Terug naar overzicht
Toen we onze trouwdatum gingen vastleggen op het gemeentehuis werd er gevraagd of we ringen wilden uitwisselen. De schepen heeft dat dat in de 'ceremonie' gestoken en vraagt dan op bepaald moment: wie heeft de ringen? Die mag ze brengen... etc... We hadden op voorhand geen idee hoe de trouw zou verlopen, we hadden enkel nog maar een trouw gezien in andere gemeente, en in onze gemeente was het helemaal anders (uitgebreider, met muziek en poëzie etc). Dus ik denk niet dat je er iets over kan zeggen als je niet in dezelfde gemeente woont, vraag het eens bij kennissen in je eigen gemeente?
Hallo,Wij zaten met dezelfde vraag (zijn zaterdag voor de wet getrouwd en trouwen volgend jaar in april voor de kerk), maar hebben uiteindelijk nu de ringen gegeven.Bij het kerkelijk huwelijk doen we ze gewoon even uit :)Denk dat je er vrij in bent, maar wij konden niet wachten...Groetjes en succes met de voorbereidingen,Sarah
Wij zijn 9d geleden getrouwd en toen de moment er was sloeg ik ook even in paniek hoe dat in zijn werk ging met de ringen maar ze kwamen voor het binnengaan vragen naar de trouwringen en die lagen dan op een soort tinnen schaaltje klaar tegen dat de burgerlijke plechtigheid begon. Maar als je voor de kerk trouwt op dezelfde dag als de wet is het normaal gezien bij het kerkelijk huwelijk voorzien.
wij zijn drie maanden geleden getrouwd en ook aan ons werd er gevraagd of we onze ringen wilden uitwisselen, wij hebben toen gezegd dat we gingen wachtentot onze trouwbelofte op 06/09, dus ge kunt kiezen groetjesIsa
Komt er blijkbaar nog veel bij kijken...wij trouwen om 14u voor de wet en om 15u voor de kerk...
Wanneer worden de ringen gedaan als je alleen een ceremonie doet na het gemeentehuis aan de feestzaal door het Huis van de Mens?!Dat vraag ik mij nu ineens af ;-)Iemand ervaring zonder kerk dus....
Kan je zelf kiezen Cindy. Als je dat in gemeentehuis wil doen, laat je dat weten aan gemeentehuis, als je dat tijdens de ceremonie wil doen, laat je dat weten aan Huis van de Mens, ik ben zeker dat zij dat er wel in kunnen verwerken.