Nu Online
Momenteel zijn er 517 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat eerst?

9-6-2014 13:17:14
Hallo medebruidjes! Met nog 367 dagen verwijderd van mijn huwelijk begin ik stilletjes aan te plannen! De zaal ligt al vast en in het gemeentehuis kan je de datum 1 jaar op voorhand "reserveren". Al 2 belangrijke dingen (bijna) inorde! Oef... Welke dingen moet je nog regelen op ongeveer 1 jaar? Leg je de kerk al vast nu, of pas op 6 maand? En zijn er nog belangrijke dingen die nu al vastgelegd moeten worden? Ook, wanneer hebben jullie de getuigen gevraagd? En hoe?

Shana
12-6-2015
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1019

Tanja
14-8-2014
 Meld misbruik9-6-2014 13:26:24

Fotograag en videograaf moet je nu ook al zoeken. De getuigen hebben wij gevraagd van zodra we ze gekozen hadden :)

Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik9-6-2014 13:27:50

Wat ik heb....

- Een afspraak met de diaken (in december pas)
- mijn kleed heb ik al gekocht
- de zaal ligt vast + DJ
- Wij kunnen ook pas de wet 1 jaar op voorhand vastleggen, dus nog even wachten...
- De videograaf + fotograaf liggen vast
- Het vervoer: we zijn al gaan kijken, maar gaan het volgende week vastleggen...
Ik weet niet goed wat je belangrijk vindt, maar ik vind een GOEDE fotograaf héél belangrijk. En de meeste goede fotograven zijn snel weg :-)
Deze zomer: getuigen vragen bij een leuke BBQ :-)
Veel succes!

Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik9-6-2014 13:27:56

Ik zou zeker al je fotograaf beginnen zoeken! Dat nam bij ons wel wat tijd in beslag: websites bekijken, met een paar afspreken,... En dan waren er toch wel al een paar die een jaar op voorhand al niet meer vrij waren op onze dag.

Als je een kapster/visagiste aan huis wil, moet je er ook soms vroeg bij zijn, eventueel ook al ceremoniemeester, muzikanten voor in de kerk,... Kortom, de dingen waarbij echt een bepaalde persoon op die specifieke datum moet vrij zijn. :)

Je kan eventueel al rustig beginnen kijken voor een kleed, maar dat kan ook nog na de zomer (toch minstens 6-8 maanden op voorhand).
De kerk weet ik niet, ben niet voor de kerk getrouwd. :)
De getuigen kan je gerust al vragen, volgens mij.

Shana
12-6-2015
 Meld misbruik9-6-2014 14:35:36

Bedankt voor de reacties. Ik ga nu zeker beginnen met mijn zoektocht naar een foto/videograaf! En volgende maand in mijn verlof is het dan trouwkleedjacht :)

Ook de ceremoniemeester kan ik misschien best al eens mailen...

En hmm... De getuigen... Bij een BBQ is geen slecht idee. :)

Joepie, het aftellen kan dan beginnen :)

Elien
1-5-2015
 Meld misbruik9-6-2014 15:29:27

Wij trouwen op 1 mei voor de kerk.
Aangezien dit een speciale dag is hebben we toch ook al de kerk vastgelegd. Zodat we zeker zijn.
Dus mss kan je al eens mailen of de kerk dan nog vrij is?

Shana
12-6-2015
 Meld misbruik9-6-2014 18:20:19

Ik vermoed dat je met zo een dingen eigenlijk nooit TE vroeg kan zijn... Toch? Ze zullen ons dan wel misschien maar eerst kunnen zien in het najaar maar dan heb ik toch al zekerheid ...

Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik9-6-2014 19:09:51

Fotograaf, videograaf, ceremoniemeester en vervoer
De kerk zou ik ook al vast leggen, wij hebben de kerk een jaar op voorhand vast gelegd en we waren reeds onze tweede.

Shana
12-6-2015
 Meld misbruik9-6-2014 20:12:33

Hmm... Ik zou ook liever de kerk al vastleggen. Je kan het maar al gepland hebben!
Hoe gaat dat in zijn werk ? Kies je gewoon een kerk in de gemeente waar je woont, je zoekt de gegevens op van de pastoor en je belt of mailt ? En wat vraag je dan ?
Bedankt voor de hulp !

Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik10-6-2014 0:59:07

Ik heb tot nu toe al vastgelegd
- gemeentehuis
-kerk
-feestzaal
-fotograaf
-dj
-ceremoniemeester
-live zang kerk
-bruidsjurk aangekocht
-bruidschoenen aangekocht
-versiering voor kerk al aangekocht
-mijn 2 getuige gevraagd bij een etentje thuis en met de nodige cadeau's
-ik ben al begonnen aan mijn misboekje
Over 2 weken worden mijn bruidskindjes gevraagd als ze bruidskindjes willen zijn!!
We zijn al gaan zien voor trouwringen (mijn vriend gaat die zelf maken!!)
We zijn volop aan het zien voor trouwvervoer en volgwagens!!!

Je kan nooit vroeg genoeg met de voorbereidingen beginnen, wat gedaan is is gedaan en daar hoef je dan al niet meer over te stressen!!!!
Beter te vroeg klaar zijn met alles dan de laatste dag nog moeten stressen omdat niet alles klaar is!

Marieke
18-4-2015
 Meld misbruik10-6-2014 15:10:24

Voor de kerk en het misboekje kan ik echt www.misboekjemaken.be aanraden, daarin lees je gewoon welke stappen en hoe en wanneer, echt handig.

Shana
12-6-2015
 Meld misbruik10-6-2014 21:14:07

Jullie hebben gelijk, wat gepland is daar moet je je geen zorgen meer over maken :) en bedankt voor de link Marieke!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...