Terug naar overzicht
Amai zo erg! Naar wie ging die diaken dat dan doorgeven? Bestaat er zo niemand in een federatie of een provincie die hoger staat waar je nogmaals kan proberen?Als het bij mij zou gebeuren... dan zou ik al niet meer voor die kerk willen trouwen en op zoek gaan naar een andere kerk, kapel of zelfs een unieke locatie zoeken om dan te huwen met Rent a priest!btw, mag ik vragen waar dit is gebeurd?groetjes!
Amai zo erg!
Naar wie ging die diaken dat dan doorgeven? Bestaat er zo niemand in een federatie of een provincie die hoger staat waar je nogmaals kan proberen?
Als het bij mij zou gebeuren... dan zou ik al niet meer voor die kerk willen trouwen en op zoek gaan naar een andere kerk, kapel of zelfs een unieke locatie zoeken om dan te huwen met Rent a priest!
btw, mag ik vragen waar dit is gebeurd?
groetjes!
Dat is wel echt raar!Je parochie is katholieker of de paus zeker?Ik ga zeker niet elke week naar de mis, zelf niet op hoogdagen, en mijn priester heeft me zelf die vraag niet gesteld. Wij krijgen een gewone huwelijksmis en hij moet maar zorgen dat het niet te lang duurt!In welke regio/dorp gebeurd dit?Groetjes en succes
Kan je niet proberen of het in een naburige gemeente wel kan? Als je nog van kerk kan veranderen.
Als ik me niet vergis, mag een diaken geen eucharistieviering doen zonder een priester. Wij hebben ook een diaken gecontacteerd en die zei direct dat het zonder eucharistieviering zou zijn..
Tijdens de zomermaanden zijn steeds meer ceremonies in de tuin (of orangerie) van de feestlocaties. Dat zijn vaak burgerlijke of humanistische plechtigheden. Er zijn ook ruimdenkende priesters die rondtrekken en een mooie aangepaste dienst verzorgen. Maar de keuze zal wel nog vernauwen. Je post wijst erop dat je toch wel belang hecht aan de inhoud. Jammer dat de priester in kwestie dit zo negatief benadert. Helaas ken ik er weinig van om te oordelen wat ze mogen en niet mogen. Maar de nieuwe paus die zou toch een nieuwe wind blazen en het met de pilaarbijterij niet zo nauw nemen?
Ik zou dit eigenlijk doorspelen aan het bisdom, want zoiets kan echt niet door de beugel! Mss geraak je via die weg een stapje verder?
Dames en heren, groot nieuws. Onze ouders hebben contact genomen met de deken en we hebben 'gewonnen'. Met het nodige commentaar en vooral de lastige telefoons... De diaken heeft mij erg boos gebeld, hij trekt zich er niets meer van aan en ik moet het maar met de pastoor regelen.Ik heb de pastoor trouwens een aantal dagen ons misboekje gestuurd en ik heb hem vandaag vriendelijk gebeld of hij dit wou nakijken, daar ik er nog veel werk aan heb met lintjes. Hij zei (best onvriendelijk): "Ik zal wel eens kijken wanneer ik tijd heb om hier eens aan te werken..." Nu gaan ze ons zo 'pesten' door ons het misboekje super laat terug te sturen...Dit zijn dan volgelingen van Jezus... Ik stel me hier toch vragen bij!