Nu Online
Momenteel zijn er 391 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Klein verslagje

15-6-2014 16:38:56
Na een quasi slapeloze nacht raakte ik om 7 uur eindelijk in slaap.
Pech gehad, want om 8 uur ging de wekker.

Koffie naar binnen en douchen, want om 9 uur stond mijn moeder er die mij ging helpen met mijn haar.

Ondertussen moest mijn man (jep, ik mag hem eindelijk zo noemen na 8 jaar en bijna 9 maanden!) zo nodig een wandeling gaan doen voor de stress ...
Ik zat toch boven met mijn moeder, dus ik trok het mij niet aan ...
Bij het naar beneden komen, kwam uit waarvoor de wandeling diende ... er lag ineens een prachtig bruidsboeket! En zeggen dat ik hem nog gezegd had dat ik echt geen bloemen moest hebben ...

Om 20 na 10 in vliegende vaart de auto van mijn moeder in gevlogen, want 25 minuten later moesten we op 't stadhuis staan. Bovendien was 't markt in 't stad!
Parking vinden was hel en ik vreesde bijna dat al mijn nachtmerries werkelijkheid werden (te laat op mijn eigen trouw).
"Gelukkig" had het koppel voor ons héél véél volk mee en waren ze dus te laat.
Oef, net op 't nippertje gehaald!

De ceremonie op 't stadhuis was kort, maar leuk. Behalve dat de schepen nogal nva-neigingen heeft en persé een zwart-gele sjaal om moest in plaats van de traditionele zwart-geel-rode.
Wel overdonderd geweest door familie en vrienden met massa's bloemen en kaartjes!
Fijne verrassing als je "een kleine trouw" plant.

Nadien met iedereen die wou / aanwezig was op 't stadhuis naar 't cafeetje getrokken waar het voor ons ooit begonnen is - midden in 't stad. Iedereen kreeg daar cava of frisdrank.

Tegen 1 uur begon iedereen door te gaan en zijn we nog wat foto's in 't stad gaan trekken met onze fotograaf (een vriendin van een tante).
En we zijn onderweg naar de auto nog effe in een broodjeszaak gestopt met mijn moeder omdat we alle drie honger hadden (mijn vader reed met mijn zus mee en die was al vertrokken).

Vervolgens richting de woonplaats van mijn ouders, waar 't feest 's avonds doorging.
Ondertussen ook nog de melding gekregen dat mijn schoonmoeder het niet zag zitten om naar ons avondfeest te komen (ze was wel effe naar 't stadhuis gekomen, maar was nadien naar eigen zeggen "te moe" - wij vermoeden meer gedeeltelijk "geen goesting"). Tja, ze is 80 en 6 weken geleden haar man kwijt gespeeld ... Niet fijn dat ze persé het huwelijk van de enige zoon die in BE trouwt moet / wil missen, maar tja ...

Effe een dik uur bij mijn ouders gezeten en tegen half 5 samen met hen naar de feestzaal getrokken - ons feest begon om 5 uur.
Een klein boerderijtje midden in de velden met massa's groen.

Feest was echt wel prachtig en ultra gezellig. Niet te traditioneel enzo, hielemaal "ons". En velen hebben achteraf het telefoonnummer gevraagd, dus er gaan nog feestjes daar volgen ;).
Aperitief en een 5-tal hapjes, vervolgens een grote BBQ en daarna dessertenbuffet.
Met hapjes kwamen ze rond, de rest werd op tafels gezet en kon iedereen zelf nemen.

En als afsluiter na 't eten heeft manlief het kampvuur aangestoken. Vooral de kinderen vonden dat in begin geweldig en vonden het geweldig dat ze hout erop mochten smijten, nadien zijn stilaan de volwassenen er ook geraakt ;).

Geen dansfeest voor ons - wij en vooral manlief zijn echt geen dansers - en om half 12 à 12 uur was iedereen weg en ons feest afgelopen.

De dochter van mijn getuige annex mijn beste vriendin (5 jaar oud) moet vandaag aan haar mama hebben gevraagd "wanneer M. terug zo'n leuk feest organiseert" :).

Een pluim overigens ook voor mijn moeder die in de achtergrond héél véél geregeld heeft en bovendien ook nog 2 mega-grote fotoboeken met foto's van onze geboortes tot nu heeft gemaakt ;).

Vandaag waren de foto's er overigens al ... Na aftrek van alle slechtere versies, schieten er 330 foto's over. Dus fotografe heeft ook haar best gedaan :).

En dan volgt nu - morgen - 2 weken vakantie op een stel Griekse eilanden :)!

Kiekske
14-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1737

Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik15-6-2014 19:24:10

Leuk om je verslagje te lezen. Ik ben ook wel benieuwd naar foto's ;-)
Fijne reis gewenst, geniet er van!

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik15-6-2014 19:58:54

Ik heb zelf de foto's nog niet gezien.
Ze zijn in eerste instantie vanochtend alleen naar mijn moeder gestuurd die er tegen dat we terug zijn een fotoboek van gaat maken. Daarna krijgen we ze ook allemaal op stick of cd van haar.
Maar ze wist mij dus wel aan telefoon te zeggen dat het er 330 waren ...

Wij zijn dus ook héél benieuwd :).

(Fotografe is een hobbyfotografe die dat graag doet. Ze wou zelfs niet betaald worden - alleen dus een uitnodiging voor 't feest - maar ik heb uiteindelijk wel een bon voor een weekendje weg gekocht voor haar.
En ook een bon voor mijn moeder voor alle werk dat zij in onze trouw heeft gestoken.)

Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik15-6-2014 20:44:10

Oooh een super tof verslagje van jullie !! Wij zijn vorige week ook naar een trouwdag geweest van mijn neef en zijn vrouw. Begon om 15uur en gedaan om 21u30 ongeveer aangezien mijn neef ook geen danser is...geniet van jullie reisje!!! :-)

isa
6-9-2014
 Meld misbruik15-6-2014 21:06:15

Dikke proficiat, kei leuk verslagje , geniet van jullie verlof !!

Marthe
20-9-2014
 Meld misbruik21-6-2014 13:48:21

Even ter info: bij schepenen is het lint altijd zwart-geel. Enkel de burgemeester heeft een met rood bij. Ze hebben daar niet in te kiezen...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info