Terug naar overzicht
Wij zitten met een gat tussen gemeente en kerk en doen dan een brunch. Afhankelijk van hoe jouw uren liggen voor gemeente en kerk, denk ik dat je dit ook zou kunnen doen (of een lunch, of als 't in de namiddag valt koffie en taart, pannenkoeken, ...) Wij vonden het sowieso een goed idee om de mensen ook overdag iets te eten aan te bieden, omdat onze trouw voor de wet al om 10u is en het anders wel lang wachten is op eten tot 18u. Wij zitten trouwens met een iets kleinere groep overdag, en we zouden hen na de brunch meenemen in het centrum van Gent voor wat foto's. Om 14u30 is dan de kerkelijke trouw. Daarna gaan we nog foto's nemen in een ander soort omgeving (park buiten Gent). En dan zal het al snel 18u zijn en tijd voor de receptie.Als je de hele dag met zo'n grote groep doorbrengt, mag je voor de foto's ook wel wat meer tijd uittrekken, als je met iedereen eens op de foto wil. Ook als je je met een groep van 55 moet verplaatsen, mag je niet onderschatten hoe lang dat al snel duurt. Wij hebben er ook aan gedacht om nog activiteiten te voorzien tussendoor, maar uiteindelijk moet je er rekening mee houden dat die dag al vol genoeg zit en al vermoeiend genoeg is voor mensen die er al van 's morgens vroeg bij zijn. Af en toe een rustpunt inlassen, wanneer het allemaal wat trager mag, vonden wij daarom geen slecht idee, ook voor onszelf. Op die kalmere momentjes kan je even stilstaan en genieten van heel de dag. Dit is natuurlijk onze visie, als jullie het graag wat drukker willen, moet je dat zeker doen :)
Wij trouwen daarom op 2 verschillende dagen!Bij ons is het de vrijdagochtend in de stad ... De zaterdag houden wij om 17u een ceremonie en daarna ons diner en feest...
Bij ons is dit ook het geval, wij trouwen al om 10.30u. Op de middag gaan we met de suite eten. Daarna gaan wij foto's maken. Maar voor al onze andere gasten is het ook een beetje hun plan trekken tot 18u. Mijn familie die een uur moet rijden en dus niet snel even over en weer kan, gaat waarschijnlijk de stad hier verkennen, samen met wat van mijn vriendinnen die er in het stadhuis echt bij willen zijn.Mijn oma gaat even rusten bij ons thuis en de rest kan gerust even over en weer naar huis.Ik heb me er ook druk over gemaakt, maar eigenlijk vonden zij het minder een probleem dan ik.