20

Hey Els,

Wij trouwen op 14 juli en ook wij hadden nog niet echt kunnen sparen. Wij zijn dus ook voor het leuke maar goedkope beginnen rondkijken en als je goed navraagt en wat rondkijkt blijkt dat ook nog goed mee te vallen. Bijvoorbeeld: wij houden de feest in een restaurant die ons geen bedrag aanrekend voor de zaal, we betalen enkel wat gegeten en gedronken word. We stellen zelf een menu vast (dit is goedkoper dan een buffet), de eigenaar van het restaurant past zijn kaart aan aan onze wensen dus wij hebben "afzakkertjes" zoals cognac en dergelijke laten schrappen (alleen dit al bespaard me honderden euro's met onze families :-) Mijn outfit ben ik in Nederland gaan halen net voorbij Antwerpen en heeft me in totaal met schoenen, lingerie, juwelen en accessoires bij 1400€ gekost (over t algemeen heb je nog geen kleed voor die prijs). Als je een fotograaf of zo wil vraag dan overal prijzen op want die verschillen ook veel. Een kennis trouwt een week voor ons en betaald 1000€ voor 1 album, wij betalen 700 voor 3 albums. Het kost misschien wat meer tijd en energie maar zo kan je echt wel veel besparen. En dan natuurlijk, probeer zoveel mogelijk zelf te doen. Ik heb een vriendin die grafisch ontwerp heeft gestudeerd en zij gaat onze uitnodigingen maken. Bedankjes voor de gasten maken we zelf, bloemstukjes waarschijnlijk ook. Dat is het momenteel zo'n beetje. Als je nog iets wil weten vraag je t maar he. Succes!

Groetjes,

Angie
14/07/07

janssens
28-7-2007
 Meld misbruik17-1-2007 9:22:41

Hallo Els,

ik ben 2 jaar geleden met mijn vriend naar zwitserland verhuisd en hebben op 2 jaar ook niet zoveel kunnen sparen. Wij trouwen ook naar ons budget dan. Wij hebben een boerderij gehuurd waar ze een iets feestelijkere barbeque geven, dwz, aperitief,bbq en dessert, meer niet. De vrienden hebben we alleen voor het dessert uitgenodigd en de dansavond. Wij trouwen alleen voor de wet (kerk is ook weer extra geld), ik heb niet echt een trouwkleed maar een witte feestelijke outfit. De uitnodigingen hebben we zelf gemaakt, kleine ideeën, misschien helpt het je al vooruit.

groejes,
jorien

Kirsten
31-3-2007
 Meld misbruik17-1-2007 10:00:52

Vraagje voor Angie, in welke winkel precies heb je je kleed gekocht. Nog een vraagje: wie weet originele en goedkope feestlocaties in het Antwerpse?

Groetjes,
Kirsten

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik17-1-2007 10:10:59

Hi Els,

In onze feestzaal heb je ook de mogelijkheid om een huwelijksfuif te organiseren. Er worden dan hapjes voorzien voor de gasten (bitterballetjes, broodjes, ...) en dan ook een dessertenbuffet of bruidstaart. Later op de avond komt er ook een kraampje te staan met frietjes en dan heb je keuze tussen pitta of paëlla.
De drank is ook inbegrepen in deze formule. (de mensen worden ook eerst ontvangen met een aperitiefje en daarna wijn, bieren, frisdrank,...)
De prijs weet ik niet juist mee maar als je wil kan ik dat wel opzoeken. (ter info, de feestzaal ligt in Massenhoven).
Groetjes,
Véro
16/6/2007
http:/veroenbilly.trouwen.com

Klaartje
28-7-2007
 Meld misbruik17-1-2007 10:17:35

Ik kijk enorm uit naar de kledij. Ik heb bv. nu mijn trouwschoenen in de solden gekocht, zelfde als lingerie en zo. Het is dan wel van vorig jaar, maar niemand die dit ziet...

Mijn kleed ga ik zaterdag voor kijken en er zijn genoeg trouwjurken die minder dan 1000 euro kosten, ze zijn dan wel niet van bekende ontwerpers.

Ons eten halen we bij een traiteur, dat scheelt ook al veel in de prijs. Het feest zelf houden we in een kasteel in de buurt, dat is wel een vrij grote hap uit het budget. Mijn vriend huurt z'n kostuum, dat scheelt ook een stuk.

Hij werkt in een bloemenzaak, dus de bloemstukjes en het bruidsboeket zijn ook minder duur dan anders.

Een nicht van mijn vriend doet m'n haar, make up en nagels (zij heeft hiervoor gestudeerd), en ik geef haar het bedrag dat ik zelf kies.
De bruidswagen lenen we van een schoonbroer.

De uitnodigingen maken we ook zelf. Zo zie je maar, dat als je echt wil, je een goedkope bruiloft kan houden.

