Nu Online
Momenteel zijn er 578 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe boertig kun je zijn?

10-6-2014 19:49:02
Heel mijn familie was gevraagd, dus alle tantes en nonkels.
Inschrijvingen zijn vorige week afgesloten.

Nicht K. had geantwoord dat ze niet kwam.
Haar broer A. vond een ander feestje leuker, dus komt ook niet.
Haar andere broer F. is op reis.
Broer 3 M. ging wel komen met zijn vrouw.
En ook hun ouders gingen komen.

Krijg ik gisteren ineens aan van mijn nonkel "ah ja, ons K. geeft een feestje op dezelfde dag voor onze kleinzoon zijn verjaardag en wij gaan naar daar, je moet geen eten voor ons voorzien" (met de mededeling dat ze misschien als er nog tijd was nog gingen komen voor een glas).

Vandaag neef M. in mijn mailbox "Ah ja, we hebben de agenda's samengelegd en mijn zus doet een feestje voor mijn neefje en wij gaan naar daar. Je mag ons eten schrappen".

Wij trouwen nu zaterdag - dus binnen 3.5 dag!!!

Ten eerste vind ik het al boertig van nicht K. die héél goed weet dat wij zaterdag trouwen - ze was dus ook uitgenodigd - om diezelfde dag een groot verjaardagsfeest te doen voor haar zoon (kan dat echt niet zondag of op eender welke andere dag???).

Daarnaast vind ik het vréselijk boertig van haar ouders en haar broer om dan maar hun kat te sturen naar ons, terwijl ze dus wel toegezegd hadden. Dat eten is dus wel besteld, hé! Ik kan dat 3 dagen voor tijd echt niet meer annuleren voor 4 man.
Ga dan desnoods 's middags effe een uurtje naar dat ene feestje, wij beginnen toch pas om 5 uur.

Neef M. nog zo mooi dat hij waarschijnlijk wel naar 't stadhuis komt (hij woont hier in 't stad). Heb echt veel zin om terug te mailen dat hij die moeite niet moet doen en eigenlijk niet meer welkom is.
Ga mij inhouden voor de lieve vrede, maar ... die wordt zaterdag wel straal genegeerd als hij er is.

Mijn verloofde vindt het overigens even onbeleefd en is even kwaad, maar tja ... het is wel mijn familie.

Kiekske
14-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 2027

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik10-6-2014 19:50:47

En ja, ik snap best dat er afzeggingen kunnen zijn.
Wegens ziekte, een ongeval, iets héél dringend, ...

Maar een feestje dat pas gepland wordt na mijn uitnodiging en na jezelf daarvoor inschrijven, valt bij mij echt niet onder "dringend".

tatjana
16-8-2014
 Meld misbruik10-6-2014 20:36:25

Laat je dag er niet door verpesten , ooit komt er een dag dat zij jou zullen uitnodigen.. Loontje komt om zijn boontje ! Geniet van je dag !

isa
6-9-2014
 Meld misbruik10-6-2014 21:33:51

helemaal niet leuk voor jou maar het is zoals tatjana zegt , laat je dag aub niet verpesten
en bel toch even naar de zaal, je weet maar nooit !

inez
4-10-2014
 Meld misbruik11-6-2014 10:31:59

Amai das echt ni leuk, mensen beseffen precies niet dat dit zo'n ongelooflijk belangrijke dag is he! Bij mij zouden ze ook niet meer moeten afkomen hoor.
Ben benieuwd of we ook zo'n dingen zullen meemaken binnenkort, want wat je hier allemaal niet leest opt forum...

Probeer het je niet teveel aan te trekken en geniet van JULLIE dag!

lien
4-5-2013
 Meld misbruik11-6-2014 10:41:49

Heeeeel frustrerend, maar als het ne troost kan zijn, het gebeurd vaak. Mensen hebben volgens mij echt niet door wat zo'n feest kost.

één van ons buren stuurde de avond voor de trouw een smsje: ja ik ga toch niet komen want ik zit in een dipje (meent ge da nu, een dipje :-)? kan goed zijn eh, maar da weet ge meestal al wel een tijdje voor het feest)

een "vriend" van mijn man kwam gewoon niet opdagen, de dag erna heeft mijn man een berichtje op facebook: ja sorry dak er niet was, maar ik moest gaan werken (werkt in een taverne).

Ach ja, diep in ademen en inderdaad denken: ooit is het mijn beurt !!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...