Nu Online
Momenteel zijn er 341 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eretafel met gescheiden ouders?

17-1-2007 21:11:18
hoi,
heeft er iemand ervaring met gescheiden ouders? mijn vriend zijn ouders zijn gescheiden en nu vragen we ons af hoe we dit bij de tafelschikking best oplossen? heeft er iemand ideeën hiervoor. Geen ouders aan de eretafel of wel?
alvast bedankt voor jullie tips!
Saartje

saartje
28-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 828

Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik17-1-2007 21:25:09

Wij hadden zelfde situatie. Wij hebben de ouders elk apart bij hun familie gezet en bij ons aan de eretafel broers en zussen (die tegelijk ook onze getuigen waren)...

Groetjes
Katrien

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik17-1-2007 21:38:05

Mijn ouders zijn ook gescheiden. Wij gaan dus de ouders elk bij hun familie zetten. Onze getuigen en een paar vrienden zullen bij ons aan tafel zitten.

peggy
22-9-2007
 Meld misbruik17-1-2007 22:57:22

hallo,

Wij hebben juist hezelfde probleem, mijn ouders zijn al 10 jaar uit elkaar en hebben elkander al een jaar of 5 niet meer gezien. Wil ze toch aan men tafel hebben.Tenslotte geven zij hun dochter weg.Zal ook moeten kijken waar ze te zetten.denk dat ik men schoonouders er tussen zet hehe

groetjes peggy
22/09/2007

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik18-1-2007 7:36:36

Hey,

Michael zijn ouders zijn gescheiden en allebei hertrouwd. Wij hebben ze 's middags, tijdens de brunch, aan de eretafel gezet. Zo hadden we een tafel met ons, onze getuigen en onze ouders (en nieuwe partners). 's Avonds hebben we de ouders bij hun familie en vrienden aan tafel gezet. Wij hadden toen een tafel met onze beste vrienden.

Nu moet ik wel zeggen dat Michael zijn ouders onderling nog wel overeen komen, dus onze keuze was eerder uit persoonlijke voorkeur.

Groetjes,
Lieve

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik18-1-2007 7:58:57

Hallo Saartje,

Ik ken dit probleem, bij ons gaat het nog een stapje verder, mijn schoonouders zijn zo'n 25jaar geleden gescheiden (en hebben elkaar dus ook al zolang niet meer gezien noch gesproken - zelf niet over hun kinderen). Mijn schoonmoeder wil zelf niet in de zaal zitten waar mijn schoonvader met nieuwe gezin zal zijn. Ik weet ook niet hoe we dat gaan oplossen, ik heb sinds we ons huwelijk hebben aangekondigd ook niet meer zo'n goede band met mijn schoonmoeder dus mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar mijn schoonvader en zijn gezin.

Moesten mijn schoonouders nog op een volwassen manier met elkaar kunnen omgaan (wat mijn schoonvader wel kan maar schoonmoeder dus niet) zou ik ze mee aan de eretafel zetten.
Ik denk dat je echt moet kijken hoe je schoonouders nog met elkaar omgaan. En er misschien gewoon eens met hen over praten.

Veel succes en maak er een mooie dag van!!!

Groetjes,
Véro

Véronique
31-8-2007
 Meld misbruik18-1-2007 8:19:40

Dag Saartje,

Mijn ouders zijn ook gescheiden, maar een moment zoals een trouwfeest brengt mensen (normaalgezien) dichter bij elkaar. En zij hebben hoewel ze elkaar ook niet meer zagen, een tijdje geleden eens afgesproken samen met hun huidige partners en dat is allemaal tamelijk goed verlopen. Ze gaan bij ons ook allebei met partner aan de eretafel zitten, en onze getuigen ook, en die zetten we er dan gewoon tussen.

De enige reden waarom zij nog contact hebben is voor de kinderen en ik vind dat fantastisch en als ze dat niet doen zou ik vreselijk kwaad worden, en dat heb ik hen ook gezegd. De eerste die onze mooie dag verpest door ruzie te maken vliegt eruit. Dat zou één van de meest egoïstische daden zijn die er bestaan vind ik.

Enfin, ik hoop dat de ouders van je vriend ook zo denken en dat het jullie lukt.
Veel succes!

Groetjes,
Véronique (Mechelen)

Aki
7-7-2007
 Meld misbruik18-1-2007 14:53:58

hey,

mijn schoonouders zijn ook gescheiden en effectief kat en hond! Hoe we het gaan oplossen, geen flauw idee... mijn ouders willen wel aan de eretafel zitten volgens traditie, maar dan zouden we hetzelfde moeten doen voor mijn schoonouders. We zijn er nog niet uit...

davida
8-9-2006
 Meld misbruik18-1-2007 20:10:33

hey

van ons zijn beide ouders gescheiden en geen van al wilde met elkaar aan tafel zitten dus hebben wij het opgelost door met de getuigen en onze beste vrienden aan tafel te gaan zitten en iedereen was tevreden onze ouders hebben we dan bij hun familie gezet en zij waren echt content.

grtjs

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...