Wij zijn pas in november gaan samenwonen, dus ons budget is eigenlijk zo goed als niks.

groetjes,

Klaartje
28/7/2007

Katrijn
1-9-2007
 Meld misbruik17-1-2007 10:44:00

Jorien,

Waar is die boerderij???

Dank u!

Angie
14-7-2009
 Meld misbruik17-1-2007 11:16:14

Aan Kirsten:

Ik heb mijn kleed gekocht bij c'est moi bruidsmode. Is in Nederland maar net over de grens. Je rijd van Brecht (in Antwerpen) naar Wuustwezel en daarachter ligt Wernhout en daar is het. Heel vriendelijke mevrouw in de winkel, zegt eerlijk haar mening en heeft er echt een goed oog voor om te zien wat je wel staat en wat niet. Alle kleedjes zijn maximum 599 € en ze zijn echt heel mooi. Als je even googled op c'est moi bruidsmode vind je de site met de contactgegevens en foto's van een aantal kleedjes die ze in de winkel heeft.

Groetjes,

Angie
14/07/07

Ilse
12-5-2007
 Meld misbruik17-1-2007 11:53:15

Veel franse merken zijn inderdaad goedkoper: zoals de Miss Kelly collectie enzo (staat ook op de site van c'est moi
http://www.cestmoi-bruidsmode.nl )

Je hoeft daarom niet naar Nederland te rijden hoor... Ook in Wallonië zijn deze Franse merken populair.

Groetjes,
Ilse
12 mei 2007

saskia
7-9-2007
 Meld misbruik17-1-2007 12:57:29

hey

wij wilden er ook geen fortuin aan uitgeven en hebben ook verschillende zaken tegen een vriendelijke prijs kunnen regelen. Fotograaf kost ons 500 euro en die komt van 's morgens tot en met de openingsdans, foto's krijg je op goede kwaliteit op dvd zodat je zelf via internet een album kan maken wat heel wat scheelt (thierry van www.fotomoment.be ).
Feestzaal rekent geen huur en we geven een bbq, receptie, bbq en dessertenbuffet kosten ons ongeveer 56 euro per persoon, (receptiegasten 10,50 euro) alles met forfait zodat je de prijs vooraf weet en dus geen verrassingen. De meeste feestzalen zijn ook wel bereid om een stukje in t zwart te doen...
Schoenen heb ik al, lingerie ook, kleed is nog ongeveer duurste dat ik zal hebben, ongeveer 1100 euro. Kostuum van ventje, inclusief hemd, hebben we vorig jaar in Turkije gekocht, scheelde ook een hoop.
We trouwen ook enkel voor de wet, gezien we geen van beide kerkgangers zijn...

veel succes!!!
sas677

Peter

Meld misbruik17-1-2007 20:35:46

Ook www.fireflyproductions.be werkt goed én erg goedkoop , bijv. hele dag fotoreportage voor 450 euro incl. 100 afdrukken en DVD met alle foto's.

gaetane
1-5-2008
 Meld misbruik18-1-2007 9:47:48

Aan Veronique
He dat klinkt leuk daar die zaal van jou in Massenhove, mag ik eens de naam van die zaal hebben want ik vind het niet op het net.

Dank alvast

Thierry

Meld misbruik18-1-2007 10:45:29

---

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik18-1-2007 10:52:36

Hi Gaetane,

Onze zaal is La Grange in Massenhoven. Geen super grote zaal (volgens mij max 110 mensen voor een diner - eventueel meer maar dan moeten ze op de mezzanine zitten). www.feestzaallagrnage.be

Groetjes,
Véro

gaetane
1-5-2008
 Meld misbruik18-1-2007 13:02:09

Veronique
Dank u voor de informatie, ik heb ondertussen de website bekeken en het dansfeest lijkt inderdaad ok.
Maar misschien is het een beetje te ver...maar het brengt ons alvast op ideetjes dank u wel.
Groetjes

els
14-7-2007
 Meld misbruik20-1-2007 14:44:39

hallo,

Een feestzaal is waar het meeste geld naartoe gaat.
Wij hebben een (soort van) parochiezaal gehuurd (300 euro).
We gaan ook voor een bbq via een traiteur (hij vraagt 10 euro per persoon voor 3 stukken vlees, groenten, bakken en afwas inbegrepen). Daarna geven we een dessertenbuffet (3 euro per persoon voor 3 verschillende desserten.
T drinken in zo een zaal is ook per fles wat je moet betalen en dat is nog altijd veel voordeliger dan de forfaits in feestzalen. Hiervoor tellen we 10 euro per persoon (en dat is veel).
Dus dan komen we aan eten, drinken en desserten samen aan 23 euro per persoon!!
Als ik dan de feestzaal en het personeel erbij tel (want dit zal je waarschijnlijk niet appart moeten betalen in een feestzaal) komen we nog maar aan 25 euro alles inc!!!!!
Dus ik zou zeggen, zoek goed naar een betaalbare traiteur en doe het zo. Dan heb je toch nog een 'echt' feest met alles in.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...