Nu Online
Momenteel zijn er 618 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe tafelindeling?

9-6-2014 13:06:38
Met nog 25 dagen op de teller ben ik bezig met de tafelindeling...
Ik heb totaal geen idee hoe ik er aan moet beginnen.
Het zijn eigenlijk vier families en ik dacht per familie een tafel te zorgen.
Op de desbetreffende tafel zou ik dan gewoon algemeen de familienaam willen zetten...
Is dit duidelijk?
Werkt dit zo of zie ik dit verkeerd?
Ik zou het zelf erg vervelend vinden als ik op die plaats moest gaan zitten omdat daar mijn naam staat.
Alle info is welkom!!

Keke
5-7-2014
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 654

Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik9-6-2014 13:30:48

Een tafel per familie is een leuk idee...

Bij ons moeten ze zich komen aanmelden bij de 'gastenlijst'. Daar krijgen ze een verwijzing naar welke tafel ze moeten gaan.
De DJ roept vervolgens iedereen aan de betreffende tafel :-)
Vb. De mensen met het snoepzakje 'kersen' mogen zich naar de tafel begeven. --> ze zullen zien welke tafel dit is door de vazen met kersensnoepjes aan de tafel...
Jouw systeem is even duidelijk natuurlijk... Het zou een iets minder goed systeem zijn als je écht veel gasten verwelkomt...

sanne
6-9-2014
 Meld misbruik9-6-2014 13:39:00

Wij gaan het ook zo doen, Keke. Gewoon indelen per familie :)
Wij zullen 2 tafels maken voor 'de volwassenen (zijnde tantes, nonkels, grootouders) Voor de twee kanten van mijn familie, en dan ook nog een tafel voor mijn neven en nichten (anders wordt de tafel simpelweg veel te lang ;))

Voor de familie van mijn vriend zullen we iets gelijkaardigs doen, al is het daar iets meer puzzelen owv ruzie in de familie. :)
Wij gaan ook gewoon kaartjes schchrijven met. Fam. Sanne, Neven en Nichten Sanne.

Zo doen wij het altijd met feestjes in de familie :) Overzichtelijk genoeg. x

Lieve

Meld misbruik9-6-2014 15:19:49

Werken jullie met ronde tafels, of met rechte tafels? Lange rechte tafels lijken me eigenlijk niet zo'n super idee, want dat is moeilijker om achter uit te geraken.

Ronde tafels zijn gezelliger. Vraag aan de feestzaal hoeveel mensen er idealiter en maximum aan 1 tafel zitten. Bij onze feestzaal was dat ideaal 6 mensen per tafel (om genoeg conversatie te hebben) en maximum 10 personen.

Dan ben ik begonnen met de eretafel; dat is het makkelijkst.

Dan heb ik de namen van zijn nonkels en tantes opgeschreven, ernaast de namen van hun kinderen (neven en nichten van mijn man) en eventueel hun kinderen.

Vervolgens heb ik hetzelfde gedaan voor mijn nonkels en tantes en hun kinderen.

En dan verder met vrienden.

Toen ben ik met potlood beginnen tekenen wie best bij wie paste en kon ik makkelijk indelen hoeveel personen ik had. Ik zette dan zoveel mogelijk de nonkels en tantes van hem samen, want die kenden elkaar het best, maar zoveel nonkels en tantes waren er niet zodat we alle nonkels en tantes van hem aan 1 tafel konden zetten. Mijn nonkels en tantes langs vaderszijde konden aan 1 tafel en mijn nonkels en tantes aan moederszijde konden ook aan 1 tafel; idem voor mijn neven en nichten en zijn neven en nichten. Voor vrienden hadden we twee tafels, maar toch best even horen wie er met wie overeen komt.

Bij ons geen naamkaartjes aan de tafel; het schijnt dat dat niet meer in de mode is en dan kan iedereen zitten waar hij wil aan tafel. En veel werk gespaard, hoor!

Eens ik wist wie ik bij wie kon zetten, heb ik een uitgeschreven lijst gemaakt voor iedereen aan die tafel (naam en voornaam).

Daarna heb ik alles alfabetisch gerangschikt zodat ze in de feestzaal konden vragen aan wie binnen kwam, wie waar kon gaan zitten. Ik heb gewoon met tafelnummers gewerkt.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...