Nu Online
Momenteel zijn er 528 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwringen op burgerlijke trouw?

16-6-2014 15:03:47
Beste bruidjes en bruidegommen,

Ik ben nog nooit bewust (enkel toen ik 5 jaar was) naar een burgerlijke trouw geweest, en heb geen enkel idee hoe dit juist verloopt.
Geven jullie tijdens deze ceremonie ook al de trouwringen aan elkaar, of is dat enkel tijdens de kerkelijke trouw? Of doen jullie dit op beide?
En hoe verloopt de burgerlijke trouw in grote lijnen?

Alvast bedankt om jullie ervaringen te delen!
Inge

Inge
22-8-2015
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 824

mona
27-7-2013
 Meld misbruik16-6-2014 15:07:47

Toen we onze trouwdatum gingen vastleggen op het gemeentehuis werd er gevraagd of we ringen wilden uitwisselen. De schepen heeft dat dat in de 'ceremonie' gestoken en vraagt dan op bepaald moment: wie heeft de ringen? Die mag ze brengen... etc...

We hadden op voorhand geen idee hoe de trouw zou verlopen, we hadden enkel nog maar een trouw gezien in andere gemeente, en in onze gemeente was het helemaal anders (uitgebreider, met muziek en poëzie etc). Dus ik denk niet dat je er iets over kan zeggen als je niet in dezelfde gemeente woont, vraag het eens bij kennissen in je eigen gemeente?

Sarah
17-4-2015
 Meld misbruik16-6-2014 16:23:57

Hallo,
Wij zaten met dezelfde vraag (zijn zaterdag voor de wet getrouwd en trouwen volgend jaar in april voor de kerk), maar hebben uiteindelijk nu de ringen gegeven.
Bij het kerkelijk huwelijk doen we ze gewoon even uit :)
Denk dat je er vrij in bent, maar wij konden niet wachten...
Groetjes en succes met de voorbereidingen,
Sarah

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik16-6-2014 16:33:36

Wij zijn 9d geleden getrouwd en toen de moment er was sloeg ik ook even in paniek hoe dat in zijn werk ging met de ringen maar ze kwamen voor het binnengaan vragen naar de trouwringen en die lagen dan op een soort tinnen schaaltje klaar tegen dat de burgerlijke plechtigheid begon. Maar als je voor de kerk trouwt op dezelfde dag als de wet is het normaal gezien bij het kerkelijk huwelijk voorzien.

isa
6-9-2014
 Meld misbruik16-6-2014 20:32:28

wij zijn drie maanden geleden getrouwd en ook aan ons werd er gevraagd of we onze ringen wilden uitwisselen, wij hebben toen gezegd dat we gingen wachten
tot onze trouwbelofte op 06/09, dus ge kunt kiezen

groetjes

Isa

Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik16-6-2014 21:41:20

Komt er blijkbaar nog veel bij kijken...wij trouwen om 14u voor de wet en om 15u voor de kerk...

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik17-6-2014 15:33:11

Wanneer worden de ringen gedaan als je alleen een ceremonie doet na het gemeentehuis aan de feestzaal door het Huis van de Mens?!
Dat vraag ik mij nu ineens af ;-)
Iemand ervaring zonder kerk dus....

mona
27-7-2013
 Meld misbruik17-6-2014 16:27:01

Kan je zelf kiezen Cindy. Als je dat in gemeentehuis wil doen, laat je dat weten aan gemeentehuis, als je dat tijdens de ceremonie wil doen, laat je dat weten aan Huis van de Mens, ik ben zeker dat zij dat er wel in kunnen verwerken.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...