Terug naar overzicht
Dag Joke,Dat is geen probleem hoor, ik heb ook voor de wet mijn zus en voor de kerk mijn beste vriendin. Voor de wet mag je slechts 1 getuige nemen, voor de kerk mag je er zelfs meerdere nemen.Groetjes,Wendy5.5.07
hey joke,mijn vriend heeft in het gemeentenhuis zijn broer en in de kerk zijn zus :-) zo zijn ze allebei heel blij dat ze getuigen mogen zijn.groetjes peggy22/09/2007
Joke,dat is geen probleem hoor. Ik heb 2 zussen en ik wou absoluut niet kiezen tussen hen. Bij de wet mag je maar 1 getuige hebben (dat hebben ze bij de ondertrouw gezegd)Ik vroeg mij ook af of je bij de kerk bv. alle 2 mag laten getuigen. Dat ga ik bij de priester wel eens vragen bij de ondertrouw. Ik denk dat ik het zo ga oplossen: mijn 2 getuigen zowel bij de wet als bij de kerk naast mij laten zitten (of staan), maar dat maar er telkens maar ene tekent: 1 bij de wet en andere bij de kerk. Ik vind het jammer dat daar zo'n regels over bestaan. Voor mij zijn dat 2 belangrijke mensen die ik naast mij wil hebben. Waarom moet je dan kiezen? Stom toch?!Veel plezier nog met je trouwplannen!bieke
Hallo,Je kan ze zelf allebei in de kerk en de gemeente als getuigen hebben?Je mag elk max 2 en min 1 getuige hebben.Maar als je ventje er maar 1 neemt, zou ik ze 'spreiden' :-)Groetjes,Ilse12 mei 2007