Nu Online
Momenteel zijn er 643 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat met verlovingsring?

16-6-2014 11:16:39
Momenteel draag ik mijn verlovingsring aan mijn linker ringvinger.
Op de dag van ons huwelijk zal ik deze ook nog aan hebben als juweel.
Zou ik deze dan dragen aan de rechter vinger of gewoon aan de linker vinger en tijdens het uitwisselen van de ringen de trouwring er gewoon laten bovenschuiven?
En dan na de dienst (gemeentehuis) deze dan van hand veranderen?

Sabrina
20-9-2014
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1020

Inge
13-9-2014
 Meld misbruik16-6-2014 11:33:06

Als je hem toch sowieso van hand zou verwisselen, zou ik dit persoonlijk al voor jullie dienst doen. Dan is het in orde en moet je op het moment zelf niet staan sukkelen of stressen :-)

Charlotte
6-9-2013
 Meld misbruik16-6-2014 13:44:00

Ik heb mijn verlovingsring idd ook aan mijn rechter ringvinger gedragen :-)

Cloë
2-5-2015
 Meld misbruik16-6-2014 14:06:40

De dag van ons huwelijk verwissel ik hem naar mijn rechterhand ;)

Cloë
2-5-2015
 Meld misbruik16-6-2014 14:06:48

Sabrina
20-9-2014
 Meld misbruik16-6-2014 14:23:52

Dus jullie geven ook de linkerhand voor de ring aan te doen.
Is dit ook zo bij het gemeentehuis? Ik las ergens op het internet dat men zei 'Geef elkaar de rechterhand...' om de ringen aan te doen..

mona
27-7-2013
 Meld misbruik16-6-2014 15:14:24

Hangt af van het land/provincie waar je woont/welke godsdienst je aanhangt etc...
Ik zeg: doe je goesting en kies zelf of je je ring liefst links of rechts draagt.

Ik draag mijn ring links, mijn man rechts. :-) Je huwelijk zal er niet beter of slechter door worden als je het omgekeerd doet. In Limburg zou het links zijn, in Antwerpen rechts. Wij zijn Limburgers die naar Antwerpen verhuisd zijn, dus misschien goed dat de ene links draagt en de andere rechts. :-D

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik16-6-2014 16:37:40

Ik kan links geen ring verdragen zodus de trouwring rechts:-)

Lies

Meld misbruik17-6-2014 12:45:54

Hier ook verlovingsring links en aangezien mijn vingers heel erg verschillen, kan ik hem onmogelijk rechts dragen.
Dus trouwring komt rechts, is ook op die maat gemaakt :)

Oh mona is dat zo? Dan komt dat goed uit bij ons, ik ben Limburgs en ga hem dan op z'n Antwerps dragen en mijn vriend is Antwerps en gaat m dan op z'n Limburgs dragen.

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik18-6-2014 14:57:02

mijn verlovingsring is en blijft aan mijn rechterhand,mijn trouwring is aan mijn linkerhand,aan de kant van het hart :) mijn moeder draagt haar beige ringen aan de linkerhad,dus verlovingsring eerst dan trouwring boven

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...