Nu Online
Momenteel zijn er 654 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dilemma receptie

2-7-2014 23:05:06
Hi bruidjes! Ik zit met een dilemma en vraag me af hoe jullie dit doen. Ik twijfel over onderstaande opties voor de receptie:

Optie A - receptie van 16u30 tem 18u30: Zowel de receptiegasten als avondgasten worden voor dezelfde receptie uitgenodigd.

Optie B
Receptie van 16u30 tem 18u enkel voor receptiegasten en 'mini receptie' vanaf 18u (voorafgaand aan het diner) voor de avondgasten. Op die manier krijgen de avondgasten toch enkele hapjes en glaasje Champagne.

2e optie bespaart me natuurlijk heel wat geld maar is dit praktisch haalbaar? Wat denken jullie? Hoe doen jullie het of hebben jullie het gedaan?

Alle tips zijn welkom!

Bedankt.

Gr,

Gaëlle
30-5-2015
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 805

Inge
22-8-2015
 Meld misbruik3-7-2014 7:50:49

Hey Gaëlle,

Wij zaten met dezelfde vraag toen we onze zaal vastgelegd hadden, maar het is in onze situatie heel moeilijk om eerst een receptie te doen voor enkel receptiegasten. Dit komt omdat mijn familie van heel ver moet komen (toch wel een dikke 100km), en deze wel uitgenodigd zijn voor de kerk. We kunnen ze dus onmogelijk voor meer dan 2 uur hun plan laten trekken tussen de kerk en de receptie.
Daarom hebben wij beslist om een receptie te doen voor iedereen tegelijk.

Ik denk dat het dus vooral afhangt van je situatie. Als je gasten hebt die speciaal voor jullie van ver afkomen, zou ik ze niet zo lang laten wachten.
Maar als iedereen wat uit de buurt is, kan je dat doen, inderdaad om wat kosten te besparen.

Groetjes en veel voorbereidingsplezier!
Inge

Jolien
14-8-2015
 Meld misbruik3-7-2014 8:15:53

Bij ons gaat het waarschijnlijk je optie B zijn, al zijn we er nog niet uit. We trouwen op vrijdag en de zaalverantw zei dat om 17u volk op je receptie krijgen vroeg is gezien het een werkdag is. Ergens wil ik het liefst wel gesplitst, lijkt me 'rustiger'

Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik3-7-2014 9:25:50

Als je het gesplitst wil moet je wel rekening houden dat de mensen van de 1e receptie nooit vertrekken op tijd. Meestal zegt de zaal zelf dat er zeker een half uur tussen eerste receptie en tweede receptie moet zitten. Anders heb je de rare situatie dat je nog met de gasten van de eerste receptie bezig bent als de volgende al beginnen toe te komen. wij hadden onze eerste receptie van 16u tot 18u (en er was meer dan 100 man dus wie wil komen die komt ook voor 17u) en vanaf 19u kwamen de andere gasten toe. Genoeg tijd dan voor jezelf ook om je nog rap even op te frissen. Maar dat is natuurlijk mijn mening, je moet nog altijd doen wat je zelf het beste vind :)

Gaëlle
30-5-2015
 Meld misbruik3-7-2014 13:09:39

Hey bedankt voor de reacties! Het is wat moeilijk bij ons... familie ligt ver uit elkaar, verspreid over heel België eigenlijk. We zullen de genodigden sowieso wat km laten afleggen :( Burgerlijke trouw en kerk is in Dendermonde (waar we wonen), feestzaal ligt in Ronse 73km verder. We hadden ons voorgenomen om een zaal te kiezen in functie van de charme van de feestzaal zelf en niet in functie van de aantal kilometers. Maar achteraf gezien is dat niet altijd handig ;). Misschien moeten we receptiegasten eerder ergens in Dendermonde ontvangen? Maar langs de andere kant het zou jammer zijn om de receptiegasten een blik op onze feestzaal te ontnemen (het is er prachtig) Ik weet het niet goed...

yes
4-5-2019
 Meld misbruik3-7-2014 13:26:09

Charlotte
6-9-2013
 Meld misbruik3-7-2014 13:49:33

Bij ons was het optie A, en dat is heel goed verlopen :-)

Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik3-7-2014 21:14:42

Optie A , wij hebben ook familie die van ver moet komen toch zeker een uurtje rijden en zei is getuige van m vriend en haar zus zou dan moeten wachten...dat wilden we niet...

Jolien
14-8-2015
 Meld misbruik4-7-2014 14:39:58

Gelukkig kan je er 'overnachten', als het in St Hubert is dat je feest is ;)

Lien
7-6-2014
 Meld misbruik4-7-2014 23:12:58

Wij hebben ook voor optie A gekozen (18u30-20u), en dat is zeer goed verlopen. Op dat moment kan je je focussen op de gasten die enkel voor de receptie komen (de rest zie je wel nog in de zaal), en zo kunnen ze ook niet blijven plakken wanneer de receptie is afgelopen en de anderen zich naar de zaal begeven :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...